۵۱۲۳۹
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

ناگت گیاهی، مخصوص وجترین ها!

اگر رژيم گياهي داريد اما با تماشاي ناگت مرغ و گوشت و ظاهر خوش آب و رنگشان وسوسه مي‌شويد، پيشنهاد مي‌کنيم ناگت وجترين را تجربه کنيد.


ناگت گیاهی، مخصوص وجترین ها!

مجله سیب سبز: اگر رژيم گياهي داريد اما با تماشاي ناگت مرغ و گوشت و ظاهر خوش آب و رنگشان وسوسه مي‌شويد، پيشنهاد مي‌کنيم ناگت وجترين را تجربه کنيد. براي تهيه اين ناگت از مغذي‌ترين سبزيجات استفاده مي‌شود و مي‌تواند جايگزين خوبي براي انواع ناگت گوشت در وعده‌هاي غذايي و ميان‌وعده‌ها باشد.

ناگت گیاهی، مخصوص وجترین ها!

مواد لازم:

  • سيب‌زميني: ۲۰۰ گرم
  • اسفناج: ۵۰ گرم
  • هويج: نصف پيمانه، پوره شده
  • پياز داغ: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوري
  • نخودفرنگي: يک‌چهارم پيمانه
  • ذرت: نصف پيمانه
  • پنير فتا: ۱۰۰ گرم
  • پودر سوخاري: به ميزان لازم
  • سس قرمز: به ميزان لازم براي سرو
  • نمک و پودر سير: به ميزان لازم

روش تهيه:

سيب‌زميني را آبپز کرده و بدون آنکه ادويه يا نمک به آن بيفزاييد آن را پوره کنيد. هويج آبپز شده را هم پوره کرده و به سيب‌زميني اضافه کنيد. در مرحله بعدي نخود سبز پخته را با پوره سيب‌زميني و هويج ترکيب کنيد و آن را به خوبي هم بزنيد. مي‌توانيد اين ترکيب را درون غذاساز بريزيد و آن را به‌خوبي هم بزنيد تا کاملا يکدست شود.
در اين مرحله پياز داغ، ذرت و پنير فتا را به پوره‌ها اضافه کنيد و آن را خوب هم بزنيد. درنهايت نمک، فلفل و ادويه‌ها را به پوره اضافه کنيد و اجازه دهيد در دستگاه به‌خوبي يکدست شود.
براي آخرين مرحله تهيه غذا کافي است اين پوره را به‌صورت گلوله‌هاي کوچک درآوريد و با مسطح کردنشان، آنها را در روغن زيتون يا کنجد تف دهيد.

نکته:

اگر مي‌خواهيد ناگت شما رنگ و رويي متفاوت داشته باشد، مي‌توانيد از سبزيجاتي مثل جعفري يا پيازچه استفاده کنيد. کافي است 50 گرم از اين سبزيجات را ساطوري کرده و به ترکيب سيب‌زميني و هويج ساطوري شده اضافه کنيد

نکته:

درمانگران چینی گنجاندن اسفناج سه تا چهار بار در هفته را موجب افزایش طراوت و شادابی پوست‌های خشک می‌دانند و معتقدند این گیاه آبرسانی مناسبی برای پوست‌های خشک انجام می‌دهد

مواد مصرفی در این غذا چه خواصی دارند؟

ناگت گیاهی، مخصوص وجترین ها!

پاکسازي کليه با پوره سيب‌زميني

پوره سيب‌زميني از زمان‌هاي قديم يکي از مقوي‌ترين و کم‌کالري‌ترين غذاها در ميان مردم بوده است. وجود پوره سيب‌زميني در اين غذا به شرط آنکه ناگت بيش از اندازه درون روغن باقي نماند، مي‌تواند غذايي مناسب براي رژيم‌هاي غذايي سبک باشد. مصرف اين غذا به‌دليل حجم قابل‌ملاحظه سيب‌زميني در آن بهترين غذاي طبيعي براي مقابله با بيماري‌هاي قلبي- عروقي و سرطان است. از آنجا که اين سبزي سرشار از B۶ است، مي‌تواند انتخاب خوبی براي بهبود عملکرد سلول‌هاي مغزي، افزايش توان سيستم عصبي و پيشگيري از ابتلا به افسردگي باشد، ضمن اينكه مصرف سيب‌زميني موجب افزايش عملکرد دستگاه گوارش و افزايش ادرار مي‌شود و به پاکسازي کليه‌ها و مثانه هم کمک مي‌کند.

ناگت گیاهی، مخصوص وجترین ها!

با هويج، پوکي استخوان را مهار کنيد

هویج ازجمله سبزیجات زردرنگی است که در کنار سیب‌زمینی، اسفناج و نخودفرنگي منبع فوق‌العاده‌ای برای تامین ویتامین A موردنیاز است. گنجاندن این سبزی در سبد غذایی اعضای خانواده در طول هفته می‌تواند بدن آنها را از ابتلا به پوکی استخوان، آب مروارید و همین‌طور عفونت‌های مجاری ادراری در امان نگه دارد. این سبزی نارنجی رنگ در عین حال که موجب افزايش ارزش غذايي ناگت سبزيجات شما مي‌شود، موجب تقویت بینایی اعضاي خانواده هم شده و کلسترول خون شما را تنظیم می‌کند.

ناگت گیاهی، مخصوص وجترین ها!

اسفناج؛ درمانگر بيماري‌هاي گوارشي

اسفناج یکی از بهترین گياهان دارویی است که در ناگت وجترين وجود دارد. مصرف اين سبزي برای افرادی است که دچار کم‌خونی هستند، پرفايده است. درمانگران چینی اسفناج را بهترین مرهم برای بیماران مبتلا به کم‌خونی ناشی از خونریزی‌های گوارشی مي‌دانند. به‌عنوان مثال افراد مبتلا به هموروئید یا بواسیر یا افرادی که مبتلا به خونریزی معده یا زخم‌های معده هستند، می‌توانند با گنجاندن اسفناج در سبدغذایی خود، روند درمان خود را تسريع کنند. مصرف این سبزی به‌تنهایی یا در کنار موادغذایی دیگر می‌تواند تاثیر زیادی در خونسازی و جبران کم‌خونی ناشی از خونریزی‌های گوارشی داشته باشد. از اين رو درصورت تمايل مي‌توانيد ميزان اسفناج ناگت وجترين خود را افزايش دهيد و به اين ترتيب خاصيت اين ناگت را براي درمان بيماري‌هاي گوارشي تقويت کنيد.

بهترين روش براي پختن ذرت

به گفته درمانگران شیوه‌های طبیعی در چین، مصرف یک فنجان از دانه‌های ذرت خام می‌تواند ۴/۱۸ درصد فیبر موردنیاز بدن انسان را در طول روز تامین کند. تامین فیبر بدن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ذرت است که تاثیر زیادی در کاهش میزان قند خون به‌ویژه در میان افراد مبتلا به دیابت دارد. علاوه بر این فیبر تامین شده از دانه‌های ذرت موجب کاهش سطح کلسترول موجود در خون مي‌شود. اين در شرايطي است که دانه‌هاي ذرت را به‌صورت بخارپز آماده و درنهايت به‌صورت پوره در آوريد. آبپز کردن دانه‌هاي ذرت يا سرخ کردن آن پيش از پوره کردن موجب ازبين رفتن مواد مغذي موجود در دانه‌هاي ذرت مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج