۷۵۷۳۹۰
۱۵ نظر
۵۲۴۹
۱۵ نظر
۵۲۴۹
پ

چیز‌هایی که فقط بچه‌های وسط درک می‌کنند

بچه بزرگتر مقدم است و بچه کوچکتر لوس ته تغاری، اما بچه‌های وسط چطور؟ در این مطلب چیز‌های آزاردهنده و گاهی مفید را در مورد بچه‌های وسط می‌خوانید.

برترین‌ها - ترجمه از الهام مظفری : بچه بزرگتر مقدم است و بچه کوچکتر لوس و ته تغاری، اما بچه‌های وسط چطور؟ در این مطلب چیز‌های آزاردهنده و گاهی مفید را در مورد بچه‌های وسط می‌خوانید.

فشار بچه‌های اول را ندارید

والدین در مورد فرزند اولشان هیچ تجربه‌ای ندارند و می‌خواهند همه امید‌ها و آرزوهایشان را روی این بچه بیچاره پیاده کنند. خوشبختانه شما با این چالش بزرگ روبرو نیستید. والدین در مورد بچه دوم تجربه و اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند و این اطمینان را به شما منتقل می‌کنند.
چیز‌هایی که فقط بچه‌های وسط درک می‌کنند
اما راحتی بچه‌های کوچکتر را هم ندارید

والدین بچه‌های آخر را آزاد می‌گذارند چون خسته‌تر از آن هستند که بچه‌های کوچک را وادار به اجرای قوانین کنند و آن‌ها را لوس می‌کنند، چون این بچه‌ها را آخرین فرصت خود می‌دانند؛ بنابراین گرچه می‌توانید گاهی از توجه والدینتان فرار کنید، اما اگر گرفتار شوید باید همان قوانین و استاندارد‌های خواهر و برادر بزرگتر خود را رعایت کنید، در حالی که خواهر و برادر کوچکترتان می‌تواند هرکاری که دوست دارد را جلوی چشم پدر و مادرتان انجام دهد.
چیز‌هایی که فقط بچه‌های وسط درک می‌کنند
مثل حشره‌ای روی دیوار بودید

والدین شما هیچ وقت تمرکز شدیدی که روی فرزند بزرگتر داشتند و توجه شدیدی که به ته تغاریشان داشتند را به شما نداشتند. اما شما همیشه آنجا بودید و بی سروصدا شاهد این رفتار بودید. شاید به همین خاطر است که بچه‌های وسط می‌توانند نویسنده‌های خوبی شوند مثل شارلوت و امیلی برونته، ارنست همینگوی، لوییزا می الکات و خیلی از نویسندگان دیگر.
چیز‌هایی که فقط بچه‌های وسط درک می‌کنند
‌می‌توانستید کارهای مخفیانه بیشتری انجام دهید

توجه کمتر لزوما چیز بدی نیست و به شما اجازه می‌دهد به روش خودتان دنیا را کشف کنید و کمتر به دردسر میفتید، چون والدینتان متوجه چیزی نمی‌شوند. بچه‌های وسط می‌توانند زیر رادار پرواز کنند. آن‌ها در پنهان کردن لحظات و اشتباهات کودکانه از خانواده مهارت دارند و می‌توانند کار‌های مخفیانه زیادی انجام دهند.
چیز‌هایی که فقط بچه‌های وسط درک می‌کنند
اما برای جلب توجه مجبورید برجسته باشید

اگرچه نداشتن تمرکز کاملا والدین اغلب یک مزیت به حساب می‌آید، اما وقتی واقعا نیاز به توجه دارید مجبورید راهی برای متفاوت بودن با خواهر و برادرانتان پیدا کنید؛ بنابراین احتمالادر پیدا کردن راه‌های متفاوت بودن و داشتن سبک منحصر به فرد عملکرد خوبی دارید. به همین خاطر است که سوپراستار‌هایی مثل مدونا، بریتنی اسپیرز و جنیفر لوپز همگی بچه وسط هستند.
چیز‌هایی که فقط بچه‌های وسط درک می‌کنند
مایلید خلاق باشید...

برجسته بودن شاید شما را به یک بازیگر بزرگ تبدیل نکند، اما ابتکار و خلاقیتتان را پرورش می‌دهد. شما بدون داشتن انتظارات اضافی از والدینتان، می‌توانید خارج از چارچوب فکر کنید و در فعالیت‌های هنری، کارآفرینی یا علمی خلاق‌تر باشید. جای تعجب نیست که بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس، هم فرزند وسط است. فرزندان وسط بیش از فرزندان ارشد و ته تغاری‌ها عوامل تغییر در کسب و کار، سیاست و علم هستند.
چیز‌هایی که فقط بچه‌های وسط درک می‌کنند
و مستقل...
شما از سه سالگی می‌توانستید از خواب بیدار شوید، صبحانه تان را بخورید و تا ۸ صبح در حیاط بگردید. پدر و مادرتان نظارت زیادی روی فرزند اول و آخر خود داشتند، اما شما خودتان باید گلیم خودتان را از آب بیرون بکشید. این استراتژی ناخواسته والدین باعث می‌شود حس سالم اعتماد به نفس و استقلال در شما به وجود بیاید. شما از سنین پایین می‌توانستید خودتان را سرگرم کنید و کارهای شخصی‌تان را انجام دهید.
چیز‌هایی که فقط بچه‌های وسط درک می‌کنند
یاد گرفتید صلح جو باشید

شما همیشه مجبور بودید واسطه خواهر و برادرانتان باشید، بنابراین یاد گرفته اید چطور سازش و مذاکره کنید. بچه‌های وسط به طور منحصر به فردی می‌توانند موقعیت‌های اجتماعی دشوار را هدایت کنند و اغلب شنونده‌ها و مصلحان بزرگی هستند. چون مذاکره مهارت کلیدی رهبران بزرگ است، بنابراین جای تعجب نیست که ۵۲ درصد از روسای جمهور آمریکا فرزند وسط بوده اند.
چیز‌هایی که فقط بچه‌های وسط درک می‌کنند
عدالت برای شما مهم است

شما مجبور بودید عدالت را بین خواهر و برادرانتان رعایت کنید. عدالت در صدر نگرانی‌های شماست تا به آنچه سزاوارش هستید دست یابید. بچه‌های وسط واقعا دیدگاه‌های مختلف را درک می‌کنند، چون می‌دانند ضعیف و قدرتمند بودن چه حسی دارد. به همین دلیل می‌توانند همدل و درمانگر باشند. نلسون ماندلا، سوزان آنتونی و مارتین لوتر کینگ جونیور هم فرزند وسط بودند.
چیز‌هایی که فقط بچه‌های وسط درک می‌کنند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • MAREYA

      وای همش راست بود.

    • مایکوباکتریوم

      اکثرش در من صدق میکنه

    • آندو

      ما پنج تا خواهر و برادریم من می هستم و از هر لحاظ بچه وسط بودم دختر دوم و بچه سوم و بقیه خانواده حس ته تغاری بودن یا بچه اول رو داشتن هر نکته ای که گفتید در رابطه با من درست بود و این باعث شده همه فک کنن من دنیام با بقیه فرق داره و متفاوته و واقعا اینطور هم هس یکی از نکته ها درباره من درست نبود من توی خانواده تو دعواها دهالت نمیکتم براهمین حس صلح جوییم کمه
      بیاید براتون بگم من تو خونواده چقد در حقم اجحاف شده ;-) ;-) :-P
      داداشم بچه اوله خوب نسلمه هواشو داشتن بعد از دوسال بجه دوم که میشه دختر اول خانواده به دنیا میاد و هوای اون هم که دیگه باید داشته باشن بعد اندی سال(چهارسال) تصمیم به دوباره بچع دار شدن میگیرن پدر و مادر مه بنده چشم به حهان باز میکتم پ میشم دختر دوم امااااا
      خوب بعد از چهار سال و منتظر پشر شدن من به دنیا میام و دل خوشی از من نداشتن و نع نیزارن نع برمیدارن دوباره باردار میشوندمادر جان و خواهر سوم با یکسال و شش ماه اختلاف با بنده به دنیا میاد و این تا نه سال بچه ته تغاریه خونه بوده و تا اینجای داستان همی خانواده توجه و محبت رو دریافت کردند به جز بنده و سال هشتاد و نه پسر دوم خانواده به دنیا میاد که میشه بجه ته تغاری
      حالا نظر شما چی هس
      چقد حرف زدم ولی خالی شدماااا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از بس غلط املایی داشتی نفهمیدم چی گفتی

    • yukefou

      دقیقا کاملا درسته من بچه چهارم و دختر سوم هستم همش احساس می کنم در حقم اجحاف شده یکی از ارزوهامم نویسنده شدنه ولی امکانشو ندارم متاسفانه دوست داشتم یه روز خاطرات خونوادمو مینوشتم

    • بدون نام

      بدبخت ترین بچه ها بچه های وسطی هستن. مخصوصا اگه تو خونواده های فقیر باشن که امکانات خانواده کم و محدود باشه و پدر و مادر مجبور به تبعیض بین بچه ها بشن. واقعا تلخه وقتی خواه ناخواه مجبور بشی با این حس و تبعیض و بی عدالتی بزرگ بشی و رشد کنی و حس کنی تو خانواده ات غریبه هستی. لعنت به پدر و مادری که نداره و هی پشت سر هم بچه ردیف می کنه و درد و تحمل یک زندگی پر از فشار و بدبختی و غصه و حسرت و نداری را برای بچه هاشون به جا می زارن.

      پاسخ ها

      • رضا

        مانه وضع مالیمون خوبه نه به اون صورت بد
        من رفتم بیرون دیر اومدم مامانم صفرروگذاشته غذاشونو خوردن ولی داداشم بچه وسطی اون ساعت6بعدازظهرم باشه غذانمیخوریم بعدش من اون دسته ادم هایی هستم که بایکی بحث میکنم سریع تسلیم میشم به مامانمم نمیتونمم حرف بزنم

    • بدون نام

      متن در مورد من کاملا صادق بود.جالب بود

    • نگار

      کاملا درست بود من دقیقا همینطورم که اینجا نوشته

    • بدون نام

      چرت بود! من ته تغاريم ولي مادرم به من خيلي سخت مي گرفت از طرف ديگه توجه زيادي به من نمي شد چون با وجود بچه هاي بزرگتر فرصتي براي من نبود

    • بدون نام

      تف تو ذات پدر و مادری که بین بچه هاشون فرق میزارن

      پاسخ ها

      • شبح تاریک

        لایک داری

    • بی نام

      مطالبی که نوشتید عالی عالی بودند. فوق العاده درست بود و واقعا ممنون برای مطالب زیباتون

    • نانازی

      من وسط ترین وسط خوانوادمونم و از همینجا اعلام میکنم راسته همش راسته

    • س

      وای همش در مورد من صدق میکرد....ولی من بچه کوچیکم....دیگه دوره کف بینی ها گذشته چیزی بگی که همه مختص خودشون میدونن بعد تخصیص بدی به یک گروه خاص

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج