۱۲۶۹۹۰۶
۲۷۳۶
۲۷۳۶
پ

به‌یادماندنی‌ترین لحظات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

لحظاتی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بوده‌اند که برای همیشه در یادها باقی می‌مانند که شاید مهم‌ترین‌شان نبرد و کل‌کل عجیب لیونل مسی و کیلیان امباپه در فینال بود.

خبرورزشی: جام‌جهانی ۲۰۲۲ تمام شد و به تاریخ پیوست. پس از یک ماه تماشای بازی‌های هیجان‌انگیز، افت و خیزهای شاد و غمگین و حواشی زیاد، حالا یک قهرمان جدید و حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

در اینجا برخی از بهترین لحظات این جام‌جهانی را مرور خواهیم کرد.

کمک ۱۵ دقیقه‌ای داوری نادرست به قطر

این تورنمنت در حالی آغاز شد که میزبانش «قطر» در پیش چشم جهانیان در بازی افتتاحیه حسابی خرابکاری کرد و در حد و اندازه حضور در جام‌جهانی ظاهر نشد، با اینکه ۱۲ سال فرصت داشت تا تیم خود را بسازد و کمی آبروداری کند. هنگامی که اکوادور تنها پس از سه دقیقه دروازه قطر را باز کرد و پس از بررسی طولانی VAR گل به طور غیرقابل توضیحی رد شد، تماشاگران در سراسر جهان فکر کردند که چیزی در این میان درست نیست. اما وقتی تصاویر گرافیکی نشان داد که گل به صورت خیلی جزئی در آفساید بوده و تصمیم داوران برای مردود اعلام کردن گل درست بوده، حرف و حدیث‌ها کمی فروکش کرد.

به‌یادماندنی‌ترین لحظات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

هوادار مراکشی به رقص تماشاگران سنگالی ملحق شد

نکته جالب در مورد هوادار نیمه‌وقت سنگالی این بود که او در بازی مرحله یک‌هشتم مقابل انگلیس به شیرهای ترانگا پیوست و بعد مجددا در نیمه‌نهایی شروع به تشویق مراکش کرد.

به‌یادماندنی‌ترین لحظات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

اینیاکی ویلیامز سر می‌خورد و شانس غنا را برای کامبک از بین می‌برد

یک لغزش از اینیاکی ویلیامز باعث برتری پرتغال بر غنا در بازی اول مرحله گروهی شد. اینیاکی پشت سر دیوگو کوشتا کمین کرده بود تا از اشتباه این سنگربان استفاده کند و موفق هم شد توپ را به چنگ بیاورد، اما خودش به طرزی عجیب سُر خورد تا به جای لحظه‌ای هیجان‌انگیز و دراماتیک، شاهد لحظه‌ای خنده‌دار باشیم. در این صحنه تصویر کریستیانو رونالدو هم دیدنی بود که تا مرز سکته پیش رفت!

به‌یادماندنی‌ترین لحظات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

آنتونیو رودیگر شروع به دویدن می‌کند

آیا دویدن نرمال او این شکلی است؟ آیا قصد بی‌احترامی داشت؟ آیا برای تیک‌آف آماده می‌شد؟ جواب این سوالات را فقط خود رودیگر می‌داند. رودیگر در دیدار مقابل ژاپن به طرزی عجیب شبیه دونده‌ها شروع به دویدن کرد و لحظه‌ای عجیب به‌وجود آمد! کندی مدافعان آلمان در این دیدار بدجور کار دستشان داد.

به‌یادماندنی‌ترین لحظات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

وستون مک‌کنی دست‌هایش را با لباس یک عکاس خشک می‌کند

پیرمرد عکاس و تمامی اطرافیانش از این حرکت وستون شوکه شده بودند! بعد از این حرکت مک‌کنی انتقادهای بسیاری از او شد و برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی گفتند فرهنگ آمریکایی همین است!

به‌یادماندنی‌ترین لحظات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

کریستیانو رونالدو برای گلی شادی می‌کند که مال خودش نبود

قبل از شروع مسابقات، کریستیانو رونالدو با پیرز مورگان به گفتگو نشست تا در مورد سناریوی رویایی هت‌تریک مقابل آرژانتین لیونل مسی برای قهرمانی در جام‌جهانی صحبت کند. در نهایت، یک پنالتی انفرادی گرفت و سعی کرد گل برونو فرناندس را به عنوان گل خود به حساب بیاورد. اما مشخص شد که اصلاً توپی که برونو ارسال کرده به موهای او هم برخورد نکرده است!

به‌یادماندنی‌ترین لحظات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیو گربه‌هه

تیم ملی انگلیس در حین آماده‌سازی برای شروع تورنمنت در هتل الوکره، به یک گربه خیابانی پناه داد و نامش را «دِیو» گذاشت. اعضای تیم عاشق این گربه شدند و او را واکسینه کردند و جان استونز و کایل واکر او را با خود به انگلیس بردند.

به‌یادماندنی‌ترین لحظات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

روملو لوکاکو با ناامیدی شیشه شکست

این ماه خوبی برای روملو لوکاکو نبود. این مهاجم اصلا روی فرم نبود و عملکردهای بدی در این تورنمنت از خود به نمایش گذاشت، از جمله بازی افتضاحش مقابل کرواسی. لوکاکو که در ۲ بازی ابتدایی بلژیک غایب بود در دیدار مقابل کرواسی می‌توانست تیمش را نجات دهد، اما انواع و اقسام توپ‌ها را هدر داد تا با هدف قرار دادن شیشه به کارش در جام‌جهانی خاتمه دهد!

به‌یادماندنی‌ترین لحظات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

ونسان ابوباکار کارت قرمز گرفت، ولی ارزشش را داشت

ونسان ابوباکار که خود را رقیب محمد صلاح می‌داند، قصد داشت در زمستان امسال سر و صدا به پا کند. او پس از گلزنی در تساوی ۳-۳ کامرون و صربستان، گل پیروزی مقابل برزیل را در وقت اضافه به ثمر رساند و از ذوق زیاد پیراهنش را درآورد و کارت زرد دوم را از داور گرفت و اخراج شد. اما با توجه به حذف کامرون نمی‌توان او را سرزنش کرد، چراکه حداقل آنطور که دلش می‌خواست شادی کرد.

به‌یادماندنی‌ترین لحظات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

کل بازی هلند و آرژانتین

۱۷ کارت زرد و یک کارت قرمز، ۴ گل، دو گل ووت وخورست، دو پنالتی مهار شده توسط امیلیانو مارتینس. نبرد لوسیل هرگز فراموش نخواهد شد.

در این دیدار هلند می‌توانست قهرمان جام‌جهانی را قبل از نیمه‌نهایی از میدان به در کند، اما لیونل مسی و هم‌تیمی‌هایش هرطور بود از کارزار با نارنجی‌ها و لوئی فان‌خال گریختند. پس از این دیدار مسی به شدت از نحوه بازی تیم فان‌خال شاکی بود.

به‌یادماندنی‌ترین لحظات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

لیونل مسی در نبرد فینال کیلیان امباپه را مغلوب ساخت

مشت‌های گره کرده دو هم‌تیمی در پاری‌سن‌ژرمن که به یکدیگر نشان دادند لحظات عجیبی را در فینال رقم زد. این دو فوق‌ستاره در مجموع ۵ گل از ۶ گل بازی فینال را زدند؛ یکی با ۸ گل آقای‌گل شد و دیگری جام قهرمانی را برای اولین و آخرین مرتبه  (البته اگر از تصمیمش برای بازی نکردن در جام‌جهانی بعدی صرف‌نظر نکند!) بالای سر برد.

اگر دوباره شاهد حضور دو تن از بزرگان تاریخ در بزرگترین صحنه هر ورزشی باشیم، واقعا خوش‌شانس خواهیم بود. آرژانتین لیونل مسی و فرانسه کیلیان امباپه بزرگترین رویداد روی زمین را به نمایش گذاشتند. این فینال باورنکردنی به معنی واقعی کلمه تاریخی و افسانه‌ای بود. مستند سه قسمتی نتفلیکس در سال ۲۰۴۰ در مورد این فینال، تماشایی خواهد بود.

به‌یادماندنی‌ترین لحظات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج