۱۳۰۷۳۹۳
۶۸۷۱
۶۸۷۱
پ

محتوای حمایت‌شده

هر آنچه درباره لمینت دائم دندان باید بدانید

لمینت دائم دندان یک روش درمان زیبایی برای داشتن دندان های مرتب تر و درخشان تر است که بین ۱۰ تا ۲۰ سال نیاز به تعویض ندارد.

روش های متنوعی برای اصلاح طرح لبخند به وجود آمده که یکی از پرطرفدارترین آنها، لمینت دائم دندان است. در این فرایند ترمیمی، لکه ها، شکستگی ها و آسیب های دندان با روکش لمینت پوشانده می شوند. اما برای کسب اطلاعات کامل تر درباره مراحل، عمر مفید، قیمت، مزایا و معایب لمینت دندان و همچنین تفاوت آن با سایر روکش های دندان، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هر آنچه درباره لمینت دائم دندان باید بدانید

شرایط استثنایی لمینت اقساطی

با امکان پرداخت اقساط بدون ضامن

 ۱۰% تخفیف خدمات زیبایی در صورت پرداخت نقدی

مشاوره و اطلاع از قیمت هر واحد لمینت

۰۹۹۰۲۷۲۲۲۵۹

لمینت دائمی دندان چیست؟

لمینت دندان یک پوشش ظریف 1 میلی متری تا 0.3 میلی متری است که روی سطح دندان قرار می گیرد. این روکش ها جنس پورسلین یا رزین دارند. از آنها برای پوشش هرگونه عیوب دندان مانند فاصله بین دندان ها، شکستگی، لکه روی دندان، ترک برداشتن و ... استفاده می کنند. در نهایت می توان گفت که این لایه های مستحکم، دندان های شما را درخشان تر، پرتر و صاف تر نشان می دهند.

عمر لمینت دندان چقدر است؟

اصطلاح لمینت دائم دندان از آنجایی می آید که این روش درمانی، برگشت ناپذیر است. یعنی برای قرار گرفتن روکش لمینت، مینای دندان را متناسب با قطر لمینت تراش می دهند. در نتیجه لمینت جایگزین مینای دندان می گردد که به عنوان سخت ترین و مستحکم ترین عضو بدن شناخته می شود.

با این حال، طول عمر خود لمینت ها حدود 10 تا 20 سال است و پس از آن باید تعویض شوند. برای نگهداری مناسب از آنها لازم است 2 بار در روز مسواک زده و از نخ دندان استفاده نمایید. همچنین برای بیشتر کردن عمر لمینت دندان بهتر است از محافظ دندان استفاده کرده و هر سال دو دفعه به دندانپزشک مراجعه کرد. مراقبت از دندان ها با عدم مصرف نوشیدنی سرد و گرم با هم، نکشیدن سیگار و نشکستن موادغذایی سخت با دندان نیز الزامی است.

هر آنچه درباره لمینت دائم دندان باید بدانید

انواع مدل لمینت دندان

دندان لمینت، رنگ طبیعی و همسان با سایر دندان ها داشته و متناسب با اندازه هر دندان، قالب گیری می شود. این روکش ها از جنس لمینت سرامیکی (پرسلین ونیر) یا کامپوزیت رزینی هستند. طول عمر لمینت سرامیکی تقریبا دو برابر لمینت های کامپوزیتی است. از دیگر مزایای لمینت سرامیکی می توان به زیبایی، مقاومت و عدم لکه پذیری آن اشاره کرد. با این حال، نوع ساخت، مواد اولیه و روش درمانی آن گران تر از مدل کامپوزیتی است. در هر صورت لازم است برای انتخاب نهایی بین لمینت دائم دندان و لمینت کامپوزیتی، مشاوره تخصصی با دندانپزشک را جدی بگیرید.

لمینت دندان چگونه انجام میشود؟

مراحل لمینت دندان بستگی به انتخاب نوع روکش دارد. لمینت کامپوزیتی معمولا در یک جلسه و بدون تراش دندان انجام می شود. ابتدا دندانپزشک باید دندان ها را معاینه کند تا التهاب و پوسیدگی های احتمالی را رفع نماید. سپس این روکش رزینی که ماده ای خمیری شکل است را روی مینای دندان قرار می دهد. اما لمینت سرامیکی باید توسط لابراتوار و با قالب گیری ساخته شود. در این روش، نیاز به تراش مینای دندان است. در نتیجه، کل فرایند ترمیمی ممکن است 3 تا 6 جلسه زمان ببرد.

هر آنچه درباره لمینت دائم دندان باید بدانید

لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت؟

همانطور که گفته شد، لمینت و روکش دندان هر دو یک لایه پوششی هستند که روی سطح دندان طبیعی قرار می گیرند. تفاوت لمینت دائم دندان و روکش دندان کامپوزیت، در مراحل درمان، ویژگی ها و مواد سازنده آنهاست. ونیرهای کامپوزیت، شکننده تر بوده و رنگ پریدگی بیشتری دارند. این عوامل باعث می شود که مصنوعی بودن آنها بیشتر به چشم آید. در هر صورت باید گفت که لمینت کامپوزیتی، به خاطر آماده شدن و درمان سریع تر، قیمت کمتر و عدم نیاز به تراشیدن مینای دندان و امکان برگشت پذیری، طرفداران خاص خود را دارد.

لمینت دندان سرامیکی، استحکام بسیار بالایی داشته و طول عمر آن می تواند تا 20 سال هم باشد. همچنین زیبایی و درخشندگی آن بیشتر است. قرار گرفتن لمینت سرامیکی روی سطح دندان، برآمدگی غیر طبیعی ایجاد نمی کند؛ چرا که لایه نازکی از مینای دندان تراشیده می شود و لمینت جای آن را می گیرد. در واقع شما با کمک لمینت سرامیکی می توانید یک لبخند هالیوودی جذاب داشته باشید. با این حال، نباید نسبت به قیمت بیشتر و غیرقابل برگشت بودن این نوع درمان، بی توجه بود.

هر آنچه درباره لمینت دائم دندان باید بدانید

لمینت متحرک چیست؟

لمینت دندان متحرک که به آن کامپوزیت متحرک یا اسنپ اسمایل هم می گویند، یک روکش نازک است که روی دندان ها قرار می گیرد. همانطور که از اسم آن مشخص است، شما می توانید هر زمانی که خواستید، آن را از روی دندان های خود بردارید. این نوع لمینت ها صرفا عیب و ایرادهای دندان را به صورت ظاهری می پوشانند و روش درمانی به حساب نمی آیند.

با مراجعه به پزشک و قالب گیری اصولی و انتخاب رنگ دلخواه، امکان ساخت سفارشی این لمینت ها وجود دارد. همچنین مدل های پیش ساخته لمینت دندان متحرک در بازار موجود است که شما می توانید آنها را با قیمت پایینی بخرید. با این حال، این لمینت ها تقریبا مورد تایید هیچ دندانپزشکی نیستند و بهتر است که به سراغ یک روش بهتر و اصولی تر برای زیبایی و سلامت دندان های خود بروید.

هر آنچه درباره لمینت دائم دندان باید بدانید

چه کسانی به لمینت دندان نیاز دارند؟

لمینت دائم دندان صرفا یک درمان زیبایی به حساب نمی آید، بلکه می تواند برای دوام و استحکام دندان های شما هم مفید باشد. اگر دندان های شما لک های زیادی دارند یا تغییر رنگ پیدا کرده اند، دندان لمینت بهترین گزینه برای شماست. همچنین درمان ساییدگی، شکستگی یا ترک برداشتن دندان ها، با این روش امکان پذیر است. لمینت ها می توانند یک یا چند دندان آسیب دیده را ترمیم کرده و ظاهر آنها را زیباتر و مرتب تر از قبل کنند. در عین حال، اگر فاصله دندان های شما زیاد است، بدون ارتودنسی و با کمک لمینت می توانید این مشکل را رفع کنید.

قیمت لمینت دندان دائمی

برای قیمت لمینت دندان در سال جدید، تعرفه هایی اعلام شده که متناسب با کیفیت، برند و جنس لمینت با هم فرق دارند. قیمت لمینت دائم دندان 1402 را می توان برای هر واحد بین 1.200.000 تا 7.000.000 تومان متغیر دانست. این قیمت برحسب انتخاب دندانپزشک، تعداد دندان هایی که نیاز به درمان و لمینت دارند و همچنین کشور سازنده لمینت، متفاوت است.

در هر صورت، باید بدانید که دندان لمینت یک سرمایه گذاری بزرگ به حساب می آید که می تواند در زندگی روزمره و نوع ارتباطات شما هم تاثیرگذار باشد. از این رو پیشنهاد می کنیم که با مراجعه به کلینیک های برتر دندانپزشکی، با کیفیت ترین و بهترین مارک لمینت را انتخاب نمایید تا طول عمر آن نیز بیشتر باشد.

هر آنچه درباره لمینت دائم دندان باید بدانید

کلینیک دندانپزشکی دکتر کیهان قدیمی

  • جراح - دندانپزشک
  • تخصص در ایمپلت و ارتودنسی و زیبایی
  • دکتر کیهان قدیمی؛ در سال ۱۳۷۸ از دانشکده دندانپزشکی تبریز فارغ التحصیل شده اند. دکتر قدیمی موسس اولین درمانگاه شبانه روزی و مدرن دندانپزشکی عمومی و تخصصی در شهرستان میانه هستند. حسن خلق و شهرت ایشان در انجام ایمپلنت و ارتودنسی منجر به مراجعه بسیاری از بیماران از سایر شهرستان‌های استان واشتهار این مرکز در شهرستان میانه گردید.
  • دکتر قدیمی برای گذراندن دوره‌های تخصصی به مدت ۱۰ سال در خارج از کشور و تحت نظر اساتید به نام دندانپزشکی در کشور‌های آلمان، فیلیپین، ایتالیا و آمریکا صرف زمان نمودند و دراین بین تجارب بسیار زیادی کسب نمودند.
  • درحال حاضر ایشان یکی از متبحرترین دندانپزشکان در انجام ارتودنسی در ایران هستند.
  • همچنین ایشان زیر نظر اساتید بین المللی به نام این رشته:
  • دکتر مک کارن متخصص ترمیم و زیبایی در شیکاگو
  • دکترکاملیا آرکانجلو رئیس دانشگاه دندانپزشکی رم آموزش دیده اند و افتخار شاگردی نزد اساتید فوق را داشته اند.
  • همچنین در زمینه زیبایی و ترمیمی نیز زیر نظر اساتید ایرانی:
  • دکتر طبری رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران
  • پروفسور علی یزدانی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
  • دکتر مهدی جوان عضو هیات علمی دانشگاه همدان
  • دکتر حسین نواب بنیانگذار دانشکده دندانپزشکی
  • دوره‌های ترمیم و زیبایی دندان را در طی ۵ سال آموزش دیده اند، علاوه بر این ایشان در بیش از ۲۰۰ سمینار تخصصی داخلی و خارجی حضور داشتند.

هر آنچه درباره لمینت دائم دندان باید بدانیدهر آنچه درباره لمینت دائم دندان باید بدانید

شرایط استثنایی لمینت اقساطی

با امکان پرداخت اقساط بدون ضامن

 ۱۰% تخفیف خدمات زیبایی در صورت پرداخت نقدی

مشاوره و اطلاع از قیمت هر واحد لمینت

۰۹۹۰۲۷۲۲۲۵۹

هر آنچه درباره لمینت دائم دندان باید بدانید

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام دنبال کنید.

@Keyhan_kaj_dental

هر آنچه درباره لمینت دائم دندان باید بدانید

محدوده سعادت آباد

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج