اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۴۱۵۹۴
۲۵۳۱
۲۵۳۱
پ

ماجرای کباب کردن سربازان اوکراینی چه بود؟

در شبکه‌های اجتماعی، ویدئویی منتشر شده که ادعا می‌شود مربوط به کشتار و «کباب کردن» سربازان اوکراینی توسط سربازان روس و فرستادن گوشت آنها به جبهه‌ها است. در ویدئو صحنه‌هایی از کباب کردن گوشت‌هایی که شباهت‌های گنگی به بدن انسان دارد نشان داده می‌شود.

برترین‌ها: در شبکه‌های اجتماعی، ویدئویی منتشر شده که ادعا می‌شود مربوط به کشتار و «کباب کردن» سربازان اوکراینی توسط سربازان روس و فرستادن گوشت آنها به جبهه‌ها است. در ویدئو صحنه‌هایی از کباب کردن گوشت‌هایی که شباهت‌های گنگی به بدن انسان دارد نشان داده می‌شود.

ماجرای کباب کردن سربازان اوکراینی چه بود؟

در متنی که به همراه ویدئو منتشر شده آمده است: «گفته می‌شود این فیلم‌ها مربوط به روس‌های آدم خوار است که سربازان کشته شده اکراینی را کباب می‌کنن و به جای گوشت به سربازان روسی در جنگ می‌فرستن.»

این ویدئو نه با ادعای مشابه، بلکه فقط با ابراز انزجار از تصور اینکه این احتمالا تصویر کشتار و کباب کردن انسان‌هاست در تیک‌تاک اسپانیایی نیز وایرال شده. در نسخه‌ای که وارد شبکه‌های اجتماعی ایران شده هم تصویر کاربران اسپانیایی در کنار ویدئو دیده می‌شود که از آنچه می بینند ابراز تعجب و انزجار می‌کنند.

اما ماجرای این فیلم چیست؟

با جستجوی معکوس اسکرین‌شات‌هایی از این ویدئو در موتورهای جستجو و تعقیب ویدئوهای آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف دریافتیم موجوداتی که در این ویدئو در حال کباب شدن هستند برخلاف ادعای این پست تلگرامی، نه انسان، که بره‌هایی هستند که هر ساله در فستیوال غذای داونی یونان (Downey Greek Food Festival) تهیه و سرو می‌شوند.

در ویدئوهای متعددی که از این فستیوال وجود دارد نشان داده می‌شود که سیستم «بره‌ی چرخان» یکی از روش‌های سنتی این افراد برای تهیه کباب بره در این فستیوال است.

در نظراتی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف برای این ویدئوها نوشته شده کاربران بر شباهت شکل بره‌های در حال کباب شدن به پیکر انسان ها اشاره کرده‌اند و از آن اظهار تعجب و گاه انزجار می‌کنند.

از این رو با اطمینان می توان گفت که ادعای پست همراه با این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی ایران مبنی بر اینکه «این فیلم‌ها مربوط به روس‌های آدم خوار است که سربازان کشته شده اوکراینی را کباب می‌کنن و به جای گوشت به سربازان روسی در جنگ می‌فرستن.» شاخدار بوده و هیچ ربطی به واقعیت ماجرا ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج