۸۱۰۱۹۲
۲۷ نظر
۵۰۰۷
۲۷ نظر
۵۰۰۷
پ

اصولگرایان انتخابات ۹۸ را بدون رقیب می‌بینند

روزنامه شرق نوشت: شکاف میان اصولگرایان برای انتخابات مجلسِ سال آینده هویدا شده است. حامیان قالیباف به طور مشخص راه خود را از همین حالا جدا کرده‌اند و آن‌طور که گفته‌اند، ستاد انتخاباتی خود را هم با عنوان «جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت» راه‌اندازی کرده‌اند و قرار است در انتخابات سال آینده با دیگر همتای اصولگرای خود یعنی جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) رقابت کنند.

روزنامه شرق نوشت: شکاف میان اصولگرایان برای انتخابات مجلسِ سال آینده هویدا شده است. حامیان قالیباف به طور مشخص راه خود را از همین حالا جدا کرده‌اند و آن‌طور که گفته‌اند، ستاد انتخاباتی خود را هم با عنوان «جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت» راه‌اندازی کرده‌اند و قرار است در انتخابات سال آینده با دیگر همتای اصولگرای خود یعنی جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) رقابت کنند.

به نظر می‌رسد که محور اصلی «جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت» همان حزب «جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی» است که پیش‌ازاین توسط حامیان قالیباف راه‌اندازی شده بود. محمدجواد محمدی‌نوری، دبیر این جبهه حامی قالیباف، روز گذشته گفته است: «هیچ وجه مشترکی با برادران اصولگرای جمنا نداشته و نداریم و میان ما فاصله وجود دارد؛ زیرا آنها فردمحور بوده و اعتقادی به خرد جمعی ندارند.

تصمیمات آنها متعلق به جناح خاصی در حاکمیت است و از جای دیگر گرفته می‌شود و در فرهنگ سیاسی آنها تحزب معنایی ندارد. عملکرد آنها را در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری دیدیم. آنها حتی به مصوبات خودشان هم پایبند نیستند».

حسن بیادی، به‌تازگی به «شرق» گفته بود: «به نظر من یک شکاف عمیق بین گروه‌های واقعی اصولگرا و گروه‌های تمامیت‌خواه وجود دارد. متأسفانه گروه‌هایی وجود دارند که چون به مبادی قدرت و ثروت متصل هستند، از طریق تمامیت‌خواهی اقدامات خود را پیش می‌برند. در انتخابات گذشته مجلس که فهرست اصولگراها رأی نیاورد، باید گفت که باندهای متصل به قدرت و ثروت این فهرست‌ها را هدایت می‌کردند».

حامیان قالیباف از سال گذشته و بعد از رونمایی از نامه شهردار سابق تهران خطاب به بدنه جریان اصولگرایی، پیرو مانیفست نواصولگرایی شده‌اند و به اشکال مختلف به یاران دیروز گوشه و کنایه می‌زنند. دیروز هم به طور رسمی اعلام کردند که راه خود را از دیگر اصولگرایان جدا می‌کنند. دیروز هم دبیر جبهه حامی قالیباف در ادامه گفته است: «ما اصولگرایی کهنه داشتیم که امروز می‌خواهیم لباس نو بر آن بپوشانیم؟ مگر آنکه بخواهیم «به سمت فریب مردم پیش رویم». قالیبافیان جمعی دیگر از اصولگرایان منتقد و احزابشان را هم دور خود در این جبهه جمع کرده‌اند. مانند حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران و سید ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب یا همان جمنا در آستانه انتخابات مجلس دهم تشکیل شد؛ اما فهرستی که برای انتخابات داد، در تهران و برخی شهرها رأی نیاورد. انتقادات به جمنا از همان زمان و حتی قبل از آن در دوران برگزاری جلساتش آغاز شد؛ از اینکه برخی چهره‌ها یا جریان‌ها دنبال سهم‌خواهی بودند. به طور مشخص جریان‌هایی مانند جبهه پایداری و جریان‌های نزدیک به آن سهم بیشتری در مقایسه با وزن و پیشینه خود دریافت کردند.

خود اصولگرایان اذعان کرده‌اند که وزن‌کشی‌ها منطقی نبود؛ یعنی برخی طیف‌های اصولگرا عملا نقشی را ایفا کردند که خیلی بیشتر از وزنشان بود. در نتیجه همین تصمیمات بود که برخی مانند حسن غفوری‌فرد در اعتراض به کنارماندن از فهرست نهایی جمنا به قهر از آنها جدا شدند و با فهرستی دیگر وارد عرصه انتخابات شدند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز هم بعدا گفت ما در جامعه می‌دانستیم که این فهرست رأی نمی‌آورد؛ اما چاره‌ای جز تمکین از نظر جمنا نداشتیم. محمدرضا باهنر، دبیرکل یک جبهه اصولگرایی دیگر، هم که این روزها تقریبا غیرفعال است (جبهه پیروان خط امام و رهبری) بارها گفته که ساختار جمنا باید تغییر کند. ماجرای اختلاف در جمنا در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته هم تکرار شد.

وقتی قالیباف به نفع رئیسی کنار رفت، اعتراضات به‌ویژه از ناحیه حامیان قالیباف شروع شد. آنها می‌گفتند نظرسنجی‌ها حاکی از این بوده که قالیباف جلوتر از رئیسی بوده؛ اما چون انتخابات نیاز به یک شوک داشت و رئیسی هم حاضر به کناره‌گیری نبود، در نهایت قالیباف با ایثار خود این شوک را ایجاد کرد. دلخوری‌ها از همان وقت و به‌ویژه بعد از رأی‌نیاوردن رئیسی شدت گرفت.

این در حالی است که حزب مؤتلفه هم برای چندمین‌بار گفته در انتخابات سال آینده با فهرست حزبی خواهد آمد و جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب) هم اعلام کرده که یک فهرست ۱۵۰‌نفره آماده کرده است.
به نظر می‌رسد که اصولگرایان با احتمال اینکه اصلاح‌طلبان دیگر رقیب قدرتمندی برای آنها نیستند، با خیال راحت می‌خواهند با چند جبهه و فهرست وارد کارزار انتخاباتی شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خر خودتون هستید

    • بدون نام

      انتخابات چی؟کشک چی؟مگه انتظار دارید مردم رای بدن؟
      توپر رویی نوبرید

    • کامران

      برو بابا با این گند کاریهای تدبیر وامید خودشان بروند به خودشان رای بدهند هم چپ هم راست هم میانه رو خودشان راشناساندندنمایندگان هم به جای گرانی تورم بیکاری و....جلسه غیرعلنی می گیرند برای همکارفحاششون وحمایت ازاون حتی لاریجانی!؟
      چی فکر می کردیم چی شد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقا کامران جان تا جامعه از سیاستزدگی و احساسات عاری نشود و با چشمان باز و بدون غرض انتخاب نکنند همین است که میبینید.

    • سیاوش

      حالم از هر چی اصول و اصلاح بهم میخوره بابا جوونیمون نابود شد از این بازی های مسخره

      پاسخ ها

      • بی نام

        من انقدر حالم بهم می خوره که حاظر نیستم سرم را اصلاح کنم

    • بدون نام

      اصولگرا و اصلاح طلب،، فقط بفکر پر کردن جیب خودشون .... هستند
      در هردوره و با روی کار اومدن هر رییس جمهوری،، اوضاع اقتصادی بدتر و تورم و گرونی بیداد کرده،و تمام منابع ملت ، از کوه و معدن و دریا و و خاک و نفت و گاز به تاراج برده شده ! از دکل نفتی بگیرررر تا اختلاسهای هر قوه و مدیرانش!!
      از بین رفتن محیط زیست کشور بابت بیخیالی و سوء مدیریتها!!
      که خدا میدونه چندین سال طول بکشه تا مثل روز اولش بشه!!

      باید احمق باشیم که بازهم رای بدیم !!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین برتو....

    • آ زاد

      مردم هم شما را قبول ندارند ،در انتخابات گذشته ثابت کردند،؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      دیوانه اس کسی که دوباره به حرف های دروغ اینا رو باور کنه و بره رای بده . اینا مردم رو شناختن میدون چهار تا حرف دروغ و چاخان تحویل ملتن مردم هم بهشون رای و باز سوار گرده مون بشن و ما هم بگین چه اشتباهی کردیم به این رای دادیم . بیاید متحد شویم و اصلا رای ندیدم

    • بدون نام

      کسانی که میگن رأی نمی دهیم
      بدانند که درست است که روحانی کاری نکرد.ولی جناح اصولگرا همیشه یک مقدار رأی سنتی دارد که در بدترین شرایط هم رأی خودشون رو می‌دهند.
      اون موقع یکی مثل احمدی‌نژاد البته با رأی پایین انتخاب میشود.
      اشتباه است که فکر کنیم اگر رئیسی یا قالیباف شده بود وضع ما بهتر بود

    • بدون نام

      درود بر قالیباف
      یکی از بهترین های جهان

    • بدون نام

      کسی دیگه بهتون اطمینان نداره,,,دیگه رای نمیدیم,,اقای قالی باف بمیر لطفا

    • شهریار

      با این اوضاع، اصول گراها مطمئن هستند که بر خر مراد سوار خواهند بود، چون کسی دیگه به اصلاح طلبا رای نمیده و اصولگراها هم با همون طرفدارای اندک همیشگیشون برنده انتخاباتنو کارو مملکتو یکسره میکنن

    • کوروش

      تا حالا حتی یکبارم رای ندادم و افتخار میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون رای نداده ای پس لطف کنید ونظر هم ندهید.

    • بدون نام

      خودتی‌قالی‌باف!!!

    • بدون نام

      جهت رفاه حال مردم می‌خواهیم برثروت خودبیافزاییم،احمق مردمی که به امثال شما زراندوزان ریاکار رأی می‌دهد..

    • بدون نام

      مردم به اصول گرایان هرگز رای نخواهند داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در مورد همه نظر نده .لطفآ

    • بدون نام

      یعنی بجای اینکه به داد مردم برسند در حال فراهم کردن اسباب قدرت و ریاست هستند.

    • بدون نام

      من که دیگه رای نمیدم

    • بدون نام

      من که دیگه رای نمیدم چون اینا دیگه بدتر از اونا هستند.

    • علی

      خیلی رو دارید بازم از انتخابات حرف میزنید!!!خیلی

    • بدون نام

      فقط به فکر به دست اوردن قدرت و حفظ ان هستید مردم و مملکت برایتان مفهومی ندارد.

    • بدون نام

      روحانی چنان گندی زدا که اصلاح طلبان وباخاک یکسان کردبی کفایت استعفا

    • ش

      مرحبا گل گفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج