adexo3
۱۴۰۰۸۰۳
۵۷۹۸
۵۷۹۸
پ

رپورتاژ آگهی

لپ تاپ گیمینگ یا pc گیمینگ؟ کدام یک را انتخاب کنیم

اگر برای شما هم سوال است که لپتاپ گیمینگ بهتر است یا کیس گیمینگ، در این مقاله به بررسی هرکدام از این سیستم‌ها می‌پردازیم و در نهایت خواهید توانست بهترین سیستم را برای هدف خود انتخاب کنید.

لپ تاپ گیمینگ یا pc گیمینگ؟ کدام یک را انتخاب کنیم

تمامی افرادی که علاقه به بازی‌های کامپیوتری دارند، قطعا بین دوراهی انتخاب لپتاپ گیمینگ یا کیس گیمینگ قرار گرفته‌اند. البته باید بدانید که این موضوع عمر زیادی ندارد و طی چند‌سال اخیر بوده که کاربران برای تهیه سیستمی مناسب برای بازی دچار تردید شده‌اند. اگر از حق نگذریم، در یک‌دهه گذشته لپ‌تاپ‌ها حرفی برای رقابت با کیس‌ها به‌لحاظ بازی نداشتند.

پس می‌توان گفت مدت کمی است که شاهد ظهور برندهایی هستیم که لپ‌تاپ‌ها را به یک رقیب برای سیستم‌های کامپیوتری تبدیل کرده‌اند. اگر برای شما هم سوال است که لپتاپ گیمینگ بهتر است یا کیس گیمینگ، در این مقاله به بررسی هرکدام از این سیستم‌ها می‌پردازیم و در نهایت خواهید توانست بهترین سیستم را برای هدف خود انتخاب کنید.

مزیت های استفاده از لپتاب برای گیم

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از لپتاپ برای گیمینگ، سبک‌بودن آن است که این امکان را به کاربر می‌دهد تا به‌راحتی آن را جابه‌جا کند. هرچند مطرح‌کردن این موضوع بسیار کلی است و اگر نظر کاربران را بخوانید، خواهید فهمید این انتخاب کاملا سلیقه‌ای و برحسب نیاز یا بودجه انجام می‌گیرد.

به‌هرحال این مزیت در لپ‌تاپ‌ها سبب شده تا کارت گرافیک و پردازنده آن‌ها محدود شود. این 2 قطعه که محدودیت آن‌ها باعث پایین‌آمدن حرارت دستگاه و مصرف کم‌تر باتری در لپ‌‌تاپ می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • پردازنده یا CPU
  • کارت گرافیک یا GPU

از مزیت‌های دیگر استفاده از لپ‌تاپ برای گیمینگ، مقرون‌به‌صرفه بودن و هزینه پایین آن است. تهیه یک لپ‌تاپ با کارت گرافیک GTX 1650 در بازار حدودا با 30میلیون هم امکان‌پذیر است، درحالی‌که برای استفاده این کارت گرافیک در کیس‌های گیمینگ، باید مبلغی حدود 20میلیون تومان بپردازید.

مزایای استفاده از کیس گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ یا pc گیمینگ؟ کدام یک را انتخاب کنیم

اکثر افراد در پاسخ به دوراهی لپتاپ گیمینگ یا کیس گیمینگ، قطعا کیس را انتخاب خواهند کرد و این تصمیم خود را به دیگران نیز توصیه می‌کنند. در واقع بزرگ‌ترین مزیت استفاده از کیس یا PC گیمییگ قابلیت ارتقای آن است. در بخش ارتقا هر قطعه از این سیستم شما آزادی عمل بسیاری خواهید داشت. حتی در حالت‌هایی می‌تواند مقرون‌به‌صرفه هم باشد.

از ویژگی‌های عالی استفاده از سیستم کیس گیمینگ، قدرت کارت گرافیک بالای آن است. این کارت گرافیک‌ها بسیار پرقدرت عمل می‌کنند و نیاز به سیستم خنک‌کننده و برق ندارند و شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی از آن‌ها استفاده کنید.

تفاوت های عمده در بازی با لپتاپ گیمینگ یا کیس گیمینگ

مزیت‌های استفاده از هر 2 سیستم را به‌طور کلی مورد بررسی قرار دادیم. بااین‌حال انتخاب قطعی هرکدام از آن‌ها برای گیم به بررسی‌های دقیق‌تری نیاز دارد که این تفاوت‌ها را به موارد زیر تقسیم می‌کنیم:

  • تعمیرپذیری
  • ارتقاپذیری
  • تفاوت در قیمت
  • خرید مانیتور
  • خنک‌سازی در لپتاپ‌ها

تفاوت تعمیرپذیری لپ تاپ یا کیس

لپ تاپ گیمینگ یا pc گیمینگ؟ کدام یک را انتخاب کنیم

در بحث کلی مزیت‌های استفاده از PC، کمی به این موضوع اشاره کردیم که در استفاده از کیس‌ها کارت گرافیک به‌صورت جدا و کاملا مستقل در سیستم قرار گرفته و با سوختن یا خراب‌شدن آن می‌توانید به‌راحتی آن را عوض کنید (البته درصورتی‌که به قطعات دیگر آسیبی نرسیده باشد)، اما در بسیاری از لپ‌تاپ‌ها این‌گونه نیست. کارت گرافیک به‌شکل سرامیکی در مادربرد دستگاه قرار گرفته و اگر بسوزد امکان جداسازی آن وجود ندارد و باید تمامی قطعات را عوض کنید.

تفاوت ارتقا پذیری در لپتاپ گیمینگ یا کیس گیمینگ

در ساخت لپ‌تاپ‌ها برای آن‌که قطعات بهترین بازده را با هم داشته باشند، همیشه به ‌یکدیگر متصل هستند و جداکردنشان غیرممکن است. به همین دلیل عوض‌شدن قطعاتی مانند رم و حافظه داخلی در لپ‌تاپ‌ها به‌آسانی انجام می‌شود اما آیا در‌باره کارت گرافیک یا مادر‌برد هم این‌چنین است؟ خیر!

در استفاده از سیستم‌های کیس شما به‌راحتی می‌توانید تمامی قطعات حتی مادربرد دستگاه هم ارتقا دهید و این مزیت باعث شده تا انتخاب PC نسبت به لپ‌تاپ‌های گیمینگ بیشتر باشد.

قیمت کدام مناسب تر است؟ لپتاپ گیمینگ یا کیس گیمینگ

به‌طور کلی شما با خرید یک لپتاپ گیمینگ دیگر نیازی به تهیه مانیتور یا اسپیکر هم نخواهید داشت. جدا از این موضوع که بیشتر لپ‌تاپ‌ها سیستم‌هایی مثل بلوتوث و وای‌فای هم دارند. با توجه به تمامی این موارد قیمت تمام‌شده یک لپ‌تاپ می‌تواند با قیمت یک کارت گرافیک در کیس برابری کند.

باید به این مورد هم توجه کرد که سیستم ارتقا در کیس‌ها این امکان را به کاربر می‌دهند تا با هر نوع بودجه‌ای که دارند قطعات را تغییر دهند درحالی‌که اگر در لپ‌تاپ‌ها کیبورد یا مانیتور مشکل پیدا کند باید آن را به‌دست متخصص سپرد.

تفاوت در خرید مانیتور

برای استفاده از یک دستگاه PC با کارت گرافیک بالا شما نیاز به مانیتوری حداقل قیمت 3 یا  10میلیون دارید تا کیفیت 1080P را همراه با نرخ صفحه نمایش 60Hz را پوشش دهد. درحالی‌که استفاده از لپ‌تاپ به شما امکان داشتن صفحه‌نمایش FHD با نرخ رفرش بالا 120Hz را می‌دهد. بااین‌حال می‌توانید نتیجه بگیرید تهیه یک مانیتور برای کیس با این ویژگی‌ چه قیمتی می‌تواند در بازار داشته باشد؟

سیستم خنک سازی

یکی از تفاوت‌های عمده‌ای که در بین لپتاپ گیمینگ یا کیس گیمینگ وجود دارد و نقدهای بسیاری از‌سوی کاربران PC به لپ‌تاپ وارد می‌شود همین سیستم خنک‌کننده است. حتی اگر بحث گیم هم در میان نباشد برای افرادی که به‌منظور انجام کارهای گرافیکی یا فیلم‌سازی از آن استفاده می‌کنند هم مطرح است.

 اگر در کار تدوین فیلم باشید حتما متوجه شده‌اید که خروجی گرفتن از فایل‌های نهایی از نرم‌افزارهایی مثل افتر‌افکت یا پریمیر چه فشاری برروی کارت گرافیک لپ‌تاپ می‌آورد که همین امر سبب بالا رفتن حرارت CPU و GPU می‌شود. هرچند در ساخت لپتاپ‌های گیمینگ از فناوری‌های پیشرفته‌ای برای خنک‌سازی این سیستم استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

برای تمامی افرادی که خواهان خرید دستگاهی مناسب برای گیمینگ است این سوال که لپتاپ گیمینگ یا کیس گیمینگ کدامشان مناسب‌تر هستند پیش آمده است. هرکدام از آن‌ها معایب و مزایای خود را دارند که می‌توانید با بررسی محصولات موجود در بازار مطابق با نیاز یا بودجه خود آن‌ها را تهیه کنید.

 تمامی این مزیت‌ها به‌همراه مشخصات و معایب به‌طور کامل برای شما بررسی شد و طبق آن قبل‌از خرید می‌توانید انتخاب کنید کدام برای شما کاربردی‌تر خواهد بود. فروشگاه دیجی کالا بهترین فروشگاه درزمینه عرضه برندهای معتبر برای گیمینگ است که با مراجعه به وب‌سایت می‌توانید تنوع محصولات را به‌همراه قیمتشان مشاهده کنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج