۱۲۸۳۱۳۵
۲۲۱۱
۲۲۱۱
پ

یک قرون بده بزن وسط پیشونی!

یکی از تفریحات جذاب و مهیج خیابانی در دهه شصت که به یادگار از دهه های قبلی مانده بود تیراندازی با تفنگ بادی یا ساچمه‌ای بود.

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام: یکی از تفریحات جذاب و مهیج خیابانی در دهه شصت که به یادگار از دهه های قبلی مانده بود تیراندازی با تفنگ بادی یا ساچمه‌ای بود.

یک قرون بده بزن وسط پیشونی!

ماجرا از این قرار بود که در گوشه و کنار اغلب محله‌های تهران افرادی با یک تفنگ بادی و یک تابلو هدف در خیابان می‌گشتند و برای تیراندازی تفنگ بادی یا همان تفنگ ساچمه‌ای کرایه می‌دادند.

تیرها عموما ساچمه سر پهن یا ساچمه پردار بود که این دومی چند بار مصرف بود. روی تابلو هدف عکس روزنامه ها یا بادکنک و یا گل نصب می شد و البته پس از پیروزی انقلاب اسلامی عکس شاه و فرح نیز همواره مورد هدف بود. بعضی از این دورهگردها به برنده جایزه می‌دادند که معمولا این تفنگ‌ها خراب بود و خوب نشانه نمی‌گرفت! قیمت این بازی هم متفاوت بود از تیری یک ریال شروع می‌شد و بسته به اینکه جایزه داشت یا نه تغییر می‌کرد.

برخی از تابلوهای هدف مزین به ترقه بود و با برخورد تیر می‌ترکید که این نشانه به هدف خوردن بود. بعضی از بچه ها هم در خانه تفنگ بادی داشتند و هر از گاهی آن را به کوچه می آوردند و بین بچه های محل مسابقه راه می انداختند و یا گنجشک می زدند و صد البته حوادثی هم می‌آفریدند. دورهگردهای تفنگ بادی به دست دهه ۶۰ روز به روز کمتر شدند تا اینکه پس از مدتی دیگر دیده نشدند، شاید در سال‌های جنگ دیگر تیراندازی با تفنگ بادی لطفی نداشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج