۱۲۰۱۰۰۷
۱ نظر
۸۷۱۵
۱ نظر
۸۷۱۵
پ

طرز تهیه سبزی پلوی دامغانی، لذیذ و مجلسی

سبزی پلو دامغانی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه شهر دامغان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سبزی پلو دامغانی با ما همراه باشید.

برترین‌ها: سبزی پلو دامغانی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه شهر دامغان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سبزی پلو دامغانی با ما همراه باشید.

طرز تهیه سبزی پلوی دامغانی، لذیذ و مجلسی

مواد لازم برای ۴ نفر

  • برنج    ۴ پیمانه
  • گوشت چرخ کرده    ۳۰۰ گرم
  • بادمجان    ۲ عدد
  • پیاز    ۱ عدد
  • گوجه فرنگی    ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی    ۱ قاشق غذاخوری
  • سبزی پلویی    ۳۰۰ گرم
  • زعفران دم کرده    ½ فنجان
  • نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن    به مقدار کافی
  • طرز تهیه سبزی پلو دامغانی

مرحله اول

برای تهیه سبزی پلوی دامغانی ابتدا برنج را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج به مدت یک ساعت خیس بخورد. در همین حین بادمجان ها را پوست گرفته و به صورت حلقه ای خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و کمی روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، بادمجان ها را به تابه افزوده و هر دو سمت شان را به صورت یکدست سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک شود.

مرحله چهارم

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. در ادامه گوجه فرنگی ها را درون تابه رنده می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با دیگر مواد ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را یک سمت تابه جمع کرده و رب گوجه فرنگی را سمت دیگر تابه اضافه می کنیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود. در ادامه حرارت زیر تابه را کم می کنیم تا گوشت به طور کامل بپزد.

مرحله ششم

حلا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد، برنج را به همراه ۱ قشق چایخوری نمک اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزد تا نرم شود.

مرحله هفتم

در همین حین سبزی پلو را به صورت ریز خرد می کنیم و پس از گذشت ۶ دقیقه به قابلمه برنج اضافه کرده و با برنج ترکیب می کنیم. در ادامه ترکیب برنج و سبزی پلویی را آبکش می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله کمی روغن به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مقداری نان به عنوان ته دیگ در کف قابلمه قرار می دهیم. در ادامه مقداری از ترکیب برنج و سبزی روی ته دیگ میریزیم، سپس مقداری از ترکیب گوشت چرخ کرده روی برنج می ریزیم.

مرحله نهم

مواد را به همین ترتیب به صورت لایه ای درون قابلمه می ریزیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم سبزی پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد. در نهایت پلو را درون قابلمه ترکیب کرده و درون دیس می کشیم، سپس با بادمجان سرخ شده سرو می کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اینا چون یکی دیگه براشون خرید میکنه از هیچ چیز خبر ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج