۱۴۰۲۱۳۷
۱ نظر
۵۳۵۸
۱ نظر
۵۳۵۸
پ

طرز تهیه ۵ شیرینی شیک و مجلسی برای عید نوروز

همیشه با فرا رسیدن عید نوروز، خانم‌های ایرانی دغدغه تهیه شیرینی‌های جدید و مختلف با طعم و رنگ متفاوت را دارند. شیرینی هایی که قصد داریم در این مطلب به شما آموزش بدهیم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر از قنادی‌هاست. با ما همراه باشید.

برترین‌ها: همیشه با فرا رسیدن عید نوروز، خانم‌های ایرانی دغدغه تهیه شیرینی‌های جدید و مختلف با طعم و رنگ متفاوت را دارند. شیرینی هایی که قصد داریم در این مطلب به شما آموزش بدهیم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر از قنادی‌هاست. با ما همراه باشید.

نان خامه‌ای به سبک شیرینی فرانسه!

طرز تهیه 5 شیرینی شیک و مجلسی برای عید نوروز

مواد لازم:

یک فنجان آب /  6 قاشق غذا خوری کره خرد شده / 2  قاشق چای خوری شکر سفید / نصف قاشق چای خوری نمک / 1 فنجان (153.1 گرم) آرد نان/ 3 تخم مرغ بزرگ/ 2 سفیده تخم مرغ بزرگ/ سس شکلات (فروشگاهی یا خانگی) یا پودر قند، برای روی شرینی.

خامه شیرینی برای نان خامه‌ای:

نصف یک فنجان شیر کامل (پرچرب)/ نصف فنجان خامه پر چرب/ دو سوم فنجان شکر سفید/ 2 عدد تخم مرغ بزرگ/ یک چهارم فنجان نشاسته ذرت/ 2 قاشق غذا خوری آرد کامل/ یک هشتم قاشق چای خوری نمک/ 1 قاشق چای خوری عصاره وانیل/ 1 قاشق غذا خوری کره.

خامه زده شده شیرین برای نان خامه ای:

2 فنجان خامه زده شده پر چرب/ 6 قاشق غذا خوری پودر قند.

طرز تهیه:

مرحله ۱: طبق دستورالعمل مواد ذکر شده در پایین، خامه قنادی را آماده کنید. در آخرین ساعت سرد شدن این خامه، نان خامه ای را به شرح زیر آماده کنید. فر را از قبل روی 425 درجه گرم کنید.

مرحله ۲: برای نان خامه ای: در یک قابلمه متوسط، ​​آب، کره، شکر و نمک را روی حرارت به جوش بیاورید. سپس از روی حرارت بردارید، آرد نان را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید تا خوب با هم ترکیب شوند. دوباره آن را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و به پخت ادامه دهید. مخلوط را مرتباً هم بزنید تا زمانی که مخلوط به جوش آید و حالت حباب های درشت آز آن بالا بزند.

مرحله ۳: اجازه دهید مخلوط به مدت 5 دقیقه سرد شود. تخم مرغ و سفیده تخم مرغ را یکی یکی اضافه کرده و بعد از هر بار افزودن هم بزنید تا ترکیب شود.

مرحله ۴: تقریباً دو قاشق غذا خوری از مخلوط را روی سینی های پخت با روکش سیلپات بریزید. به همین منوال از مخلوط دو قاشق دو قاشق بریزید و آن ها را حدود 5 سانتی متر از یکدیگر فاصله دهید. سپس آن ها را درون فر از قبل گرم شده حدود 25 الی 30 دقیقه قرار دهید تا پخته شوند و رنگ آن ها به قهوه ای طلایی درآید.

مرحله ۵: سپس سینی ها را از فر خارج کرده، به قفسه سیمی منتقل کرده و اجازه دهید تا کاملاً خنک شوند. پس از سرد شدن شیرینی ها، آن ها را از وسط نصف کنید. سپس روی یک لایه را با خامه قنادی و خامه زده شده پر کنید و لایه ی دیگر را روی آن قرار دهید. روی شیرینی را با سس شکلات یا پودر قند تزئین کنید. برای نتیجه مطلوب، بلافاصله پس از پر کردن و خامه زدن شیرینی ها، آن ها را سرو کنید.

مرحله ۶: برای خامه قنادی: در یک قابلمه متوسط ​​روی حرارت متوسط ​​به بالا ​​، شیر و خامه را به جوش بیاورید. در همین حال، در یک کاسه، شکر، تخم مرغ، نشاسته ذرت، آرد و نمک را حدود 1 دقیقه با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند و کمی رنگ روشن به خود گیرد.

مرحله ۷: قابلمه را از روی حرارت بردارید. در حالی که هم می زنید دو سوم فنجان مخلوط شیر داغ را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و آن ها را با هم ترکیب کنید تا مخلوط شوند. سپس در حالی که مخلوط را در تابه هم می زنید، مخلوط تخم مرغ را در مخلوط شیر موجود در قابلمه بریزید.

مرحله ۸: دوباره آن را روی حرارت بگذارید و دما را به متوسط رو به پایین ​​تنظیم کنید. مخلوط را به طور مداوم حدود 4 دقیقه حرارت دهید تا پخته شود و از سفت شدن جلوگیری شود و مخلوط غلیظ شود. (باید کاملاً غلیظ باشد به طوری که هنگام هم زدن آن یک سنگینی خاصی وجود داشته باشد).

مرحله ۹: سپس آن را از روی حرارت بردارید و کره و وانیل را با هم مخلوط کنید. مخلوط را از صافی رد کرده و آن را درون یک کاسه مقاوم در برابر حرارت بریزید و سپس روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید. مستقیماً روی سطح خامه قنادی فشار دهید تا از ایجاد ترک روی خامه جلوگیری شود.

اجازه دهید که حدود 2 ساعت یا تا زمانی که مخلوط سرد شود به همان حالت باقی بماند. (در این مرحله مخلوط را به چیزی اضافه نکنید وگرنه پیوندهای نشاسته ای که ایجاد شده، شکسته می شود و خامه شیرینی نازک می شود و از پف آن کم می شود).

مرحله ۱۰: برای خامه شیرین زده شده: در یک کاسه، با استفاده از میکسر برقی که روی سرعت بالا تنظیم شده است، خامه پر چرب را هم بزنید تا قله های نرم به وجود آید. پودر قند را هم اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا قله های سفت ایجاد شود.


 ریواس توت فرنگی

طرز تهیه 5 شیرینی شیک و مجلسی برای عید نوروز

مواد لازم / لایه اصلی شیرینی ریواس توت فرنگی:

1 و 1/3 فنجان (188 گرم) آرد کامل / نصف قاشق چای خوری جوش شیرین/ یک چهارم قاشق چای خوری نمک/ یک و 1/3 فنجان (120 گرم) جو دو سر / نصف فنجان سر صاف (110 گرم) شکر قهوه ای/ نصف فنجان (110 گرم) شکر سفید / سه چهارم فنجان (170 گرم) کره آب شده / دو قاشق چای خوری عصاره وانیل.

مواد داخلی برای پر کردن شیرینی ریواس توت فرنگی:

1 و 3/4 فنجان (273 گرم) توت فرنگی پوست گیری شده و خرد شده (از کل 340.2 گرم)/ یک و 1/2 فنجان (190 گرم) ریواس خرد شده به ضخامت 3 سانتی/  یک قاشق غذا خوری آب لیمو تازه/ یک سوم فنجان (71 گرم) شکر سفید/ یک قاشق غذا خوری (9 گرم) نشاسته ذرت.

طرز تهیه:

مرحله ۱: برای درست کردن لایه اصلی شیرینی: فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. یک قالب مخصوص پخت 23 در 23 سانتی را با کاغذ روغنی بپوشانید و آن را با کره چرب کنید.

مرحله ۲: در یک کاسه مخلوط کن، آرد، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید. جو دو سر، شکر قهوه ای و شکر سفید را به آن ها اضافه کنید. سپس در حالی که با نوک انگشتان خود تکه های کوچک شکر قهوه ای را خرد می کنید، آن ها را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

مرحله ۳: وانیل را با کره ذوب شده مخلوط کرده و کره ذوب شده را به مخلوط جو دوسر اضافه کنید. آن ها را با یک کاردک هم بزنید تا مخلوط به طور یکنواخت مرطوب شود.

مرحله ۴: دو سوم مخلوط را در قالب پخت از قبل آماده شده بریزید و آن را کف قالب صاف کنید. یک سوم باقی مانده از مخلوط را کنار بگذارید.

مرحله ۵: برای پر کردن وسط شیرینی: توت فرنگی خرد شده و ریواس را درون یک کاسه مخلوط کن متوسط ​​بریزید. آب لیمو را به آن اضافه کنید.

مرحله ۶: در یک کاسه کوچک شکر و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کنید. مخلوط شکر را به مخلوط توت فرنگی اضافه کنید و آن ها را با هم ترکیب کنید.

مرحله ۷: مخلوط توت فرنگی را روی لایه جو دو سر موجود در قالب بریزید. یک سوم مخلوط جو باقی مانده را به طور مساوی روی لایه توت فرنگی پخش کنید.

مرحله ۸: سپس قالب را درون فر از قبل گرم شده حدود 45 الی 50 دقیقه قرار دهید. تا پخته شود و بالای آن به رنگ قهوه ای طلایی در بیاید و ترد شود و سپس مواد داخلی شیرینی حباب بزند.

مرحله ۹: بعد از پخت، قالب را روی قفسه بگذارید تا کمی سرد شود. (کمی ولرم و گرم؛ زیاد سرد نشود) سپس آن را به صورت مربع برش دهید و بعد در صورت تمایل آن را با بستنی وانیلی به صورت گرم سرو کنید.


 پای لیمو یخی

طرز تهیه 5 شیرینی شیک و مجلسی برای عید نوروز

مواد لازم:

1 فنجان (120 گرم) بیسکویت کراکر خرد شده (حدود 8 ورق) / 5 قاشق غذا خوری (70 گرم) کره خرد شده / 5 قاشق غذا خوری عسل/ یک سوم فنجان خامه سنگین / 2 قاشق غذا خوری (30 گرم) شکر سفید / 230 گرم پنیر خامه ای نرم شده/ 1 قوطی شیر تغلیظ شده شیرین/ 2 قاشق چای خوری پوست لیمو + مقدار بیشتر برای تزئین / نصف فنجان آب لیمو تازه

رویه

سه چهارم فنجان خامه سنگین / 1 و 1/2 قاشق غذا خوری (20 گرم) شکر سفید / 12 عدد تمشک تازه، نعناع تازه، لیمو ورقه شده.

طرز تهیه:

مرحله ۱: درون قالب سیلیکونی مافین 12 عدد قالب کاغذی قرار داده و آن را کنار بگذارید. خرده های بیسکویت کراکر را در یک کاسه مخلوط کن بریزید. کره ذوب شده و عسل را در ظرفی مخلوط کنید. مخلوط کره را روی خرده های کراکر بریزید و هم بزنید تا یکدست شود و سپس آن را کنار بگذارید.

مرحله ۲: در یک کاسه مخلوط کن، یک سوم فنجان خامه سنگین را با استفاده از یک میکسر برقی دستی با سرعت بالا هم بزنید تا قله های نرم ایجاد شود. یک قاشق غذا خوری شکر به آن اضافه کنید و هم بزنید تا قله های سفت و انعطاف پذیر تشکیل شوند. در یک کاسه مخلوط جداگانه، پنیر خامه ای را با یک قاشق غذا خوری شکر با استفاده از همزن با حدود 2 دقیقه سرعت متوسط ​​به بالا ​​تا زمانی که سبک و پفکی شود، بزنید. شیر تغلیظ شده را به مواد اضافه کرده و آن را مخلوط کنید و سپس پوست لیمو و آب لیمو را هم اضافه کنید و هم بزنید. این مواد را درون مخلوط خامه زده شده بریزید. در نهایت مخلوط را بین کاپ ها تقسیم کنید و حدود 3 سانتی از هر کدام را با مواد پر کنید. مخلوط بیسکویت کراکر را روی مواد موجود در کاپ کیک ها بریزید تا یک لایه یکنواخت روی هر کدام داشته باشید. روی آن ها را با پلاستیک بپوشانید و حدود 3 الی 4 ساعت فریز کنید تا سفت شوند.

مرحله ۳: برای رویه، خامه سنگین را در یک کاسه مخلوط کن با استفاده از همزن برقی دستی بزنید تا قله های نرم ایجاد شود. شکر را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا قله های سفتی به دست آید. سپس آن را درون قیف خامه زن با سر گرد بریزید (یا مخلوط را می توانید با قاشق نیز روی کاپ کیک بریزید).

هنگامی که آماده سرو هستید، کاپ ها را از فریزر خارج کرده و سپس کاغذ های سیلیکونی را آن ها جدا کنید و سپس پای ها را برعکس کنید. روی پای ها را با قیف خامه بزنید و در صورت تمایل روی هر کدام را با تمشک، تکه های لیمو، نعناع و پوست لیمو تزیین کنید.


 تارت میوه‌ای با خامه پنیری

طرز تهیه 5 شیرینی شیک و مجلسی برای عید نوروز

مواد لازم برای تهیه داخل و رویه تارت میوه ای با خامه پنیری:

1 و 1/2 فنجان (380 گرم) پنیر پر چرب/ نصف فنجان (120 میلی لیتر) خامه پر چرب/ سه چهارم فنجان (90 گرم) پودر شکر/ 170 گرم پنیر خامه ای نرم شده/ نصف قاشق چای خوری عصاره وانیل/ بلوبری تازه، تمشک یا توت فرنگی نعناع تازه برای تزئین (اختیاری)

تارت‌ها:

2 ورقه خمیر هزار لا منجمد (مجموع 490.4 گرم)/ مخلوط یک عدد تخم مرغ بزرگ با یک قاشق غذا خوری / 1 و 1/2 قاشق غذا خوری (19 گرم) شکر سفید.

طرز تهیه:

مرحله ۱: برای داخل شیرینی: خامه پر چرب را در یک کاسه متوسط بریزید. ​​با استفاده از میکسر برقی که درجه سرعت آن را بالا تنظیم کردید، آن را هم بزنید تا قله های نرم ایجاد شود. یک چهارم فنجان از پودر شکر را اضافه کرده و هم بزنید تا خامه کمی سفت شده و بعد آن را کنار بگذارید.

مرحله ۲: در یک کاسه جداگانه، پنیر خامه ای را حدود 1 دقیقه با سرعت بالا بزنید تا نرم شود. نصف فنجان پودر شکر و وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید تا باهم خوب ترکیب شوند.

مرحله ۳: پنیر چرب را به مواد اضافه کرده و حدود 1 دقیقه دیگر هم بزنید تا پف کند. سپس این مواد را به مخلوط خامه زده شده اضافه کنید روی آن را بپوشانید تا خنک شود. آن را تا زمان آماده شدن شیرینی ها برای سرو، سرد نگه دارید (برای نتیجه بهتر خامه را در طول روز استفاده کنید).

مرحله ۴: برای خمیر شیرینی: خمیر هزار لا را اجازه دهید حدود 20 الی 30 دقیقه آب شود. (هنوز باید سرد باشد، کاملاً ذوب نشود و فرم نسبتاً سفتی را داشته باشد). ما بین این ذوب شدن خمیر، فر را با حرارت 400 درجه گرم کنید.

مرحله ۵: سپس خمیر را پهن کنید و سپس هر ورقه را به 9 مربع برش دهید. (من از خط تا شده خمیر به عنوان راهنما استفاده کردم اول آن را به صورت های نواری شکل برش دادم . بعد هر کدام این نوار ها را به سه قسمت برش دادم). بدون اینکه تمام خمیر را برش دهید، در مرکز هر مربع یک برش مربعی دیگر ایجاد کنید.

مرحله ۶: شیرینی ها را به دو سینی پخت 33*45 سانتی که با حصیر سیلیکونی یا کاغذ روغنی پوشانده شده است، منتقل کنید. بین هر شیرینی با شیرینی دیگر حداقل 3 سانتی متر فاصله دهید.

مرحله ۷: یکی از سینی های حاوی ورقه های شیرینی را درون یخچال بگذارید تا سرد شود. شیرینی های موجود در سینی دیگر را به مخلوط تخم مرغ آغشته کرده و روی آن پودر شکر (پودر قند) بپاشید.

مرحله ۸: این سینی را درون فر از قبل گرم شده قرار دهید. حدود 10 الی 15 دقیقه اجازه دهید پخته شود و به طوری که خوب پف کرده و روی آن ها قهوه ای طلایی شود. سپس سینی را از فر خارج کنید و بلافاصله (و به آرامی)، مربع های کوچکی که وسط مربع ها ایجاد کرده بودید را دوباره از همان خط با یک چاقوی تیز برش دهید تا این مربع ها کمی فرو ریخته و ته نشین تر شود.

مرحله ۹: این کار را با سینی دوم حاوی شیرینی ها که درون یخچال گذاشته بودید، تکرار کنید. در آخر بگذارید شیرینی ها روی توری سیمی خنک شوند.

مرحله ۱۰: برای آماده ساری نهایی شیرینی ها: مواد داخلی شیرینی را درون کیسه قیفی که دارای نوک گرد یا ستاره ای است بریزید. درست قبل از سرو، مواد را با استفاده از قیف داخل مربع های شیرینی پفکی بریزید و سپس روی آن ها را با میوه های تازه و نعناع تزئین کنید.


 بادامی کاوالا

طرز تهیه 5 شیرینی شیک و مجلسی برای عید نوروز

مواد لازم برای تهیه شیرینی بادامی کاوالا:

پودر بادام 1 پیمانه/ کره 250 گرم به دمای محیط رسیده/ روغن مایع نصف پیمانه/ تخم مرغ 1 عدد/ پودر قند نصف پیمانه/ وانیل به میزان لازم/ بیکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری/ آرد قنادی 3 الی 3.5 پیمانه/ پودر قند

طرز تهیه:

مرحله اول: پودر بادام و آرد را در یک ماهیتابه ریخته و با حرارت ملایم کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود سپس از روی حرارت برداشته و بگذارید تا کاملا سرد شود.

مرحله دوم: در یک ظرف گود روغن، کره، پودر قند، وانیل، بیکینگ پودر و تخم مرغ را ریخته و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم: آرد را کم کم اضافه کرده و با مواد مخلوط کنید.

مرحله چهارم: در انتها خمیری نرم بدست می آید سپس روی خمیر را سلفون کشیده و به مدت نیم ساعت استراحت دهید.

مرحله پنجم: سپس خمیر را با ورنه با قطر 1 سانت باز کرده و با قالب مخصوص قالب بزنید و روی سینی فر کاغذ روغنی قرار داده و در سینی فر بچینید.

مرحله ششم: فر را از قبل گرم کرده و در این مرحله سینی فر را با دمای 170 درجه در به مدت 10 دقیقه تا جایی که روی شیرینی ها طلایی شود و بپزد قرار دهید.

مرحله هفتم: سپس از فر خارج کرده و پس از سرد شدن روی آن را با خاکه قند و با مغز آجیل و یا بادام تزئین کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      نون خامه‌ای واس عید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج