جاباما
۱۲۰۳۳۱۵
۶۱۵۹
۶۱۵۹
پ

طرز تهیه سالاد قارچ با سس ماست

سالاد قارچ یکی از انواع سالادهای سرد و خوشمزه است که به خاطر داشتن قارچ در ترکیباتش سرشار پروتئین و مواد مغذی است.

فرارو: سالاد قارچ یکی از انواع سالادهای سرد و خوشمزه است که به خاطر داشتن قارچ در ترکیباتش سرشار پروتئین و مواد مغذی است.

سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. سالاد‌ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و... تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

طرز تهیه سالاد قارچ با سس ماست

سالاد قارچ یکی از انواع سالاد‌های سرد است که به دلیل داشتن قارچ سرشار از پروتئین است و یک وعده بسیار مقوی است که می‌تواند جایگزین غذای اصلی باشد. سالاد قارچ برای ورزشکاران، گیاه‌خواران و کسانی که رژیم غذایی دارند، گزینه بسیار مناسبی است. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد قارچ همراه با دستور تهیه سس مخصوص آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد قارچ

  • قارچ: ۴۰۰ گرم
  • هویج: ۱ عدد
  • ذرت: نصف لیوان
  • پیاز: ۱ عدد
  • خیارشور: ۵ عدد
  • ماست هم زده: ۱ لیوان
  • سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
  • سیر: ۲ حبه
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
  • شوید و جعفری تازه: ۱۰۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

قارچ

طرز تهیه سالاد قارچ با سس ماست

قارچ طبع گرمی دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسید، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان، آمینو اسید و... است؛ همچنین در پیش‌گیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ تازه حتماً نباید سفید و شفاف باشد. یکی از راه‌های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید شکاف داشته باشد؛ همچنین بهتر است قارچ‌هایی را که روی پوست آن‌ها لکه قهوه‌ای دارند، خریداری نکنید و اگر هم خریداری کردید، حتماً به صورت پخته آن را مصرف کنید.

پیاز

طرز تهیه سالاد قارچ با سس ماست

اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح دهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را خام خورد و یا در سالاد‌ها و دیپ‌ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذا‌های مکزیکی هم بهترین گزینه است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیش‌تری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

سس مایونز

طرز تهیه سالاد قارچ با سس ماست

همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده‌ای می‌پرسند، آیا می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می‌توانید ماست چکیده یا پرچرب را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می‌اندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید. همچنین می‌توانید میزان سس مایونز را نصف کنید و ماست پر چرب را با آن مخلوط کنید.

طرز تهیه سالاد قارچ با سس ماست

طرز تهیه سالاد قارچ

۱ ـ ابتدا روغن زیتون را داخل ماهی تابه بریزید تا گرم شود؛ سپس هویج‌های خرد شده را داخل ماهی تابه بریزید و حدود ۱ دقیقه تفت بدهید.

۲ ـ حالا پیاز‌های خرد شده را اضافه کنید و در روغن زیتون تفت بدهید تا سبک شود؛ سپس قارچ‌های ورقه شده را اضافه کنید و همچنان تفت بدهید تا آب قارچ کشیده شود. بعد اجاق گاز را خاموش کنید و مواد را داخل یک کاسه بریزید تا خنک شود.

۳ ـ در این مرحله خیار شور را خرد کنید و همراه با ذرت + جعفری و شوید خرد شده + سیر رنده شده + ماست + سس مایونز + نمک + فلفل سیاه به مواد سالاد اضافه کنید و همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید.

۴ ـ حالا سالاد را داخل ظرف سرو بریزید و روی آن را با هویج و ذرت و یا برگ جعفری و شوید تزیین کنید. نوش جان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج