جاباما
۶۱۰۶۳۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طرز تهیه فینگر گوجه فرنگی

فینگر فود ها به غذا های لقمه ای و غذا های انگشتی و سرپایی و … معروف هستند. طرز تهیه فینگر فود ها در منزل به راحتی امکان پذیر است. کافیست شما کمی صبر و حوصله و خلاقیت به خرج بدهید.

مجله سرآشپز - سارا خسرویان: فینگر فود ها به غذا های لقمه ای و غذا های انگشتی و سرپایی و … معروف هستند. طرز تهیه فینگر فود ها در منزل به راحتی امکان پذیر است. کافیست شما کمی صبر و حوصله و خلاقیت به خرج بدهید.

مواد مورد نیاز

  • گوجه فرنگی (حلقه ای شده): 3 عدد
  • شیر ولرم: یک دوم پیمانه
  • پنیر فتا: 100 گرم
  • شوید (ساطوری شده): 50 گرم
  • نمک: 1 ق چ
  • شکر: 1 ق چ
  • پودر خمیر ترش: یک دوم ق چ
  • آرد (الک شده): به میزان لازم
  • روغن زیتون: 1 ق س
  • روغن مایع: به میزان لازم
طرز تهیه فینگر گوجه فرنگی

روش پخت

۱. شیر، یک سوم پیمانه روغن مایع، نمک، شکر و پودر خمیر ترش را داخل کاسه ای با هم مخلوط کرده و با استفاده از چنگالی بزنید تا با هم مخلوط شود. بعد به تدریج آرد به آن افزوده و ورز دهید تا به صورت خمیر درآید.

2. خمیر آماده شده را به مدت 10 دقیقه ورز دهید.

۳. با ۱ قاشق سوپخوری روغن مایع درون کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل آن بگذارید. بعد روی آن را با حوله (یا دستمال آشپزخانه) بپوشانید و کنار بگذارید تا به مدت ۵۰ دقیقه استراحت کند. سپس خمیر را دوباره ورز داده و به دو قسمت تقسیم کنید.

4. با استفاده از وردنه ای یک قسمت از خمیر را روی سطح آردپاشی شده، به صورت گرد پهن کرده و به وسیله قلم مویی روی آن مقداری روغن مایع بمالید.

۵. به گوجه فرنگی مقداری روغن زیتون زده و با فاصله روی خمیر بچینید. سپس روی هر حلقه گوجه فرنگی مقداری از مخلوط پنیر فتا و شوید (با هم مخلوط شده) بریزید.

6. با استفاده از وردنه ای قسمت دیگر خمیر را نیز به صورت گرد و به همان اندازه خمیر قبلی باز کرده و آن را روی گوجه فرنگی قرار داده، به صورتی که تمام قسمت های خمیر زیرین را بپوشانید.

۷. به وسیله سر لیوانی (یا کاتر گرد) دور تا دور هر گوجه فرنگی را جدا کرده و دور تا دور خمیر را به وسیله دست مرطوب به هم چسبانده و خمیرها را داخل سینی فر که از قبل با مقداری روغن مایع چرب شده، قرار دهید.

8. سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا مواد پخته و روی آن طلایی رنگ شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج