۱۰۱۸۳۴۸
۹ نظر
۳۹۲۴۲
۹ نظر
۳۹۲۴۲
پ

۱۵ نکته مهم قبل از خرید ویلا در شمال

خرید ویلا در شمال با قیمت مناسب در سال‌های اخیر به یک سرمایه‌گذاری نیز بدل شده است. با خریدن ویلا در استاین‌های شمال کشور می‌توانید لذت سکونت در آب و هوایی خوب و مناسب را تجربه کرده و به نوعی پولتان را نیز سرمایه‌گذاری کنید.

برترین‌ها: یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین پروژه‌ها و قرارداد‌های ملک و املاک در کشور ما به خرید ویلا در شمال با قیمت مناسب باز می‌گردد. امروزه این موضوع برای بسیاری از افراد تبدیل به کسب‌وکاری پردرآمد شده و تأثیر بسیاری را در دنیای ملک و املاک به دنبال دارد. به همین دلیل هم لازم است که برای خرید ویلا در شمال هوشمندانه‌تر عمل کنید و با اطلاع از قوانین و چم‌وخم‌های این مسئله دست به خرید ملک موردنظر بزنید. در این مطلب با شما هستیم تا در این رابطه بیشتر برایتان بگوییم و شما را در خرید ویلا در شمال با قیمت مناسب یاری کنیم.

15 نکته مهم قبل از خرید ویلا در شمال

1- بررسی قیمت ویلا

قطعاً بخش مهمی از خرید ویلا در شمال به قیمت آن ملک باز می‌گردد. توصیه‌ای که برایتان داریم این است که مطمئن شوید که قیمتی که به شما ارائه می‌شود قیمت تمام‌شده ویلا باشد. دقت کنید که اگر ویلا کاملاً ساخته شده و آماده است لازم خواهد بود که از فروشنده در رابطه با قیمتی که برای ویلای خود تعیین کرده پرس‌وجو کنید و آن را بررسی نمایید. اما اگر ویلا هنوز کاملاً ساخته نشده و به صورت پیش‌فروش به عرضه می‌رسد باید پیش از پرداخت هر گونه هزینه و وجهی در رابطه با قیمت تمام‌شده و نهایی آن به توافق برسید. با این کار خیالتان راحت خواهد بود هزینه‌ای که در نهایت پرداخت می‌کنید به مراتب بیشتر از هزینه یک ویلای کامل نخواهد شد!

توصیه می‌کنیم برای آگاهی و اطمینان خاطر از هزینه و قیمت واقعی ویلای موردنظر خود به سراغ همسایگان ویلای خود نیز بروید و قیمت ویلا در آن منطقه را جویا شوید. فقط فراموش نکنید که در این میان باید حتماً مسائل متفاوتی همچون سن بنا، امکانات آن، متراژ و... را نیز در نظر داشته باشید. به همین دلیل هم طبیعی است که نمی‌توان دو ویلا را با یک قیمت در نظر گرفت، تنها کافی است که با حدود قیمت در آن منطقه آشنا شوید.

به طور کلی باید بگوییم که نمی‌توان مبلغ واحدی را برای خرید ویلا در نظر گرفت، چراکه بعضی از ویلا‌های این منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی و همین‌طور امکاناتی که دارند هزینه به مراتب بالاتری را شامل می‌شوند. به همین دلیل هم توصیه ما این است که برای خرید ویلا در شمال از فروشنده پرس‌وجو کنید که آیا امکان خرید ویلا به صورت اقساطی و یا با چک وجود دارد یا حتماً باید تمامی مبلغ ملک را به صورت تمام و کمال پرداخت کرد.

15 نکته مهم قبل از خرید ویلا در شمال

البته باید بگوییم که معمولاً ویلا‌هایی که درون شهرک قرار دارند به صورت پیش‌قسط و یا اقساطی نیز به فروش می‌رسند و به همین دلیل نیز این‌گونه از ویلا‌ها برای کسانی که تمام پول و هزینه را به صورت یکجا آماده ندارند گزینه‌های بسیار مناسبی خواهند بود. معمولاً ویلا‌های درون شهرک نسبت به ویلا‌های ساحلی، ویلا‌های درون جنگل و... هزینه به مراتب کمتری دارند و به همین دلیل نیز مورد اقبال بیشتر قرار می‌گیرند.

۲- توجه به موقعیت جغرافیایی ویلا در شمال

طبیعی است که پرطرفدار بودن خرید ویلا در شمال با قیمت مناسب به آب و هوای بی‌نظیر و موقعیت زیبای آن باز می‌گردد. به همین دلیل نیز در زمان خرید ویلا در شمال با قیمت مناسب باید به اندازه کافی به موقعیت جغرافیایی ویلا نیز توجه داشت. به طور کلی باید بگوییم که خرید ویلا در شما با توجه به نوع کاربری و نیاز افراد می‌تواند در شکل‌ها و جنبه‌های متفاوتی صورت پذیرد. سعی کنید که هیچ‌گاه بدون دیدن و پسندیدن حضوری ویلا به خرید آن فکر نکنید. حتماً از مشاور املاک و یا فروشنده نشانی دقیق ویلا را جویا شوید و با حضور در آن مکان از موقعیت جغرافیایی ویلای موردنظر خود باخبر شوید.

طبیعی است که یک ویلا با موقعیت جغرافیایی مناسب، دسترسی خوبی به مرکز شهر داشته و از فاصله کمی با آن برخوردار است. توجه داشته باشید که ویلای موردنظرتان حتماً با مراکز خرید معتبر، مراکز درمان و... فاصله چندانی نداشته باشد تا در نهایت بتوانید به راحتی رفت و آمد کرده و نیاز‌های روزانه خود را برطرف کنید.

به همین دلیل هم هست که ویلا‌هایی که در دل جنگل هستند، علی رغم زیبایی بی‌نظیرشان، انتخاب‌های چندان هوشمندانه‌ای به حساب نمی‌آیند، چراکه کمترین دسترسی و رفت و آمد را به مرکز شهر خواهند داشت. با این حال این نوع از ویلا‌ها مخصوص کسانی هستند که ترجیح می‌دهند به دور از شلوغی‌های شهر، فضایی سبز، دنج و آرام را برای خودشان تدارک ببینند.

نکته دیگری که در این زمینه می‌توانیم بگوییم این است که معمولاً بسیاری از افراد به دلیل شرایط موجود و موقعیت شهرک‌ها ترجیح می‌دهند که برای خرید ویلا در شمال با قیمت مناسب به سراغ شهرک‌هایی با امنیت بالا بروند. خرید ویلا در شهرک از جنبه‌های متفاوتی می‌تواند انتخاب خوبی باشد که موقعیت مناسب و دسترسی آسان و همین‌طور امنیت بالای آن از مهم‌ترین این جنبه‌ها به حساب می‌آیند.

۳- میزان نیاز و نوع استفاده از ویلا

به طور کلی بخش مهم دیگری که باید در زمان خرید ویلا در شمال با قیمت مناسب به آن توجه کنید میزان نیاز و استفاده شما از ویلاست. طبیعی است که هدف اصلی شما از خرید ویلا استفاده از آن است. برای مثال باید بگوییم طبیعی است که خانواده‌ای کم‌جمعیت به ویلایی با متراژ بالا نیاز ندارد و می‌تواند با یک ویلای کوچک و متوسط نیز به نیاز خود رسیدگی کند.

علاوه بر این افرادی نیز برای خرید ویلا در شمال با قیمت مناسب به دنبال اهداف اقتصادی هستند و با هدف سرمایه‌گذاری و کسب درآمد به این کار می‌پردازند. در چنین شرایطی از آنجایی که هدف از خرید ویلا در شمال متفاوت‌تر می‌شود باید به فاکتور‌های دیگری همچون دسترسی بالا، رفت و آمد راحت و... توجه کرد.

دسته دیگری از افراد برای خرید ویلا در شمال به دنبال برگزاری جشن و مراسم متفاوت هستند. به همین دلیل هم این افراد باید به دنبال ویلا‌های بزرگ‌تری باشند که از محوطه بزرگی برخوردار بوده و همسایگان کمتری نیز داشته باشد. با توجه به تمامی این موارد، طبیعتاً شما باید نیاز و همین‌طور میزان استفاده خود از ویلا را در نظر داشته باشید تا در نهایت بتوانید بهترین انتخاب خرید ویلا در شمال با قیمت مناسب را داشته باشید.

4- توجه به آب و هوای منطقه

شمال کشور ایران از تنووع آب و هوایی گسترده‌ای برخوردار است. این آب و هوا می‌تواند روی سبک زندگی و اشتغال شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد برای همین بهتر است قبل از اجاره یا خرید ویلا در شمال کشور آب و هوای مناطق مختلف را به خوبی بررسی کنید.

5- نمای ویلا

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید ویلا در شمال کشور توجه به نمای ساختمان است.سازندگان این منطقه معمولا به زیبایی نمای ویلا توجه زیادی می‌کنند اما نمای ویلاها در شمال کشور باید علاوه بر زیبایی دارای استقامت مناسبی نیز باشند تا در برابر رطوبت هوای این منطقه عملکرد خوبی داشته باشند. 

6- توجه به سن ویلا

بدون شک سال ساخت ویلا در شمال روی قیمت و کاربری آن تاثیرگذار است. باید قبل از خرید ویلا از مالک ویلا سن دقیق سازه را پرسیده و آن را مورد بررسی قرار دهید. ویلاهای قدیمی معمولا از قیمت کمتری برخوردار هستند اما به دلیل فرسودگی ممکن است کاربرد مطلوبی نداشته باشند. همچنین با بالا رفتن سن ویلا اقدامات بازسازی نیز می‌تواند برای شما مشکل ساز باشد.

7- توجه به نوع سازه و مصالح به کار رفته در ساخت

مصالح به کار رفته در ساختمان علاوه بر قیمت ویلا استقامت آن را نیز تعیین می‌کند. این مصالح به کار رفته باید با نوع سازه و آب و هوای مورد نظر همخوانی داشته باشد تا در گذر زمان دچار فرسودگی و خرابی نشود.

8- شهرکی یا مستقل بودن ویلا

یکی از نکات دیگری که باید به آن توجه داشته باشید شهرکی یا مستقل بودن ویلا است. ویلاهای شهرکی معمولا در مجوعه‌ای بزرگ یا کوچک کنار هم ساخته می‌شوند و دارای قوانین مشترک هستند. اما ویلاهای مستقل معمولا در زمین‌های شخصی ساخته شده و زیر نظر مالک خواهند بود.

9- بررسی پروانه ساخت و پایان کار ویلا

پیگیری موارد قانونی برای خرید ویلا بسیار ضروری است. بررسی پروانه ساخت و پایان کار ویلا باید قبل از هر چیز مورد بررسی قرار بگیرد تا خرید ویلا با مشکلات قضایی رو به رو نشود.

10- بررسی کاربری سند و زمین موردنظر

بسیاری از خریداران بی توجه، قبل از به نام زدن سند کاربری سند و زمین موردنظر را بررسی نمی‌کنند. این مورد می‌تواند در گذر زمان برای خریدار مشکلاتی ایجاد کند.

11.بررسی شش‌دانگ بودن سند ویلا

مسئله دیگری که حتماً باید در زمان خرید ویلا در شمال در نظر داشته باشید آن است که آیا سند ویلای شما شش‌دانگ هست یا خیر. به خاطر داشته باشید که شش‌دانگ ویلای موردنظر شما باید حتماً به نام شما سند بخورد و در این زمینه نیز نباید هیچ‌گونه ابهامی به وجود بیاید.

علاوه بر این باید توجه کنید که در زمان خرید ویلایی که هنوز ساخت آن به پایان نرسیده و سند شش‌دانگ ندارد باید فقط مبلغ پیش‌پرداخت را بپردازید و تا پایان کامل ساخت آن و همین‌طور ارائه سند شش‌دانگ هرگز وجه را به صورت تمام و کمال پرداخت نکنید.

12- بررسی میزان امنیت منطقه

بدون شک داشتن امنیت یکی از فاکتورهای مهم برای خرید ویلاست. با پرس و جوی محلی و تحقیق در خصوص میزان امنیت منطقه می‌توانید ویلای مورد نظر خود را در منطقه مناسب خریداری نمایید و از آن لذت ببرید.

13- سهولت دسترسی به امکانات رفاهی

منطقه‌ای که برای خرید ویلا انتخاب می‌کنید باید به امکانات رفاهی دسترس داشته باشد. دسترسی به آب تمیز و مراکز خرید از الزامات یک ویلای خوب است.

14- سهولت دسترسی به امکانات درمانی

باید توجه داشته باشید منطقه‌ای که برای خرید ویلا انتخاب می‌کنید سهولت دسترسی به امکانات درمانی را داشته باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید به آن‌ها مراجعه کنید.

15- درنظر گرفتن کیفیت آنتن دهی منطقه

به دلیل اینترنتی شدن بسیاری از مشاغل و خدمات دسترسی به انتن و اینترنت باید حتما مورد بررسی قرار گیرد تا مالک ویلا دچار مشکل نشود.

بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا در شمال با قیمت مناسب

پیش از انتخاب بهترین منطقه برای خرید ویلا باید مشخص کنید که به دنبال چه نوع منطقه‌ای هستید. منطقه‌ای که خلوت باشد یا منطقه‌ای که مشهور باشد و ویلاهای زیادی در آن وجود داشته باشد. اگر می‌خواهید در مازندران ویلا بخرید باید بگوییم که قیمت ویلا در شرق مازندران بیشتر از قیمت ویلا در غرب مازندران است. پس بودجه‌تان را هم باید مشخص کنید و سپس نسبت به خرید ویلا اقدام کنید.

اگر قصد خرید ویلا در استان گیلان را دارید،بندر انزلی و زیباکنار، بورس فروشندگان ویلا هستند و این دو منطقه محبوبیت بیشتری از سایر مناطق دارند.

اما اگر قصد خرید ویلا در مناطقی آرام از شمال کشور را دارید، استان گلستان می‌تواند بهترین گزینه باشد. زیرا کمتر کسی به خرید ویلا در این استان فکر می‌کند. استان گلستان بکرترین مناطق را برای سکونت دارد.

15 نکته مهم قبل از خرید ویلا در شمال

 

قطعاً بخش مهمی از خرید ویلا در شمال به قیمت آن ملک باز می‌گردد. توصیه‌ای که برایتان داریم این است که مطمئن شوید که قیمتی که به شما ارائه می‌شود قیمت تمام‌شده ویلا باشد. دقت کنید که اگر ویلا کاملاً ساخته شده و آماده است لازم خواهد بود که از فروشنده در رابطه با قیمتی که برای ویلای خود تعیین کرده پرس‌وجو کنید و آن را بررسی نمایید. اما اگر ویلا هنوز کاملاً ساخته نشده و به صورت پیش‌فروش به عرضه می‌رسد باید پیش از پرداخت هر گونه هزینه و وجهی در رابطه با قیمت تمام‌شده و نهایی آن به توافق برسید. با این کار خیالتان راحت خواهد بود هزینه‌ای که در نهایت پرداخت می‌کنید به مراتب بیشتر از هزینه یک ویلای کامل نخواهد شد!

توصیه می‌کنیم برای آگاهی و اطمینان خاطر از هزینه و قیمت واقعی ویلای موردنظر خود به سراغ همسایگان ویلای خود نیز بروید و قیمت ویلا در آن منطقه را جویا شوید. فقط فراموش نکنید که در این میان باید حتماً مسائل متفاوتی همچون سن بنا، امکانات آن، متراژ و... را نیز در نظر داشته باشید. به همین دلیل هم طبیعی است که نمی‌توان دو ویلا را با یک قیمت در نظر گرفت، تنها کافی است که با حدود قیمت در آن منطقه آشنا شوید.

به طور کلی باید بگوییم که نمی‌توان مبلغ واحدی را برای خرید ویلا در نظر گرفت، چراکه بعضی از ویلا‌های این منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی و همین‌طور امکاناتی که دارند هزینه به مراتب بالاتری را شامل می‌شوند. به همین دلیل هم توصیه ما این است که برای خرید ویلا در شمال از فروشنده پرس‌وجو کنید که آیا امکان خرید ویلا به صورت اقساطی و یا با چک وجود دارد یا حتماً باید تمامی مبلغ ملک را به صورت تمام و کمال پرداخت کرد.

15 نکته مهم قبل از خرید ویلا در شمال

البته باید بگوییم که معمولاً ویلا‌هایی که درون شهرک قرار دارند به صورت پیش‌قسط و یا اقساطی نیز به فروش می‌رسند و به همین دلیل نیز این‌گونه از ویلا‌ها برای کسانی که تمام پول و هزینه را به صورت یکجا آماده ندارند گزینه‌های بسیار مناسبی خواهند بود. معمولاً ویلا‌های درون شهرک نسبت به ویلا‌های ساحلی، ویلا‌های درون جنگل و... هزینه به مراتب کمتری دارند و به همین دلیل نیز مورد اقبال بیشتر قرار می‌گیرند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخ جوکتو خیلی دوس داشتم................... عامو کو پول؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا

    • بدون نام

      تهاجم نکن به شمال ز

    • بدون نام

      لطفا درباره خرید هواپیما شخصی هم بذارید دغدغه اکثر ایرانیا همینه دودلن که چه مدل هواپیما بخرن

    • بدون نام

      اگه کسی باغچه ی ۱ در ۱ سراغ داشت میتونم وام بگیرم بخرم

    • بدون نام

      مفت هم نمی ارزه شمال بخاطر اعتیاد بیکاری پر دزد ویلا شده آرامش نداری

    • بدون نام

      یه ویلای بی کیفیت رو به چند نفر میفروشن بعد میبینی هیچیش درست نیست

    • ممد

      مفتشه ب خدا کجاس من سه چهارتاش میخام .بزار یه لباس کار دارم تو برنامه دیوار بفروشمش

    • بدون نام

      شمال مگر چیزیش مونده ؟؟؟

      داغون شده ، دیگه ملت دارند ترکیه و گرجستان ملک می خرند

      اخی گرجستان ،حالم بد میشه کشور کوچولوی مسیحی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج