۱۰۱۰۷۱۶
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

توضیح درباره مصوبه افزایش ۲۵درصدی اجاره‌بها

وزیر راه و شهرسازی گفت: قراردادهای جدید اجاره بر اساس حقوق خصوصی مستاجر و موجر تهیه می‌شود و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای تنظیم گری بوده و برای تمدید اجاره اعمال خواهد شد.

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: قراردادهای جدید اجاره بر اساس حقوق خصوصی مستاجر و موجر تهیه می‌شود و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای تنظیم گری بوده و برای تمدید اجاره اعمال خواهد شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با برنامه «پیک نیمروزی» رادیو ایران، به تشریح مصوبه اخیر هیئت دولت در ارتباط با تعیین سقف افزایش اجاره‌بها پرداخت و گفت: با توجه به وجود تهدید فعال ویروس کوید-۱۹ و نقش فرآیند اسباب‌کشی و جابه‌جایی منازل در افزایش شیوع این بیماری، همچنین شرایط نامتعارف اقتصادی و افزایش قیمت بازار اجاره، مصوبه‌ی تنظیم‌گری دولت در قالب ۲بند و ۶تبصره به منظور ساماندهی بازار اجاره صادر شد.

*مصوبه دولت صرفا شامل قراردهای تمدیدی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در بیان بند ۱ مصوبه مذکور گفت: رقم افزایش قیمت اجاره بها برای مستاجرانی که تاکنون برای تمدید قرارداد اجاره با موجر توافق نکرده و سررسید قرارداد آن‌ها از تاریخ ۹ تیرماه به بعد است، با حداکثر ۲۵درصد افزایش برای شهر تهران، ۲۰ درصد برای کلانشهرها و ۱۵ درصد برای سایر شهرها اعمال می‌شود.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه دولت برای قراردادهای جدید نیز کاربرد دارد یا خیر، تصریح کرد: قراردادهای جدید اجاره بر اساس حقوق خصوصی مستاجر و موجر تهیه می‌شود و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای تنظیم‌گری بوده و برای تمدید اجاره اعمال خواهد شد.

وی در پایان، ضمن توضیح اقدامات دولت برای جلوگیری از غیر رسمی شدن ثبت معاملات اجاره، افزود: اقدام دولت برای ایفای نقش تنظیم‌گری در بازار است و به‌ منظور جلوگیری از قراردادهای غیر رسمی، الزام به ثبت قرارداد و دریافت کد رهگیری برای معاملات در نظر گرفته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چرت وپرتا یعنی چی ؟.یه فکری بحال این گرونی بکنید تمدید دیگه کدومه نکنه فکر کردین کسی که خونه داره به این ۲۵ درصد شما گوش میده

    • بدون نام

      خیلی مسخره‌است موجر حق نقل مکان و سکونت در ملکش را نداشته باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج