۱۰۳۳۹۷۵
۱۰ نظر
۵۰۱۰
۱۰ نظر
۵۰۱۰
پ

دانش‌آموزان برای پیشگیری از کرونا چه کنند؟

با آغاز سال تحصیلی جدید و حضور دانش آموزان در مدارس، رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران: با آغاز سال تحصیلی جدید و حضور دانش آموزان در مدارس، رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا امری ضروری است.

با آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه و حضور الزامی دانش آموزان در مدارس؛ والدین نگران سلامت فرزندانشان هستند، اما سلامت دانش آموزان با رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی می‌تواند در امان باشد، در این خصوص معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر به دانش آموزان، والدین و معلمان توصیه‌هایی کرده است.

والدین باید به فرزندان خود این نکته را یادآور شوند که مرتب دست‌های خود را به شیوه صحیح به مدت ۲۰ ثانیه بشویند و در طول روز با دست‌های آلوده به صورت خود دست نزنند، همچین لازم است تا دانش آموزان به همراه خود لیوان، بشقاب، قاشق و چنگال شخصی داشته باشند.

به همراه داشتن اسپری ضدعفونی کننده و الکل و ماسک و محافظ صورت برای همه دانش آموزان ضروری است. به فرزندان خود یادآوری کنید که از لوازم تحریر شخصی خود استفاده کنند و از دیگران ابزاری قرض نگیرند و بعد از استفاده از ماسک و دستکش به هیچ عنوان آن‌ها را در محیط مدرسه یا کلاس رها نکنند و حتما آن‌ها را در کیسه پلاستیکی و در سطل زباله قرار دهند و توصیه می‌شود دانش آموزان به همراه خود بطری آب داشته باشند تا در صورت تشنگی کمتر از آبسرد کن مدرسه استفاده کنند.

توصیه‌های هلال احمر به کادر اجرایی و معلمان مدارس

توصیه می‌شود تا تمامی پنجره‌ها و درب‌های کلاس باز باشند تا با جریان هوا از مبتلا شدن افراد به ویروس کرونا جلوگیری شود، تمامی کادر مدرسه از قبیل مدیر، ناظم، معلم، دانش آموز، دفترداران، سرایدار و ... باید حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و در صورت نداشتن، مدرسه باید در اختیار آن‌ها قرار دهد تا شانس ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل کاهش دهند. همچنین مسئولان مدارس، ایستگاه‌هایی را برای شست‌وشوی دست با آب و صابون آماده کنند و در صورت امکان، ژل و محلول الکلی ضدعفونی دست را در همه کلاس‌های درس، ورودی‌ها و خروجی‌ها و نزدیک ناهارخوری و سرویس‌های بهداشتی قرار دهند.

نرده‌ها، میزهای ناهارخوری، لوازم ورزشی، دستگیره‌های درب و پنجره، اسباب بازی‌ها، ابزار کمک آموزشی و ... حداقل یکبار در روز تمیز و ضدعفونی شوند و ساعت شروع و پایان مدرسه را به گونه‌ای تنظیم کنند که از همزمانی رفت و آمد دانش آموزان و ازدحام جلوگیری شود. دورهمی‌ها، بازی‌های ورزشی و دیگر رویدادهایی که موجب تجمع و ازدحام می‌شوند، لغو شوند.

مسئولان مدرسه در صورت امکان، میزهای دانش آموزان را با حداقل یک متر فاصله از یکدیگر قرار دهید و حفظ فاصله از یکدیگر و اجتناب از تماس‌های فیزیکی غیرضروری را به دانش آموزان آموزش دهید و در این زمینه، الگوی مناسبی برای آن‌ها باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شمامیگید به همراه داشتن ماسک و دستکش خوب ماتو
      تغذیه هم مشکل داریم قیمت ماسک ودستکش نمیدونی
      تواین گرماهم یک ماسک یادستکش کمه ولله گیرکردیم

    • بی نام

      دلتون خوش نه رعایتی هست نه امکاناتی مدارس دارندامروزبچموبردم دیگه نبرم متاسفم با این مدرسه بازکردنتون هیچی نمیدونید

    • بدون نام

      اینا درست ولی اگه مدرسه نرن بهتره

    • بدون نام

      الان هوا گرمه چند روز دیگه پاییز و بعد زمستان میاد میشه پنجره ها باز کرد که هوا عوض شه بچه ها سرما میخورن و بیشتر امادگی هر بیمار ی پیدا میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتره مدرسه برند چونکه موقع امتحان انلان جواب سوالات را از روی کتاب چاپ می کردند اصلا چیزی یاد نگرفته بودند

    • بدون نام

      من امروز دخترم رو بردم مدرسه هیچ امکاناتی نبود پشیمون شدم از رفتنم دیگه نمیفرستمش مدرسه

    • بچه مرشد

      خیلی خندیدیم

    • بچه مرشد

      صدرحمت به سربازی

    • بی نام

      فعلا مدرسه نرن

    • توکل

      این نوع کارها فقط بازی با جان مردم هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج