جاباما
۶۶۸۲۶۰
۱ نظر
۵۰۵۲
۱ نظر
۵۰۵۲
پ

دستورپخت پن‌کیک سبک و پُف‌دار

شاید پن‌کیک‌های سنتی طلایی قهوه‌ای باشند، با لبه‌های ترد و بافت پف‌دار، اما وقتی از نزدیک آنها را بررسی کنید، تفاوت خاصی با نان‌های حجیم ندارند. آشنایی با دانش پخت پن‌کیک به شما کمک می‌کند صبحانه‌ای طبق میل خود داشته باشید.

وب سایت کاله: شاید پن‌کیک‌های سنتی طلایی قهوه‌ای باشند، با لبه‌های ترد و بافت پف‌دار، اما وقتی از نزدیک آنها را بررسی کنید، تفاوت خاصی با نان‌های حجیم ندارند. آشنایی با دانش پخت پن‌کیک به شما کمک می‌کند صبحانه‌ای طبق میل خود داشته باشید.

پن‌کیک‌هایی که در اینجا آموزش می‌دهیم به روش سنتی پخته می‌شوند، با طعم کره و بافت پف‌دار و لبه‌های تُرد. اما این دو نکته را از یاد نبرید:

هم‌زدن سفیده تخم‌مرغ قبل از افزودن سایر مواد مرطوب، به پن‌کیک‌ها حجم بیشتری می‌دهد. نسبت مناسب پودر خمیرمایه و جوش شیرین، به پن‌کیک‌های شما بافت نرم و رنگ طلایی تیره می‌دهند.

مواد لازم

ترکیب اولیه مواد خشک پن‌کیک:

  • ۲ پیمانه آرد
  • ۱ قاشق چای‌خوری پودر خمیرمایه (مخمر)
  • نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین
  • ۱ قاشق چای‌خوری نمک
  • ۱ قاشق غذاخوری شکر

برای هر وعده پخت پن‌کیک:

  • ۲ تخم‌مرغ بزرگ، زرده از سفیده جدا
  • ۱.۵ پیمانه باترمیلک
  • ۱ پیمانه خامه ترش
  • ۴ قاشق غذاخوری کره آب شده، و مقداری برای سِرو غذا
  • شیره افرا
دستورپخت پن‌کیک سبک و پُف‌دار

طرز تهیه:

۱. «آرد، پودر خمیرمایه (مخمر)، جوش شیرین، نمک و شکر» را در یک کاسه متوسط مخلوط کنید و هم بزنید تا یک‌دست شوند. مخلوط را به یک ظرف محفوظ از هوا منتقل کنید و خیال‌تان راحت باشد؛ تا ۳ ماه می‌شود آن را در این وضعیت نگه داشت.
دستورپخت پن‌کیک سبک و پُف‌دار

۲. برای هر وعده پن‌کیک، مخلوط بالا را در یک کاسه بزرگ بریزید. در یک کاسه متوسط تمیز، زرده تخم‌مرغ‌ها را با باترمیلک و خامه ترش هم بزنید تا یک‌دست شوند و در همین حین به آرامی کره آب شده را داخل آن بریزید. با دقت سفیده تخم مرغ را به کمک یک کفگیر لاستیکی با آنها مخلوط کنید و مایع حاصل را روی پودر (بند ۱) بریزید و به هم بزنید. این ترکیب جدید گلوله گلوله می‌شود.

3. یک ماهیتابه نچسب سنگین روی اجاق بگذارید و برای ۵ دقیقه روی حرارت متوسط گرما دهید. مقدار اندکی روغن یا کره کف ماهیتابه بریزید و پخش کنید طوری که به چشم نیاید. سپس یک چهارم پیمانه از مایع آماده پن‌کیک بردارید و کف ماهیتابه بریزید. باید حدود ۲ دقیقه به آن گرما دهید طوری که حباب‌هایی رویش پدیدار گردد و زیرش هم طلایی تیره شود.
دستورپخت پن‌کیک سبک و پُف‌دار

4. با دقت پن‌کیک را برگردانید و روی دیگرش را بپزید، و سپس سراغ بقیه مایع پنکیک شوید. بعد از تکمیل کار، بی درنگ آنها را داخل بشقاب بکشید و میل کنید. برای سِرو بهتر می‌توانید روی آنها شربت افرا بریزید و اگر آن را نیافتید، از عسل استفاده کنید.
دستورپخت پن‌کیک سبک و پُف‌دار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      عالیییییی منم میخوام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج