اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۰۳۴۳۰
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

نان صنعتی گران می‌شود

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات نان صنعتی ماشینی ایران از افزایش قیمت مواد اولیه تولید نان صنعتی و در نتیجه احتمال افزایش قیمت این محصول در سال جاری خبر داد، ولی گفت که میزان دقیق این افزایش قیمت مشخص نیست.

ایسنا نوشت: دبیر انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات نان صنعتی ماشینی ایران از افزایش قیمت مواد اولیه تولید نان صنعتی و در نتیجه احتمال افزایش قیمت این محصول در سال جاری خبر داد، ولی گفت که میزان دقیق این افزایش قیمت مشخص نیست.

علیرضا مروت پور با اشاره به اینکه قیمت تمام شده کالا تابع قیمت مواد اولیه است، تصریح کرد: در سال جاری حقوق کارگران حدود ۲۱ درصد افزایش داشته است؛ همچنین قیمت شکر، روغن و مواد بهبود دهنده نیز بالا رفته و نرخ خمیرمایه در سال جاری چند نوبت گران شده است.

اخیرا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار نرخ شکر درب کارخانه از ۴۰۵۰ تومان به ۶۳۰۰ تومان افزایش یافت و به زودی سازمان حمایت قیمت بسته بندی‌های این کالا را بر اساس قیمت مبنای ۶۳۰۰ تومان تنظیم و ابلاغ خواهد کرد.

وی افزود: بنابراین دولت به صرف اینکه آرد یارانه‌ای در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد نمی‌تواند قیمت را کنترل کند، اما با توجه به اینکه نان یک کالای استراتژیک است، قیمت آن بیش از سایر کالاهای اساسی کنترل می‌شود.

البته به گفته مروت‌پور نان صنعتی مشمول قیمت‌گذاری نیستند، اما قیمت‌ها کنترل می‌شود.

به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات نان صنعتی ماشینی ایران اگر دولت قیمت آرد را برای همه صنوف آزاد کند در بازار محصول با کیفیت‌تر و با قیمت واقعی به دست می‌آید و فساد و رانت ناشی از چند نرخی بودن آرد نیز ایجاد می‌شود.

به گفته با توجه به شرایط فعلی ممکن است تولیدکنندگان قیمت را ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش دهند، اما درصد دقیق افزایش قیمت مشخص نیست و بسته به نرخ مواد اولیه، نوع واحد تولیدی و هزینه سربار آن و بر اساس قیمت تمام شده، قیمت‌ها افزایش خواهد یافت. همچنین قیمت این محصول در ماه‌های آینده هم قابل پیش بینی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام اخبارداغ چرا برنامه تان اینطورنشان می دهنیدبه خواندکان شما التماس دعاشهرتهران

    • بدون نام

      ۱۶ خرداد گران شد نان تافتون سه نان از بسته ای ۴۰۰۰ شد ۵۰۰۰ تومان علی برکت اله

    • بدون نام

      خیلی گران هست،نان صنعتی باید از نان سنتی ارزانتر باشه ولی خیلی گرانتر هست ،ما که جزء قشر متوسط هستیم کاملا خریدش رو حذف کردیم،به نظر من این گرانی باعث تعطیلی این کارخانه ها میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا اول سال میگن چیزی گران نمیشه
        آن شاءالله به آتش جهنم بسوزن که دروغ میگن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج