۱۰۳۳۵۰۳
۴ نظر
۵۰۱۳
۴ نظر
۵۰۱۳
پ

رسیدن یک سیگنال مرموز به زمین از اعماق کاینات

ستاره شناسان یک سیگنال گرانشی را ثبت کرده اند که از اعماق کاینات به کره زمین آمده و از بزرگ ترین پیوند سیاهچاله ها در طول تاریخ ناشی شده است.

برترین‌ها به نقل از اسپوتنیک : ستاره شناسان یک سیگنال گرانشی را ثبت کرده اند که از اعماق کاینات به کره زمین آمده و از بزرگ ترین پیوند سیاهچاله ها در طول تاریخ ناشی شده است.

به نقل از نشریه Phys.org ، این همچنین اولین مشاهده یک سیاهچاله مرموز با جرم متوسط ، یک شیئی فضایی که موجودیت آن هنوز تأیید نشده، می باشد.

سیگنال GW۱۹۰۵۲۱ با ماندگاری کمتر از یک دهم ثانیه در ۲۱ مه ۲۰۱۹ توسط کارکنان رصدخانه موج گرانشی تداخل لیزری LIGO شناسایی شد. فاصله آن تا منبع (با در نظر گرفتن انبساط کاینات از زمان انتشار سیگنال) ۱۳ میلیارد سال نوری (چهار گیگاپارسک) تخمین زده شده است. این تقریباً به اندازه سن کاینات است که در آن زمان سنش به میزان سن فعلی بوده است.

رسیدن یک سیگنال مرموز به زمین از اعماق کاینات

​طبق محاسبات ، GW190521 به احتمال زیاد در زمان ادغام سیاهچاله ها در سیستم باینری منتشر شده است. جرم آنها به ترتیب 85 و 66 جرم خورشید است. پس از ادغام ، یک سیاهچاله با جرم 142 برابرخورشید ایجاد شد و مقدار زیادی انرژی به صورت امواج گرانشی معادل هشت برابر جرم خورشید آزاد شد.

تمام سیاهچاله های مشاهده شده تا به امروز در یکی از این دو دسته قرار دارند: سیاهچاله هایی که در هنگام مرگ ستاره ها تشکیل شده اند و جرم آنها از چندین تا ده ها جرم خورشید می رسد و سیاهچاله های بسیار بزرگ ، مانند سیاه چاله هایی که در مرکز کهکشان راه شیری واقع شده اند . با این حال ، سیاهچاله ایجاد شده توسط رویداد GW190521 از لجاظ جرم در بین این دو نوع سیاه چاله قرار دارد.

دانشمندان یک ویژگی غیرمعمول دیگر سیگنال GW190521 را نیز کشف کرده اند:این سیگنال گرانشی روشن با استفاده از الگوریتم هایی که جستجوی کلی منابع امواج گرانشی را انجام می دهند ، شناسایی شده است . این امر احتمال بسیار اندک آنرا به وجود می آورد که منبع سیگنال مرموز نه ادغام سیاهچاله ها بلکه یک اتفاق دیگر از جمله یک ستاره بزرگ در حال فروپاشی در کهکشان راه شیری باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ق

      لا اله الا الله

    • بهنام

      ممنون بابت پوشش این خبر

    • بی نام

      حالا من چی بپوشم

    • بدون نام

      صدا میگه مچکریم روحانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج