جاباما
۱۲۴۵۹۴۱
۳۰۲۹۳
۳۰۲۹۳
پ

نحوه درست کردن قطاب خانگی؛ شیک و مجلسی

در کشور ما و در هر یک از شهر‌های آن خوراکی و محصولات و کالا‌های منحصربه‌فردی وجود دارد که ویژه و خاص همان شهر و استان است و معمولا به‌عنوان سوغات نامیده می‌شوند و کسانی‌که برای گردش به آن شهر‌ها می‌روند از این سوغات برای دوستان و حتی خود به‌عنوان یادگاری می‌آورند.

عصر ایران: در کشور ما و در هر یک از شهر‌های آن خوراکی و محصولات و کالا‌های منحصربه‌فردی وجود دارد که ویژه و خاص همان شهر و استان است و معمولا به‌عنوان سوغات نامیده می‌شوند و کسانی‌که برای گردش به آن شهر‌ها می‌روند از این سوغات برای دوستان و حتی خود به‌عنوان یادگاری می‌آورند.

از سوغاتی‌های بسیار خوب و خوشمزه‌ای که در بسیاری از شهر‌های ایران وجود دارد انواع شیرینی و نان است و از میان آن‌ها قطاب جایگاه ویژه‌ای دارد. قطاب نوعی شیرینی خوشمزه و پرطرفدار است که در دو شهر کرمان و یزد و البته با دو سبک متفاوت درست می‌شود.

در این مطلب شما را با روش درست‌کردن این شیرینی خوشمزه آشنا می‌کنیم تا آن را درست و در کنار اعضای خانواده نوش‌جان کنید. از این شیرینی خوشمزه می‌توان برای پذیرایی در کنار نوشیدنی‌های داغ مانند چای استفاده کنید.

نحوه درست کردن قطاب خانگی؛ شیک و مجلسی

مواد لازم برای درست‌کردن قطاب

آرد ۲ پیمانه
شیر ۱پیمانه
پودر گردو ۵۰ گرم
پودر بادام ۵۰ گرم
پودر شکر ۲۰۰ گرم
روغن جامد ۱ پیمانه
هل ۱ قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری

نحوه درست کردن قطاب خانگی؛ شیک و مجلسی

روش تهیه قطاب خانگی و خوشمزه

در ابتدا و برای درست‌کردن قطاب باید روغن جامد را با همزن خوب هم بزنید تا سبک و روشن شود سپس شیر و پودر هل را به آن می‌افزاییم تا خوب با هم مخلوط شوند.

در این بخش بکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط و الک می‌کنیم و به این مواد می‌افزاییم. این کار را ادامه می‌دهیم تا خمیر لطیف و نرمی به دست آید.

به گزارش جامعه ۲۴ ، می‌توان خمیر را نزدیک به ۱۰۰ بار از بالا به پایین و درون ظرف پرتاب کرد این کار را به جای ورزدادن به کار می‌بریم و جایگزین این کار می‌کنیم.

در این مرحله خمیری که ورز داده شده است و به دست نمی‌چسبد را درون کیسه می‌گذاریم و به مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط قرار می‌دهیم و بعد ۱۵ دقیقه دیگر نیز در یخچال می‌گذاریم.

پس از آن خمیر را از یخچال بیرون می‌آوریم و با وردنه آن را باز می‌کنیم و با قالب یا در لیوان قالب می‌زنیم.

در ظرفی پودر گردو، پودر بادام، پودر شکر و هل را با هم مخلوط می‌کنیم. در قطاب کرمانی درون قطاب از پودر پسته و هل استفاده می‌شود و در یزد از پودر گردو در آن به کار می‌رود. ۱ الی ۲ قاشق از مواد پودر گردو و … داخل خمیر می‌ریزیم و دو سر دایره را به هم وصل می‌کنیم. می‌توان کناره‌های خمیر را به حالت نیشگون گرفتن به هم وصل کرد تا از بازنشدن آن مطمئن باشیم.

تمامی خمیر را به این شکل آماده می‌کنیم و کناری می‌گذاریم.

نحوه درست کردن قطاب خانگی؛ شیک و مجلسی

این شیرینی برای درست‌شدن باید در روغن فراوان سرخ شود البته می‌توانید آن را درون فر هم بگذارید، اما اصل آن سرخ‌شده است. اگر می‌خواهید آن‌ها را سرخ کنید در قابلمه‌ای کوچک روغن به اندازه‌ای می‌ریزیم که در آن شناور باشد و سپس روی حرارت کم قرار می‌دهیم تا به مرور زمان روغن داغ شود. سپس قطاب‌ها را در روغن قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم تا با حرارت کم خوب مغز پخت و سرخ شوند.

هنگامی‌که خوب سرخ شدند از روغن بیرون آورده و در صافی قرار می‌دهیم تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود. هنگامی‌که روغن آن‌ها خارج شد آن‌ها را درون خاک قند بغلتانید.

در کرمان قطاب‌ها را هم در خاک قند و هم در شیره می‌خوابانند که هر یک طرفدار خاص خود را دارد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج