۱۷۵۵۱
۵۰۴۰
۵۰۴۰
پ

در خانه‌تان بهترين كافي‌شاپ را راه‌اندازي كنيد

زندگي شيرين قهوه‌اي رنگ

دراين مطلب با طرز تهيه چند نوع قهوه يا بهتر بگويم با طرز تهيه صحيح چند نوع قهوه همه پسند آشنا مي‌شويم

زندگي شيرين قهوه‌اي رنگ
زندگي شيرين قهوه‌اي رنگ

كافي‌شاپي در خانه‌تان تاسيس كنيد

دراين مطلب با طرز تهيه چند نوع قهوه يا بهتر بگويم با طرز تهيه صحيح چند نوع قهوه همه پسند آشنا مي‌شويم؛ قهوه‌هايي كه هر وقت هوس نوشيدن آنها را داشتيد، مي‌بايست به كافي شاپ مراجعه مي‌كرديد ولي حال مي‌توانيد به راحتي آن‌ها را در منزل خود، همانند يك متصدي قهوه تهيه كنيد و در كنار لذت بردن با نوشيدن آن‌ها هنر خود را به رخ ديگران بكشيد.


ابتدا بايد بدانيم كه قهوه‌جوش با شيرجوش فرق دارد و هر كدام براي منظور خاصي طراحي شده است. قهوه‌جوش دهنه‌اي تنگ نسبت به پايين ظرف دارد و كمر باريك است، تا به اين وسيله بتوان قهوه‌اي مطلوب را به‌دست آورد، درحالي‌كه شيرجوش در بدنه خود انحنا ندارد و دهنه آن نيز هم راستا با بدنه است تا بتوان هنگام حرارت دادن شير، كف مناسبي را به‌دست آورد.


زندگي شيرين قهوه‌اي رنگ

قهوه شيري رنگ

کافه لاته

كافه لاته يا قهوه لاته به‌طور تحت‌اللفظي شير قهوه ناميده مي‌شود كه شامل يك سوم ليوان قهوه اسپرسو و دوسوم ليوان شير كفدار است. در ايتاليا خوردن كافه‌لاته تنها در صبحانه مرسوم است اما در ايالات متحده نوشيدن اين قهوه در تمام طول روز طرفدار دارد، به‌ويژه اين‌كه با شربت‌هاي شيرين طعم دار شده باشد.

مواد و وسايل لازم مورد نياز:
  • شير جوش
  • ليوان بلوري بلند
  • دستگاه اسپرسوي خانگي يا سنتي
  • پودر قهوه اسپرسو 8گرم
  • شير سرد پر چرب نصف فنجان قهوه‌خوري
  • سس شكلات نصف فنجان قهوه‌خوري كوچك (اختياري)
طرز تهيه:

شير را درون شيرجوش ريخته و روي حرارت ملايم قرار داده تا داغ شده و كف روي آن تشكيل شود. سپس آن‌را از روي حرارت بر داريد.قهوه اسپرسو را به اندازه يك‌سوم ليوان تهيه كرده و داخل يك قهوه‌جوش بريزيد. درصورتي كه از سس شكلات استفاده مي‌كنيد، آن‌ را ته ليوان بريزيد، سپس با يك قاشق كف روي شير را طوري كه با سس قاطي نشود با ملايمت روي سس ريخته و بعد از آن شير را روي آن بريزيد و ولي نبايد با سس قاطي شود. اين كار را ادامه دهيد تا دو سوم ليوان پر شود. بعد قهوه‌اي را كه در قهوه‌جوش داريد را خيلي به آرامي روي شير بريزيد. درصورتي كه اين كار را با حوصله انجام دهيد، قهوه بين شير و كف شير قرار مي‌گيرد.

نكته:

1 - مثل كاپوچينو درصورتي كه دستگاه اسپرسو در اختيار نداريد، از پودر قهوه فوري اسپرسو استفاده كرده و يك قاشق چاي خوري پودر قهوه را در نصف فنجان آب جوش حل كنيد.


خواص قهوه

۱- به دلیل خاصیت نشاط بخشی قهوه، ضد افسردگی است.

۲- نوشیدن یک فنجان قهوه در بسیاری از مواقع سردرد را برطرف می‌کند.

۳-قهوه به دلیل داشتن ماده‌ای به نام تانن از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

۴- تحقیقات ۹ ساله دانشمندان ژاپنی نشان می‌دهد مصرف منظم قهوه به دلیل دارا بودن اسید کلروژونیک، خطر ابتلا به سرطان کبد را تا ۴۹ درصدو مصرف نامنظم قهوه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را تا ۲۹ درصد کاهش دهد.

۵- محققان هلندی به این نتیجه رسیدند که نوشیدن یک فنجان قهوه در طی روز خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. زیرا ترکیبات موجود در قهوه از جمله منیزیم و پتاسیم به سوخت و ساز قند در بدن کمک می‌کند.

۶- تحقیقات مریم سابقی و یاسر دری، دو محقق ایرانی در ايالت متحده نشان داده‌است که بوییدن دانه‌های قوه می‌تواند باعث بازگشت اشتهای از دست رفته پس از آشپزی شود. آنان معتقدند که مولکول‌های قهوه با حرکات جنبشی خاص خود باعث جدا شدن مولکول‌های غذا از گیرنده‌های بویایی بینی و بدین ترتیب باعث بازگشت اشتها می‌شود. این دو محقق همچنین این روش را براي افزایش سلامت حیوانات در موسسه‌های تحقیقاتی پیشنهاد کرده‌اند.


زندگي شيرين قهوه‌اي رنگ

محبوب‌ترين قهوه‌ها

قهوه ترک

قهوه ترك يكي از محبوب‌ترين قهوه‌هاست كه در بين خانواده‌ها طرفدار زيادي دارد، براي همين طرز تهيه صحيح آن را در اينجا آورديم.

مواد مورد نياز:

  • قهوه جوش
  • فنجان قهوه كوچك سفيد
  • آب سرد: يك فنجان
  • پودر قهوه ترك: يك قاشق چاي‌خوري سر پر
  • شكر: درصورت نياز يك قاشق چاي‌خوري
طرز تهيه:

براي اين‌كه قهوه‌اي خوب داشته باشيد، ابتدا پودر قهوه را داخل قهوه‌جوش بريزيد. در نظر داشته باشيد كه براي تهيه قهوه ترك، در صورتي كه آن‌ را شيرين مي‌خواهيد، شكر را قبل از درست كردن بايد به آن اضافه كنيد. بنابراين بعد از ريختن پودر قهوه داخل قهوه جوش، به ميزاني كه مي‌خواهيد قهوه را شيرين كنيد، (بين نصف قاشق چاي‌خوري تا يك قاشق چاي خوري شكر داخل قهوه جوش بريزيد). براي اين‌كه چربي پودر قهوه را در‌آوريد، با پشت قاشق مخلوط، پودر قهوه و شكر را به ديواره قهوه‌جوش خوب بماليد و بعد از آن يك فنجان آب سرد روي آن ريخته و روي شعله حرارت كم بگذاريد تا قهوه‌تان زمان مناسب براي جا افتادن را داشته باشد. توجه كنيد كه آن‌را هم نزنيد، فقط حواس‌تان باشد كه سر نرود. قهوه ترك در زماني كه مي‌خواهد به جوش آيد، از كناره‌هاي بدنه قهوه‌جوش شروع به بالا آمدن مي‌كند و روي آن دايره‌اي تشكيل مي‌شود، زماني كه اين دايره به اندازه يك سكه ۲ ريالي شد آن را از روي گاز برداشته و درون فنجان سفيد سرو كنيد.

نكته:

۱ - درصورتي كه مي‌خواهيد بيش از يك فنجان قهوه درست كنيد، مقدار مواد را ضرب در تعداد فنجان‌هايي كه مي‌خواهيد داشته باشيد، بكنيد.

۲- بعد از آماده‌سازي‌ قهوه براي بيش از يك نفر، ابتدا خامه روي قهوه را بين فنجان‌ها به‌طور مساوي تقسيم كرده و اين كار را تا آخر ادامه دهيد تا فنجان قهوه‌هاي يكسان داشته باشيد.

۳ - به جاي استفاده از آب مي‌توانيد از شير سرد استفاده كنيد.


زندگي شيرين قهوه‌اي رنگ

نوشيدني راهبان

کاپوچینو

كاپوچينو يك نوشيدني ايتاليايي است و دليل اسم‌گذاري آن، اين است كه در گذشته يك گروه راهب در رم ايتاليا وجود داشتند به نام كاپوچين. راهب‌هاي اين گروه به‌دليل رياضت‌هاي زياد چهره‌اي رنگ پريده داشتند و براي پوشاندن خود از عبايي قهوه‌اي رنگ استفاده مي‌كردند كه اين عبا كلاه نيز داشت كه روي سر مي‌انداختند. به‌دليل شباهت اين نوشيدني قهوه به چهره راهب‌ها كه صورتي رنگ پريده و سفيد داشتند با كلاهي قهوه‌اي بر سر، نام آن را كاپوچينو نهادند.

مواد و وسايل لازم مورد نياز:

  • شير جوش
  • فنجان قهوه بزرگ
  • دستگاه اسپرسوي خانگي يا سنتي
  • پودر قهوه اسپرسو: ۸گرم
  • شير سرد پر چرب:نصف فنجان قهوه‌خوري
طرز تهيه:

شير سرد را داخل شيرجوش ريخته و روي حرارت ملايم گاز بگذاريد تا داغ شود. وقتي كف روي شير تشكيل شد، آن‌را از روي گاز برداشته و فنجان را تا نيمه از شير پر كنيد. سپس قهوه اسپرسو را همانگونه كه در شماره قبل آمده، آماده كرده و روي شير بريزيد تا فنجان پر شود. در آخر نيز به كمك يك قاشق كف شير را روي نوشيدني خوب پخش كنيد.

نكته:

۱ - درصورتي كه دستگاه اسپرسو در اختيار نداريد، از پودر قهوه فوري اسپرسو استفاده كرده و يك قاشق چاي خوري پودر قهوه را در نصف فنجان آب جوش حل كنيد.

۲ - روي قهوه را با پودر دارچين يا قهوه تزئين كنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

زندگي شيرين قهوه‌اي رنگ

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج