جاباما
۸۸۷۳۰۳
۳ نظر
۵۰۲۱
۳ نظر
۵۰۲۱
پ

طرز تهیه تیرامیسو؛ دسر معروف ایتالیایی

تیرامیسو یکی از دسر‌های خوشمزه و معروف ایتالیایی می‌باشد. از این دسر می‌توانید برای پذیرایی مهمانان استفاده کنید. حتی کودکان نیز یکی از طرفدار‌های اصلی این دسر می‌باشند.

وب‌سایت غذالند: تیرامیسو یکی از دسر‌های خوشمزه و معروف ایتالیایی می‌باشد. از این دسر می‌توانید برای پذیرایی مهمانان استفاده کنید. حتی کودکان نیز یکی از طرفدار‌های اصلی این دسر می‌باشند. تیرامیسو را می‌توانید با کمترین مواد اولیه و در خانه تهیه کنید. این دسر یک دسر مدرن و کلاسیک می‌باشد که در دهه ۵۰ در ایتالیا اختراع شد و همه را شگفت زده کرد.

درست کردن تیرامیسو خیلی راحت است و شما می‌توانید با رعایت نکات لازم به راحتی آن را طبخ کنید، ولی باید برای آن صبر کنید و حوصله به خرج دهید. تمام زحمت و تلاشی که برای تهیه این دسر می‌کشید ارزش دارد، زیرا یک دسر خوشمزه و با طعمی عالی تهیه می‌شود.

طرز تهیه تیرامیسو؛ دسر معروف ایتالیایی

تیرامیسو دارای شکر است و به افرادی که دارای بیماری دیابت هستند پیشنهاد نمی‌شود. اگر به جای شکر از عسل استفاده کنید دسر سالم و مقوی خواهید داشت. شکلات مورد استفاده در دسر باید درصد کاکائو بالایی داشته باشد و شکلات تیره باشد.

یک تکه از دسر تیرامیسو دارای ۴۰۹ کالری است. به جز وجود کالری دارای پروتئین، چربی و کربوهیدرات نیز می‌باشد، در نتیجه تیرامیسو یک دسر مقوی می‌باشد. از تیرامیسو می‌توان به عنوان دسر و یا میان وعده استفاده کرد. این دسر برای کودکان بسیار مقوی می‌باشد همچنین به دلیل وجود شکلات در این دسر در بین کودکان دارای جایگاه ویژه‌ای می‌باشد. مواد اولیه اصلی تیرامیسو شکلات تلخ، بیسکویت، تخم‌مرغ و پنیر ماسکارپونه است.

شما می‌توانید به جای این پنیر از انواع پنیر‌های دیگر خامه‌ای استفاده کنید، ولی باید مطمئن باشید که تازه و دارای بافت خامه‌ای باشند. بعد از درست کردن این دسر شاید طعم آن مشابه بازاری آن نباشد دلیل آن هم این است که آن‌ها از خامه‌های فرم گرفته و مواد افزودنی شیمیایی استفاده می‌کنند، ولی تیرامیسویی که در خانه تهیه می‌کنید سالم‌تر و مقوی‌تر است همچنین ارزش غذایی بالاتری دارد.

مواد لازم:

  • بیسکویت پتی‌پور: نصف بسته
  • خامه صبحانه: نصف بسته (۵۰ گرم)
  • پنیر خامه‌ای: ۱ بسته (۵۰ گرم)
  • زرده تخم‌مرغ: ۱ عدد
  • وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
  • شکر: ۱/۲ پیمانه
  • قهوه: ۱ قاشق چای‌خوری
  • آب: یک لیوان

طرز تهیه تیرامیسو؛ دسر معروف ایتالیایی

مراحل پخت:

۱. ابتدا زرده تخم‌مرغ را همراه با وانیل به مدت ۴ دقیقه با همزن برقی هم میزنیم تا رنگش تغیر کند و حالت کشدار پیدا کند. سپس شکر را اضافه می‌کنیم (همه شکر را اضافه نکنید. ۲ قاشق غذا خوری را نگه دارید) و به مدت ۵ تا ۶ دقیقه هم می‌زنیم.

۲. ظرف شکر و تخم‌مرغ را روی حرارت بخار کتری قرار می‌دهیم تا به مدت ۱۵ دقیقه با بخار آب کتری حرارت ببیند و کمی غلیظ شود و به رنگ کرم تبدیل شود. کمی هم از ته آن را هم می‌زنیم تا ته نگیرد و به رنگ زرد پررنگ درنیاید.

۳. خامه صبحانه را همراه با یک قاشق غذاخوری شکر باقی مانده داخل ظرفی با همزن خوب هم می‌زنیم. همزدن را ادامه می‌دهیم تا زمانی که وقتی ظرف را برگرداندیم خامه تکان نخورد.

۴. مخلوط زرده تخم‌مرغ را به خامه اضافه می‌کنیم و حدود ۲ دقیقه هم میزنیم.

۵. پنیر را همراه با یک قاشق غذا خوری شکر در ظرفی جداگانه به مدت ۴ دقیقه با همزن برقی هم میزنیم. (زیاد هم نزنید، چون ممکن است پنیر آب شود و دسر را خراب کند). سپس به مخلوط خامه و تخم‌مرغ اضافه می‌کنیم و حدود ۳ دقیقه با درجه کم هم می‌زنیم تا مواد سفتی خود را از دست ندهد و همه مواد کامل مخلوط و صاف و یکدست شوند.

۶. برای آماده کردن بیسکویت داخل دسر باید اول قهوه را آماده کنیم.

۷. یک قاشق چای‌خوری سر پر قهوه را همراه با یک لیوان آب داخل قهوه ساز روی حرارت خیلی ملایم بگذارید تا بجوشد و رویش کف کند. سپس بگذارید تا کمی سرد شود.

۸. مخلوط آماده ترامیسو را در ظرف دلخواه برای سرو بریزید.

۹. بیسکویت‌ها را یکی یکی داخل قهوه فرو کنید تا کمی نرم شود، سپس روی مواد را با یک لایه از بیسکویت بپوشانید. کمی دیگر از مواد را روی بیسکویت‌ها بریزید و دوباره همین کار را تکرار کنید تا ظرف پر شود.

۱۰. تیرامیسو را به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود. پس از این مدت می‌توانید نوش جان کنید.

طرز تهیه تیرامیسو؛ دسر معروف ایتالیایی

نکات:

  • برای درست کردن قهوه اگر قهوه ساز ندارید می‌توانید از قوری استفاده کنید. البته اگر از قوری استفاده می‌کنید باید حتما از شعله پخش کن استفاده کنید.
  • بجای بیسکویت پتی بور می‌توانید از هر نوع بیسکویت ساده دیگر استفاده کنید.
  • یکیاز معروف‌ترین بیسکویت‌های تیرامیسو بیسکوییت لیدی فینگر است که به علت بافت سفت بسیار توصیه می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سهیلا

      خوب بود ولی ای کاش پنیر خامه ای نداشت چون پنیر خامه ای علاقه ای هست

    • بدون نام

      میتونی پنیر خامه ای رو نزنی

    • فاطمه

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج