جاباما
۱۲۸۴۱۷۲
۳۲۰۷
۳۲۰۷
پ

بایدن: دستور سرنگونی بالون چینی را داده بودم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی سرنگون کردن بالون چینی که در روزهای اخیر موجب تنش میان واشنگتن - پکن شده بود، اعلام کرد که ارتش آمریکا در پی دستور او، این بالون را با موفقیت سرنگون کرده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی سرنگون کردن بالون چینی که در روزهای اخیر موجب تنش میان واشنگتن - پکن شده بود، اعلام کرد که ارتش آمریکا در پی دستور او، این بالون را با موفقیت سرنگون کرده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عصر شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که که روز چهارشنبه خواستار سرنگونی بالون چینی از سوی پنتاگون شده بود اما به او توصیه شده که صبر کند تا بالون بر فراز آبها سرنگون شود.

بایدن: دستور سرنگونی بالون چینی را داده بودم

رئیس جمهور آمریکا با تبریک سرنگونی این بالون چینی توسط جنگنده اف ۲۲ گفت: به پنتاگون دستور دادم تا در اسرع وقت آن را نابود کند. پنتاگون معتقد بود برای اینکه کسی آسیب نبیند، بالن را بر فراز آبهای سرزمینی هدف قرار دهند.

بایدن از پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه این حادثه چه تاثیری بر روابط آمریکا با چین می گذارد، خودداری و جمع خبرنگاران را ترک کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که پرواز یک بالون نظارتی چین را بر فراز ایالات متحده شناسایی کرده است.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید نیز روز جمعه اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در جریان این موضوع قرار گرفت.

 رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی پیش از سرنگونی بالون چینی گفت که آمریکا به مساله بالون چینی که در حال پرواز بر فراز آمریکا است، "رسیدگی خواهد کرد".

بایدن این اظهارات را در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا این بالون را ساقط خواهد کرد بیان کرد.

این در حالی است که بایدن روز جمعه به وقت محلی از پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره کشف و شناسایی یک بالون نظارتی چین در حریم هوایی ایالات متحده بر فراز مونتانا خودداری کرد.

لوید استین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد که بالون چینی را به دستور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با موفقیت سرنگون کرده است.

وزیر دفاع آمریکا افزود که بایدن دستور سرنگونی بالون چینی را به شرط به‌ خطر نیفتادن جان آمریکایی ‌ها صادر کرده بود.

وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بالون چینی بر فراز سواحل کارولینای جنوبی با اقدام موفق یک جنگنده،‌ سرنگون شد. پنتاگون چندین گزینه برای سرنگونی ایمن بالون چینی بر فراز آب‌های سرزمینی در نظر داشت.

رئیس پنتاگون با قدردانی از کانادا تصریح کرد: سرنگونی بالون چینی با هماهنگی و حمایت کامل دولت کانادا انجام شد.

وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد: چین در تلاش بود از این بالون برای رصد و نظارت بر سایت ها و مکان های  راهبردی در ایالات متحده استفاده کند.

ارتش آمریکا بالون چینی را که باعث افزایش تنش میان واشنگتن - پکن شده بود، در سواحل کارولینا سرنگون کرد. خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با اعلام سرنگونی بالون چینی بر فرار ساحل ایالت کارولینای جنوبی در شرق آمریکا اعلام کرد عملیات جستجوی بقایای آن در حال انجام است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که پرواز یک بالون نظارتی چین را بر فراز ایالات متحده شناسایی کرده است. پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون روز جمعه به وقت محلی گفت: ما می دانیم که این بالون چینی (نظارتی) توانایی مانور دارد. پنتاگون انتظار دارد که این بالون چند روز دیگر بر فراز حریم هوایی آمریکا به حرکت خود ادامه دهد.

به گفته سخنگوی پنتاگون، این بالون اکنون مسیر خود را تغییر داده و در ارتفاع ۱۸۳۰۰ متری در مرکز آمریکا به سمت شرق درحال حرکت است.

در پی ورود این بالون اطلاعاتی چین به حریم هوایی آمریکا، سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا به چین لغو شد.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با "وانگ ایی" رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی مرکزی حزب کمونیست چین گفتگو و اعلام کرد که در پی مشاهده بالون چین بر فراز آمریکا، سفر برنامه ریزی شده هفته آینده خود را به پکن لغو کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه امریکا، بلینکن به مقام کشور چین اعلام کرده است که حضور این بالون بر فراز حریم هوایی ایالات متحده، اقدامی غیرمسئولانه و نقض آشکار حاکمیت این کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج