۹۹۳۹۳۷
۲۱ نظر
۵۰۰۲
۲۱ نظر
۵۰۰۲
پ

۳ جودوکار ایرانی، ایران را از المپیک محروم می‌کنند

فدراسیون جودوی ایران این روزها جلسات مختلفی برگزار می‌کند تا برای دادگاه CAS که شهریورماه برگزار می‌شود، راه‌حلی برای رفع تعلیق این ورزش پیدا کند

وطن امروز: فدراسیون جودوی ایران این روزها جلسات مختلفی برگزار می‌کند تا برای دادگاه CAS که شهریورماه برگزار می‌شود، راه‌حلی برای رفع تعلیق این ورزش پیدا کند؛ دادگاهی که قرار بود فروردین‌ماه برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا به شهریورماه موکول شد. برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت این فدراسیون با آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودوی ایران گفت‌وگو کردیم.

* این روزها سرتان شلوغ است و جلسات متعددی برگزار می‌کنید. خروجی این جلسات چیست؟

با وکیل‌مان جلسه برگزار می‌کنیم تا از او مشورت بگیریم. یک کارگروه تشکیل داده‌ایم و لوایح را بررسی می‌کنیم تا ان‌شاءالله در دادگاه دفاعیه داشته باشیم.

* دادگاه هم به تعویق افتاد.

بله! روز دادگاه ما به ۲۶ شهریورماه افتاد. البته قرار بود ۲۷ شهریور باشد اما یک روز زودتر تشکیل می‌شود.

* امکان دارد باز هم این دادگاه به تعویق بیفتد؟

تا این لحظه که صحبتی مبنی بر تعویق مجدد نشده است.

* به تعویق افتادن دادگاه با توجه به اینکه زمان زیادی هم به المپیک توکیو نمانده، به ضرر جودوی ما نمی‌شود؟

نه! فقط یک بار به دلیل شیوع کرونا از ۲۰ فروردین موکول شد به اواخر شهریورماه. درواقع تنها چیزی که باعث به تعویق افتادن این دادگاه شده، شیوع بیماری کروناست و این دیگر دست کسی نیست و دنیا با این بیماری درگیر است.

* همچنان ۳ جودوکار ایرانی علیه ما هستند؟

ما هیچ صحبت و ارتباطی با این ۳ جودوکار نداشته‌ایم. صلاح هم نیست که این اتفاق بیفتد. چون آنها اسم‌شان را به دادگاه داده‌اند، قطعا آن روز در جلسه حضور خواهند داشت.

* هنوز هم فکر می‌کنید می‌توانیم با دفاعیات‌مان پیروز دادگاه شویم؟

کار بسیار سخت و پیچیده‌ای شده است. اصلا برد و باختش مشخص نیست. همه چیز بستگی به داورانی دارد که برای این دادگاه تعیین شده‌اند. ان‌شاءالله در آن روز وکلای ما هم تلاش می‌کنند تا دفاعیات خوبی داشته باشند. امیدواریم دادگاه برای ما ختم به خیر شود. طبیعی هم هست که کار سخت باشد چون در دادگاه‌های بین‌المللی ذهنیت‌ها راجع به ما مثبت نیست.

* ما را همیشه در این دادگاه‌ها محکوم کرده اند.

ما برای باخت پا به این دادگاه نمی‌گذاریم اما واقعا شرایط سخت است و نمی‌توان تعیین کرد که کی برنده است و کی بازنده اما حداقل تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا دفاعیه خوبی داشته باشیم.

* شما جایی عنوان کرده بودید رئیس فدراسیون جهانی جودو به دنبال مقاصد سیاسی است.

اجازه بدهید درباره این موضوع صحبت نکنم. چون دادگاه هنوز تشکیل نشده و هر صحبتی در این زمینه کنیم، در جلسه دادگاه علیه ما می‌شود.

* گفته شده اگر رأی این دادگاه علیه ایران شود، ممکن است کاروان ایران از حضور در المپیک ۲۰۲۱ محروم شود. این صحت دارد؟

فعلا بحث درباره جودو است و هیچ پیش‌بینی‌ای نمی‌توان کرد. ما باید تمام تلاش‌مان را انجام دهیم تا پیروز شویم و ادعا‌های آن ۳ جودوکار رد شود. طبیعی است کسانی که پناهنده شده‌ و حرف‌های سیاسی زده‌اند، یک سری موارد به آنها دیکته می‌شود. متأسفانه چون این ورزشکاران همه چیز را از دست رفته می‌بینند، موارد دیکته شده را به زبان می‌آورند. خدا کمک کند و مردم هم برای ما دعا کنند. ما که فکر می‌کنیم نتیجه دادگاه برای جودوی ایران خیر خواهد بود و تمام تلاش‌مان را هم انجام می‌دهیم. به هر حال الان فقط به جودو فکر می‌کنیم و تمرکزمان روی این جلسه است و هر روز هم جلساتی برگزار می‌کنیم. من باید از شخص وزیر و معاون ایشان تشکر کنم که برای جودو وقت می‌گذارند و نهایت همکاری را با ما دارند. من نه به‌ عنوان رئیس فدراسیون بلکه به‌عنوان یک جودوکار باید از وزیر ورزش تشکر کنم که برای این موضوع اهمیت قائل است و برای حل‌وفصل آن وقت می‌گذارد. خدا را شکر همیشه پاسخ من را داده‌اند و جلسات مختلفی هم برگزار کرده‌ایم. این یعنی همه ما دغدغه‌مان این است که بتوانیم دفاعیه خوبی در دادگاه داشته باشیم و از حقانیت جودوی ایران دفاع کنیم.

* برگ برنده ما در این دادگاه چیست؟

برگ برنده ما توکل برخداست. خدا را شکر وکیل ایرانی خوبی برای این پرونده انتخاب کرده‌ایم که ایشان چندین سال در مجامع بین‌المللی حضور داشته و به همه موارد کاملا اشراف دارد. اتحاد همه ما در این مورد برگ بنده ما است. وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، آقای سجادی به‌عنوان مشاور عالی کمیته و آقای داورزنی در جلسات حضور پیدا می‌کنند که این یک دلگرمی برای جودوی ما در این شرایط است. شاید در بعضی جاها اختلاف نظری وجود داشته باشد اما در بحث بین‌الملل، فدراسیون، کمیته و وزارت با هم متحد می‌شوند. ما دنبال ضربه زدن به کسی نیستیم و فقط می‌خواهیم برابر ادعا‌های غیرواقعی دفاعیه خوبی داشته باشیم.

* خبر جدیدی دارید که بخواهید مطرح کنید؟

چون موضوع پرونده پیچیده است، دادگاه این اجازه را به ما نمی‌دهد که از جزئیات و ایمیل‌هایی که رد و بدل می‌شود، صحبت کنیم. بنابراین اخباری را هم نمی‌توان ارائه داد. طبیعی است شرایط حساس شده و ما هم در داخل به یک سری از افراد اعتماد نداریم چون متأسفانه در برخی موارد خیلی سریع اخبار انعکاس داده می‌شود که این وجهه خوبی برای ورزش ما نخواهد داشت. سعی می‌کنیم جزئیات را عنوان نکنیم و اگر به زمان دادگاه نزدیک شدیم، خبری قابل گفتن بود، حتما به شما اطلاع خواهم داد.

* در این شرایط کرونایی، شما به چه شکل جودو را رو پا نگه داشته‌اید؟

شرایط برای ما خیلی سخت شده است. تعلیق که بودیم، کرونا هم به آن اضافه شد. سعی کردیم در فضای مجازی پویش‌ها و چالش‌هایی را برگزار کنیم. با وجود این شرایط سخت، با تمام رؤسای هیأت های استان‌ها در ارتباط هستیم و برنامه‌‌های‌مان را هم تدوین کرده‌ایم. اگر شرایط بهتر شود و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش اجازه بدهد برنامه‌های‌مان را شروع می‌کنیم. با توجه به این شرایط در فضای مجازی تلاش کردیم جودوکارهای‌مان در خانه‌‌شان تمرین کنند و فعال باشند. در این مدت اساسنامه‌‌‌های کمیته و... را مطالعه کردیم و پس از کرونا ان‌شاءالله برای جودوی ایران برنامه خوبی بویژه در بخش پایه خواهیم داشت.

* سوالی که الان پیش می‌آید این است که اگر خدای نکرده رأی دادگاه علیه ما شود، این همه‌ انگیزه برای توسعه و پیشرفت جودوی ما چه می‌شود؟

ما نمی‌توانیم از الان برای روز بعد دادگاه تصمیم بگیریم. جودوی ایران همیشه متکی به تک‌ستاره‌هایش بوده و روی پایه‌ها کار نکرده است. نتوانسته شرایطی پیش بیاورد که بذری بکارد تا چند سال بعد آن را برداشت کند. همیشه تک‌ستاره‌ای آمده و مدالی گرفته و رفته است به طوری که پس از کنار رفتن آنها، جودوی ما خالی از ستاره شده است. اما ما آمدیم ۱۰۰ نونهال، ۵۰ نوجوان و ۵۰ جوان را زیر نظر گرفتیم و به اردو دعوت کردیم تا بتوانیم آینده خوبی برای جودوی ایران داشته باشیم. همین الان بگویند تعلیق جودو برداشته شده و شما بروید در المپیک مسابقه دهید، باید با واقعیت کنار بیاییم که چهره زیادی در تیم‌ملی نداریم. در حال حاضر تنها محمد بریمانلو را داریم که مدال برنز جهانی دارد و طبیعی است که پس از ایشان کار ما سخت می‌شود. باید قبول کنیم که روی سنین پایه کم کار کرده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خانمه آقامون

      ورزش را سیاسی کردین طلبکار دنیا هم هستین

      پاسخ ها

      • رضا

        سیاست ما عین ورزش ما،ورزش ما عین سیاست ماست
        خخ

      • بدون نام

        میراسماعیلی به شدت نادان و نا لایق است جدو را نابود کرد تمام، ملایی و دیگران گناهی ندارند

    • بدون نام

      اون جودوکاران هیچ گناه و تقصیری ندارن الکی بی عرضگیتونو گردن اونا نندازید

      پاسخ ها

      • بی نام

        در هیچ شرایطی نباید به وطن خیانت کرد.

      • دونالد ترامپ

        اتفاقا نفع وطن اينه که اون سه نفر امثال ميراسماعيلي رو محکوم کنن خيانت رو ميراسماعيلي ها دارن به وطن ميکنن و حرف شما کاملا درسته

    • رضا

      دم اون جودوکارهای هموطن گرم
      دم شما سرد ویخی

    • محمد

      انشاالله رای دادگاه به نفع حقیقت اعلام بشه تا مسئولان ورزش سیاست روباورزش قاطی نکنن

    • عزت الله وقار

      شهامت داشته باشید و به دنیا بگید سیاست ما این است که البته ندارید طفلی ورزشکارا چقدر سختی تحمل می‌کنند آخرش از کنار تشک مربی میگه تو باید ببازی!!!

    • sajad

      من حاضرم ورزشمون از المپیک محروم بشه ولی این سبک مغزا دست از این کاراشون بردارن ورزش و با سیاست قاطی نکنن

    • سالار

      اتفاقا همین قانون که دیروز تصویب شد،ورزشکارای ما نباید جلوی اسرائیل بازی کنن .... کل قضیه رو تمومش کرد همین بر علیه خود ما میشه تو cas

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا درسته با این مصوبه دیروز مجلس ورزش ما کلا در دنیا کنار گذاشته میشه

      • دونالد ترامپ

        دقيقا و منتظر محروم شدن باقي فدراسيون ها هم باشيد

    • بدون نام

      جودوکاران کشورمون پیشقدم شدند تا ورزش کشور رو از سیاسی بازی نجات دهند. آفرین

    • بدون نام

      برگ برنده ما توکل بر خدا...خخخخ

    • فرهاد

      با کاری که مجلس شورای اسلامی با تائید مصوبه و دو فوریت اون کرده دادگاه دیگه احتیاجی به شهادت دادن سه نفر جودو کار ایرانی هم نداره و مارو محکوم خواهند کرد ورزشکاران ما در همه رشته ها تعلیق خواهند شد و تنها میتونن تو ایران مسابقه بدن اونم فقط با خوشون

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        جام رمضان ميزارن خخخ

    • بدون نام

      مجلس تصویب کرد وه دیگر ایران با اسراییل ها بازی نکند؛دیگر دلار برای وکیل خرج نکنید !؟ نتیجه دادگاه معلوم است!

    • بدون نام

      مجلس تصویب کرد وه دیگر ایران با اسراییل ها بازی نکند؛دیگر دلار برای وکیل خرج نکنید !؟ نتیجه دادگاه معلوم است!

      پاسخ ها

      • مجتبی زینتی

        باآینده جوان ها بازی کردید نتیجه شود پناهنده آنها

    • رضا

      آرش میراسماعیلی تو کل دوران ورزشی که داشته ، شانس آورده و افتاده جلو جودوکاران اسرائیلی
      حالا هم با همین پشتوانه شده رئیس فدراسیون
      توکل بر خدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج