۱۰۱۲۷۱۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

علت مرگ ۱۹ نفر در حادثه کلینیک سینا

ریس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۵۴ درصد از حریق‌های ساختمانی مربوط به کاربری مسکونی است، گفت: سیم‌کشی غیراصولی در مجموعه و دپوی نامناسب سیلندرهای اکسیژن از دلایل حادثه حریق در کلینیک سینا مهر بوده است.

خبرآنلاین: ریس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۵۴ درصد از حریق‌های ساختمانی مربوط به کاربری مسکونی است، گفت: سیم‌کشی غیراصولی در مجموعه و دپوی نامناسب سیلندرهای اکسیژن از دلایل حادثه حریق در کلینیک سینا مهر بوده است.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره حادثه کلینیک سینا مهر در صحن شورا گفت: ۲۶ درصد از حریق‌ها در پایتخت مربوط به ساختمان و ۵۴ درصد از حریق‌های ساختمانی مربوط به کاربری مسکونی است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کلینیک سینا مهر کاربری مسکونی داشته است، گفت: مسقف کردن حیاط جنوبی با پروفیل سبک و سقف غیر اساسی به منظور ایجاد سایبان، تبدیل ۴۰۵ مترمربع مسکونی به بخش بهداشتی و درمانی و تبدیل بخش مسکونی به بخش اداری در طبقات همکف، اول و دوم از جمله تخلفات ساختمانی این کلینیک است که به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده بود.

نوری بیان داشت: کمیسیون ماده ۱۰۰ رأی به تعطیلی و یا قلع مستحدثات زائد و اعاده به وضعیت مجاز طی دو ماه همچنین تخریب و جمع‌آوری پروفیل سبک و سقف غیراساسی را داده است.

وی گفت:‌مالک مدعی شده که گزارشات ارسال شده توسط آتش‌نشانی با واقعیت تطابق ندارد و بر اساس تجربیات خودش نسبت به ایجاد دو دستگاه شیلنگ آب آتش‌نشانی با پمپ فشار قوی و نگهداری چندین کپسول اقدام کرده است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: به دلیل انفجارهای پی در پی محل ورودی ساختمان در زمان حادثه دسترسی آتش‌نشانان به حادثه‌دیدگان سخت بوده و آتش‌نشان‌ها پس از حدود ۴۵ دقیقه به محبوسین دسترسی پیدا کرده‌اند که ۲۰ نفر از محبوسین در ساختمان نجات و ۱۹ نفر فوت شده‌اند.

نوری گفت:‌ بهره‌برداری غیراصولی از حیاط ساختمان و دپوی قابل توجه دستگاه سیلندر اکسیژن ۵۰ کیلویی و نیتروژن در محل و در نظر نگرفتن پله فرار اضطراری همچنین تصرف پشت‌بام با ایجاد کاربری دفتر اداری از جمله تخلفات مالکان بوده است.

وی گفت: دسترسی نداشتن به پلکان ساختمان از طریق پشت‌بام، جانمایی نامناسب جعبه‌های فایبرباکس و آتش‌ خاموش‌کن‌های دستی همچنین سیم‌کشی غیراصولی در مجموعه و قرار گرفتن تابلو برق در راه‌پله از جمله موارد ناایمنی و تخلفات موجود در این ساختمان بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هم ولایتی

      اگر در چندین مورد مشابه دستگاههای نظارتی محاکمه شوند دیگه اینگونه ساخت و سازها با رشوه لا پوشونی نمیشه از اینجور موارد زیادهست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج