adexo3
۱۴۰۱۷۱۲
۶ نظر
۷۴۵۷۸
۶ نظر
۷۴۵۷۸
پ

نسخه ژاپنیِ بازی تاج و تخت، قلب سریال‌بازها را فتح کرد

شوگان یک مینی سریال جذاب در ژانر درام و تاریخی که بر اساس رمانی به همین نام در سال ۱۹۷۵ نوشته جیمز کلاول، ساخته شده است.

برترین‌ها: شوگان یک مینی سریال جذاب در ژانر درام و تاریخی که بر اساس رمانی به همین نام در سال ۱۹۷۵ نوشته جیمز کلاول، ساخته شده است. نام مینی‌سریال برگرفته از لقبی است که به بهترین جنگجویان ژاپنی داده می‌شد زمانی که به بالاترین درجه از فرماندهی نظامی می‌رسیدند.

نسخه ژاپنیِ بازی تاج و تخت، قلب سریال‌بازها را فتح کرد

داستان مینی سریال شوگان Shogun از جایی شروع می‌شود که یک کشتی بربر در یک دهکده ماهیگیری فقیر پهلو می‌گیرد و لرد یوشی توراناگا ( هیرویوکی سانادا) که یک سامورایی منزوی است رازهایی را کشف می‌کند و متوجه می‌شود برای نجات جان خود باید بجنگد زیرا دشمنانش در شورای نایب السلطنه علیه او متحد شده‌اند.

همانطور که گفته شد «شوگان» یک صفت یا یک عنوان در حوزه نظامی/سامورایی است. مثل سمت‌های نظامی کنونی در دنیای ما؛ سرگرد، سرهنگ، تیمسار و… از اواخر قرن ۱۲ تا نیمه قرن ۱۹، به رهبران مبارزانی شوگان می‌گویند که در ژاپن حکمرانی می‌کردند و از نظر لغوی یعنی «فرمانده بزرگ». امپراتور ژاپن در ابتدا این عنوان بزرگ نظامی را به افرادی می‌داد که برای مبارزه با قبایل شورشی اعزام می‌شدند و سپس عنوانی شد برای بخش خاص و خانواده‌ای خاص از سیستم حکمرانی در ژاپن. به مرور شوگان‌ها در مناطق مختلف، قدرتی همپایه امپراتور داشتند و حکمرانانی محلی بودند.

نسخه ژاپنیِ بازی تاج و تخت، قلب سریال‌بازها را فتح کرد

سریال شوگان Shōgun مینی سریالی از شبکه اف ایکس به شمار می‌رود که اتفاقات آن در قرن هفدهم میلادی در ژاپن جریان دارد و نقش اصلی آن را نیز هیرویوکی سانادا به تصویر می‌کشد و از جمله دیگر بازیگران حاضر در آن نیز می‌توان آنا ساوای و کوسمو جارویس اشاره کرد. 

منتقدانی که قسمت‌های ابتدایی سریال شوگان را دیده‌اند، آن را یک اثر چشمگیر و خارق‌العاده توصیف کرده‌اند که از لحاظ داستان، جلوۀ بصری و بازی‌ها در سطحی عالی قرار دارد. این سریال هم‌اکنون در سایت راتن‌تومیتوز از 13 نقد منتشر شده، 100 درصد نقد مثبت و میانگین امتیاز 7.8 از 10 را ثبت کرده و در سایت متاکریتیک نیز امتیاز 86 از 100 را به دست آورده است.

بزرگترین عاملی که این سریال به خاطر آن مورد تحسین قرار گرفته است، اصالت آن است. در طول برنامه تولید 6 ساله آن، فیلمنامه، لباس‌ها، دکورها و هر چیزی که بین آن‌ها قرار داشت به شدت مورد بررسی قرار گرفت تا این اطمینان حاصل شود که تا حد ممکن دقیق و منطبق با تاریخ ژاپن فئودالی هستند. 

نسخه ژاپنیِ بازی تاج و تخت، قلب سریال‌بازها را فتح کرد

هنری اسمیت، نویسنده ژورنال آکادمیک نیز در همین رابطه می‌گوید: شوگان اطلاعات دقیق و کاملی را در مورد ژاپن نسبت به تمام نوشته‌های دانشمندان، روزنامه‌نگاران و رمان‌نویسان منتقل می کند. اگرچه هنوز اوایل سال است، اما به نظر می رسد که شوگان ممکن است یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی سال 2024 باشد.

در ادامه گزیده‌ای از نظرات چند کاربر را هم درباره این سریال ملاحظه می‌کنید:

کاربری توئتیری به نام قرمز نوشت: رفقا برای حماسه‌ای تاریخی آماده‌این؟ یه چیزی تو مایه‌های "Game of Thrones". بالاخره پس از چشم انتظاری اومد سریال تاریخی "شوگان" تونست پس از 25 نقد، امتیاز 100% منتقدان رو دریافت کنه! یه چیزی درحد برگ‌ریزون  

مهسا هم درباره داستان این سریال نوشت: قسمت ۱و۲ مینی سریال تحسین شده حماسی جنگی  Shōgun منتشر شد. در ژاپن قرن هفدهم یک کشتی مرموز اروپایی مجاورت یک دهکده ماهیگیری پیدا می‌شود؛ لرد یوشی توراناگا رازهایی را کشف می‌کند که می‌تواند مقیاس قدرت را بر هم بزند و دشمنانش را ویران کند...

نسخه ژاپنیِ بازی تاج و تخت، قلب سریال‌بازها را فتح کرد

نوشینه گفت: سریال شوگان تو این دوقسمت که اومده عالی بود واقعا.یه داستان پرتلاطم و غیر خطی سامورایی .یه ذره فضاش مثل سامورایی چشم آبی هست ولی خب داستانش کلا متفاوته. همون پیچیدگی داستان تو‌ قسمت دوم واقعا جذابترش کرد برام. حتما پیشنهاد میکنم ببینین.

رامین هم اینطور توصیف کرد: اپیزود ابتدایی سریال، شروعی بسیار خوب و سطح بالا برای وارد شدن به یک دنیای سامورایی که جز به جزئش زیبا و چشم ‌نوازه بود، خلق دنیایی عظیم با شخصیت‌های متعدد که هرکدوم پیشینه و دیدگاه متفاوتی رو برای ارائه دارن، فضاسازی مناسب با همچین اثری و دوربینی که لذت تماشا رو دو چندان میکنه،کیفیت کار رو بالاتر هم برده اگر دنیای شوگان و سامورایی ها براتون جذابه،این سریال میتونه مثل یک هدیه باشه براتون،برای غرق شدن در دنیای اونها و مهمتر از همه، ساعت‌ها میشه بازی هیرویوکی سانادا رو تماشا کرد و خسته نشد.

اولین تریلر سریال Shogun

نسخه ژاپنیِ بازی تاج و تخت، قلب سریال‌بازها را فتح کرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      عالی هست این سریال .

    • ناشناس

      سریال های ترکی کره ای امریکایی خوب رو بذارین هر هفته

    • ناشناس

      لینک دانلودش همه رو پولی فیلتر کردن

    • ناشناس

      یه سریال نمیشه دید برای سرگمی از دست دولت وزیر ارتباط

    • ناشناس

      کجا میشه دید میلی برنامه هاش رو نمی بینیم

    • رضا

      خیلی سریالش بینظیره بشدت پیشنهاد میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج