adexo3
۱۴۲۲۵۸۶
۶۷۱
۶۷۱
پ

درخواست جنجالی سایت نزدیک به زاکانی از بسیج

وبسایت «جهان‌نیوز» نزدیک به علیرضا زاکانی شهردار تهران، خواستار برخورد با فروشندگان لباس‌هایی که «مسأله‌دار و خلاف عفت» خوانده است، شد.

برترین‌ها: وبسایت «جهان‌نیوز» نزدیک به علیرضا زاکانی شهردار تهران، خواستار برخورد با فروشندگان لباس‌هایی که «مسأله‌دار و خلاف عفت» خوانده است، شد.

درخواست جنجالی سایت نزدیک به زاکانی از بسیج

در بخش‌هایی از مطلب «جهان‌نیوز» آمده است: «موضوعی که در سال‌های گذشته، فراوان دیده‌ایم و روند آن پس از فتنه سال ۱۴۰۱ نیز قابل توجه است، موضوع عرضه لباس‌های در تقابل با حیا و ارزش‌های فرهنگی و دینی به مردم است.

برای مثال، در بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌های لباس فروشی اساسا مانتوی سالم وجود ندارد! از عادی شدن عرضه و در ویترین گذاشتن مانتوهای جلوباز و یا تنگ و چسبان گرفته تا شلوارهای عجیب و غریب و ساپورت و ... بخشی از معضلاتی است که با آن روبرو بوده‌ایم و هستیم.

مدتی است که بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها – چه در ویترین و چه در فضای داخل فروشگاه و مغازه – در حال عرضه و به نوعی تبلیغ و عادی‌سازی کت‌های خاص (که عده ای از بانوان بعضا با نیم تنه و شلوار می‌پوشند) و همچنین مانتوهای بسیار کوتاه – که در واقع مانتو نیستند – هستند که استفاده از آنها توسط زنان در سطح جامعه، عملا در تقابل با حیا و همچنین احکام و ارزش‌های اسلامی است. در کنار اینها، وضعیت یله و رها بودن فضای مجازی کشور، علاوه بر آسیب‌های متعددی که به کشور وارد کرده، در اینجا نیز نقش قابل توجهی در تبلیغ، عادی‌سازی و عرضه این نوع لباس‌ها دارد.

دستگاه‌ها و نهادهای متعددی در کشور در زمینه لباس و پوشاک مسئولیت دارند که اگر همه این دستگاه‌ها و نهادها به وظایف خود عمل می‌کردند، قطعا وضعیت لباس‌فروشی‌ها و بازار البسه و پوشاک، تا این اندازه بحرانی نمی‌شد.

فارغ از نقش کلی دولت، مجلس و قوه قضائیه، دستگاه‌ها و نهادهایی مانند وزارت صمت، گمرک، مناطق آزاد، اصناف، پلیس اماکن و ... نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند. البته در این راستا، بسیج، نیروهای مردمی و سپاه نیز می‌توانند در مقابله با عرضه و تبلیغ لباس و پوشاک مروج بی‌حیایی و بی‌عفتی به صورت فعال و گسترده پای کار بیایند و به سایر نهادها کمک کنند.»

در بخشی از این متن آمده «بخش قابل توجهی از هنجارشکنی کف خیابان، مربوط به نوع لباس‌هاست و از طرفی، جمع کردن و جلوگیری از خرید و فروش این لباس‌های مسأله‌دار و خلاف عفت که به صورت علنی در حال فروش است، کار پیچیده‌ای نیست.»

این وبسایت تاکید کرده که «وقتی می‌گوییم باید جلوی عرضه و تبلیغ این لباس‌ها در جامعه گرفته شود، به معنای جامع آن است. یعنی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی باید در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدام منسجم وجود داشته باشد و به صورت جدی، جلوی عرضه و تبلیغ این لباس‌ها گرفته شود وگرنه با اقدامات گزینشی، رفع تکلیفی و محدود، قطعا وضعیت، بدتر از این خواهد شد.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج