۱۰۴۴۴۳۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هشدار جدی به جنگجویان قره‌باغ

جدال نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ روزانه در حال گسترش است و گاه و بی‌گاه اخباری مبنی بر قربانیان غیرنظامی این نبرد نظامی منتشر می‌شود.

روزنامه اعتماد: جدال نظامي جمهوري آذربايجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ روزانه در حال گسترش است و گاه و بي‌گاه اخباري مبني بر قربانيان غيرنظامي اين نبرد نظامي منتشر مي‌شود. در اين ميان حضور هر دو كشور در همسايگي جمهوري اسلامي سبب شده تا موضع ايران يكي از مواضع تاثيرگذار بر سرنوشت اين نبرد نظامي باشد. ايران اما برخلاف تركيه ترجيح داده جانب هيچ‌يك از دو طرف درگيري را نگيرد و صرفا بر لزوم حل‌وفصل مشكلات از طريق گفت‌وگو و مذاكره تاكيد كند.

علي ربيعي در قامت سخنگوي دولت ايران روز گذشته در جريان نشست مطبوعاتي خود به همين مساله اشاره و با انتقاد از اصابت خمپاره‌هاي اين منازعه نظامي به خاك ايران و نگراني‌هاي ايجادشده نزد ايرانيان ساكن مناطق مرزي، در اظهاراتي هشدارگونه مقامات آذربايجان و ارمنستان را مخاطب قرار داد و تاكيد كرد: «مواضع رسمي ايران در سياست خارجي صرفا از طريق دولت و وزارت خارجه است. ايران درگيري و تعرض در خاك خود را تحمل نمي‌كند؛ حتي اگر غيرعامدانه باشد. ايران از كنشگران معدود است كه روابط بسيار خوبي با دو كشور آذربايجان و ارمنستان دارد تا هرچه زودتر اين جنگ پايان يابد.»

تقدير از تكذيب

ربيعي در بخش ديگري از گفته‌هاي خود به ماجراي اظهارات ائمه جمعه اصفهان و بجنورد مبني بر لزوم ناامن‌سازي فضا براي زنان به‌زعم آنان بدحجاب كه چندي بعد با اصلاح و تكذيب نمايندگان ولي فقيه در اين دو استان همراه شد، اشاره كرد و گفت: «انتساب و استناد اخبار و مواضعي كه از سوي برخي ائمه جماعات مطرح شده بود ازسوي دفاتر آنها تكذيب شد كه بايد تشكر كنيم كه زمينه‌ سوءاستفاده را از ناآگاهان داخلي و شياطين خارجي كه قصد دارند ضد جمهوري اسلامي مساله‌سازي كنند، گرفتند. تجربه نشان داده در اين موارد همواره دو گروه آماده سوءاستفاده هستند، يك گروه براي حمله به نظام و گروه ديگر، كساني هستند كه منتظر اقدامات غيرقانوني عليه حقوق ديگرانند.»

ركوردشكني با واكسن

مساله واكنش آنفلوآنزا و نايابي آن در داروخانه‌هاي ايران ديگر موضوعي بود كه ربيعي به عنوان سخنگوي دولت دوازدهم به آن اشاره كرد. اين مقام مسوول در پاسخ به پرسشي درباره چگونگي توزيع واكسن آنفلوآنزا و انتقادهاي مطرح‌شده درباره كيفيت توزيع آن، اعلام كرد: «زمان مناسب تزريق واكسن آنفلوآنزا تا نيمه آذرماه است. تا پايان مهرماه ۱۰ برابر سال گذشته تزريق رايگان خواهيم داشت. تاكنون به يك ميليون و ۳۰۰ هزار نفر از افراد واجد شرايط واكسن تزريق شده و مابقي هم پوشش داده خواهد شد.

صعب‌العلاج بودن براي دريافت واكسن آنفلوآنزا معيارهايي دارد اما برخي به اين موضوع توجهي ندارند. واردات بعدي كه از اين واكسن انجام شود نيز براي افراد بالاي ۶۵ سال است.» علي ربيعي همچنين در نشست خبري روز گذشته خود درباره آخرين تدابير انديشيده شده براي كنترل موج سوم كرونا در ايران گفت: «براي محل‌هاي پرتراكم هم كه افراد رعايت نكنند، جريمه در نظر گرفته مي‌شود و روز شنبه اين موارد جمع‌بندي مي‌شود. اختيار تعطيلي مراكز را به استان‌ها واگذار كرديم.» ربيعي به حواشي لغو جلسه سران قوا به‌دليل توصيه‌هاي ستاد مقابله با كرونا نيز اشاره و تاكيد كرد كه اين توصيه ستاد كرونا بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج