adexo3
۱۰۰۶۱۲۳
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

آفریقای جنوبی از حج کنار کشید

کشور آفریقای جنوبی نیز به جمع کشورهایی پیوست که به سبب نگرانی از شیوع ویروس کرونا ترجیح می‌دهد امسال در مراسم حج شرکت نکند.

خبرگزاری ایسنا: کشور آفریقای جنوبی نیز به جمع کشورهایی پیوست که به سبب نگرانی از شیوع ویروس کرونا ترجیح می‌دهد امسال در مراسم حج شرکت نکند.

به نقل از ایندیپندنت آنلاین، شورای حج و عمره آفریقای جنوبی در حالی از لغو حج برای مسلمانان این کشور خبر داد که یکی از دلایل اصلی، بسته بودن مرزهای آفریقای جنوبی به دلیل بحران جهانی شیوع ویروس کرونا اعلام شده است.

پیش‌تر، اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان، مالزی، برونئی، سنگاپور، تایلند و کامبوج نیز به دلیل نگرانی‌های بهداشتی به صورت رسمی از حضور نداشتن در مراسم حج ۲۰۲۰ خبر داده‌اند.

چند روز پیش یک مقام عالی‌رتبه وزرات حج و عمره عربستان سعودی در گفت‌وگو با «فایننشیال تایمز» اعلام کرد مسئله برگزاری مراسم حج امسال به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و سناریوهای مختلفی نیز در نظر گرفته شده است. همچنین تصمیم رسمی درباره این مسئله ظرف مدت یک هفته اعلام خواهد شد.

مراسم حج که سالانه در اواخر ماه «جولای» با حضور حدود دو میلیون نفر در عربستان برگزار می‌شود یکی از بزرگترین گردهمایی‌های مذهبی جهان شناخته می‌شود. اما پس از آن‌که مسوولان برگزاری رویدادهای جهانی بزرگی همچون بازی‌های المپیک توکیو به دلیل گسترش ویروس کرونا ناچار به تعویق و یا لغو برنامه‌های‌شان شدند، مقام‌های عربستان سعودی نیز برای برگزاری مراسم حج امسال تحت فشار قرار گرفتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهترین کارو کردن افرین

    • بدون نام

      بهترین کارو کردن افرین

    • merikh

      حالا ایران مقتدر در تمام امور ببین چکار میکنه

    • بدون نام

      باور کنید انها از ایرانیها عاقل تر هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • ناشناس

      عربستان شیوع کرونا را از اول مخفی کرده کشور ما هم مصلحت است امسال را قلم بکشد ولی احتمال لغو کامل توسط عربستان نیز وجود دارد

    • محمدازتهران

      حج ما ایرانیا توکشورخودمونه همسایمونه فامیلمونه داخل کوچمونه اما حیفمون میاد حتما شنیدید حدود چهل حاجی پول مکشون دادند بجونای که برا ازدواج پول نداشتند واینگونه حاجی شدند کاش بقیه حاجیهامون یاد بگیرند

    • بدون نام

      حالا امسال ایرانیها با تمام قوا در حج شرکت میکنن تا علاوه بر اون چند نفری که هر سال زیر دست و پا له میشن و میمیرن، عده ای هم بر اثر کرونا بمیرن. کلا مردممون کشته شدنو دوس دارن

    • بدون نام

      هرکی نمی خواد نره شما چرا کاسه های داغتر آش هستید

    • رضا

      بردن پول مملکت به بیرون برای حفظ ظاهر. مردم افریقا جنوبی بهترین کارو کردن و نتیجه اش و سال اینده در اقتصادشون مشاهده میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج