جاباما
۱۰۲۷۷۳۲
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

انتقاد شدید از انتشار لیست اقامت‌گاه‌های اجباری

نماینده مردم سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی از انشتار لیستی با عنوان اقامت‌گاه‌های اجباری به شدت انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: از استان کهگیلویه و بویراحمد به نام استان چهارفصل یاد می‌شود که گردشگری یکی از محورهای اصلی و اولویت‌دار توسعه استان به شمار می‌رود.

همچنین شهر یاسوج مرکز این استان سال‌‌هاست که به صورت رسمی به نام پایتخت طبیعت ایران در کشور شناخته می‌شود و این شهر و دیگر شهرهای استان در فصول مختلف سال پذیرای خیل مسافران و گردشگرانی است که به دلایل مختلف از جمله زیبایی‌های طبیعی و خدادادی و از همه مهم‌تر مهمان‌نوازی مردم؛ این استان را مقصد خود قرار می‌دهند.

انتقاد شدید از انتشار لیست اقامت‌گاه‌های اجباری

در سال‌های اخیر یکی از دغدغه‌های مردم و مسوولان معرفی هر چه بیشتر استان گردشگرپذیر کهگیلویه و بویراحمد و جاذبه‌های آن بوده است تا بتوان از این طریق و با توسعه صنعت گردشگری تا حدود زیادی از مشکلات به خصوص بیکاری جوانان استان کاسته شود.

اما در چند روز گذشته شاهد پخش خبری در سایت‌ها و فضای مجازی بودیم مبنی بر این که لیست اقامت گاه‌های اجباری اعلام شده و برخی شهرستان‌های استان در این لیست قرار دارند که بسیاری معتقدند چنین موضوعی به نام استان و پیشینه آن و همچنین صنعت گردشگری و از همه مهم‌تر وجهه استان ضربه جبران‌ناپذیر وارد می‌کند.

در همین خصوص مهدی روشنفکر اظهار کرد: اخیرا لیستی از اقامتگاه‌های اجباری در کشور توسط رسانه‌ها منتشر شده که نام دو شهر مهم و تاثیرگذار کشور یعنی یاسوج پایتخت طبیعت ایران و گچساران بام نفتی ایران در این لیست وجود دارد.

وی گفت: اول اینکه مسوولان و متولیان امر شاخص‌های انتخاب این شهرها را تشریح کنند زیرا با انتشار این لیست شاخصه های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد که به سرزمین چهار فصل مشهور بوده و یکی از امتیازات آن امتیاز گردشگری است به شدت تحت تاثیر قرار گرفته یک نکته منفی برای استان محسوب می گردد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دوم با توجه به گذشت مدت زیادی از این مصوبه و تغییر وضعیت جغرافیایی سیاسی اقتصادی منطقه تجدید نظر در این لیست ضروری به نظر می‌رسد.

نماینده مردم پایتخت طبیعت ایران در مجلس افزود: در میان مراکز استانها تنها مرکز استان که هنوز محل اقامتگاه اجباریست شهر یاسوج بوده و ضروری است با توجه به اهمیت مراکز استانها در این لیست تجدید نظر شود.

روشنفکر گفت: یکی از مراکز مهم حیاتی بام نفتی ایران یعنی شهرستان گچساران است که به لحاظ وجود چاه های نفت و گاز بخش عظیمی از انرژی کشور و حتی خارج از کشور را تامین می کند و لذا حضور این شهرستان در لیست اقامتگاه های اجباری و اعزام مجرمین سابقه دار و خطرناک به این منطقه عملاً این تاسیسات را با تهدید روبرو می کند و مخالف مقررات پدافند غیرعامل ابلاغیه به ادارات و نهادهای کشوری می باشد و لازم است در خصوص این شهرستان نیز تجدید نظر صورت گیرد

این نماینده مردم در مجلس گفت: در سوابق حذف برخی شهرستان ها از لیست اقامتگاه‌های اجباری شهرهایی دیده می شود که از لحاظ وسعت جغرافیایی و تعداد جمعیت شاید به یک دهم شهرستان هایی مانند یاسوج که مرکز استان است و شهرستان گچساران نرسند اما به هر دلیل از لیست مذکور حذف شده اند و لذا اولویت‌های ذکر شده در خصوص حذف آن شهرستان‌ها به طریق اولی در خصوص این دو شهرستان مهم کشوری که یکی مرکز استان و دیگری بام نفت کشور است ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: متولیان امر شاخص‌های انتخاب این شهرها را تشریح کنند زیرا دیدن شهرهای یاسوج و گچساران در این لیست این شائبه را برای مردم به وجود می آورد که شاید پایتخت طبیعت ایران که سالانه میزبان صدها هزار گردشگر داخلی و خارجیست را صرفا به احترام بعضی آقازاده ها و مفسدین دانه درشت در لیست تبعیدگاهها قرار داده اند تا دوران زندان و تبعید خود را در سرزمین برف و آفتاب بگذرانند.

این نماینده مردم گفت: مسوولان باید دلایل رسانه ای شدن این لیست را اعلام کنند به فرض آنکه بر اساس ضوابط مشخصی تعدادی شهر به عنوان تبعید گاه تعیین شدند چه دلیلی وجود دارد این لیست رسانه ای شود و وجاهت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردمان ان شهر در معرض تخریب و تهدید قرار گیرد.

روشنفکر یادآور شد: ضروری است متولی این اقدام نسبت به اصلاح این مصوبه که چندین سال از تصویب آن می‌گذرد در کمترین زمان ممکن اقدام و نتیجه را به مردم اعلام کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش تیعید گاه مردم بشه انجا پولی برای مسافرت که نیست احتمالا جای تیعیدیهای مخصوصی انجاست

    • بدون نام

      چر شهر های. که امکانات کم دارند مثل سیستان و بلوچستان اعلام نمیشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج