۱۰۴۷۲۳۰
۱۲۳۹۸۴
۱۲۳۹۸۴
پ

محتوای حمایت‌شده

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت + مزایا و معایب

داشتن لبخند زیبا می‌تواند تاثیر به سزایی در زیبایی چهره داشته باشد. اصلی‌ترین عامل زیبایی لبخند افراد دندان‌های یکدست و زیبای آن‌هاست.اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت، یکی از اصلی‌ترین و پرطرفدارترین راه‌های زیباسازی دندان‌ها،است هزینه هر واحد کامپوزیت چقدر است؟

برترین‌ها: داشتن لبخند زیبا می‌تواند تاثیر به سزایی در زیبایی چهره داشته باشد. اصلی‌ترین عامل زیبایی لبخند افراد دندان‌های یکدست و زیبای آن‌هاست. همین موضوع نیز سبب گشته که بسیاری از افراد به دنبال راه‌هایی برای اصلاح ظاهر دندان‌های خود و طراحی لبخندی زیبا باشند. راه‌های بسیاری برای اطلاح ظاهر دندان‌ها به وجود آمده‌اند که هر یک از آن‌ها به نوبه‌ی خود دارای مزایای منحصر به خود می‌باشند. یکی از اصلی‌ترین و پرطرفدارترین راه‌های زیباسازی دندان‌ها،اصلاح طرح لبخندکامپوزیت،می‌باشد.کامپوزیت نوعی ماده سفید رنگ روی دندان‌ها استفاده می‌شود تا علاوه بر افزایش استحکام دندان‌ها، موجب زیبایی آن‌ها شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با کامپوزیت دندان، طراحی لبخند با کامپوزیت، موارد استفاده از آن، مراحل انجام آن و همچنین هزینه آن با شما در میان بگذاریم.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت + مزایا و معایب

برای مشاوره با دندانپزشکی دکتر شیوا محمدی کلیک کنید.

(باامکان پرداخت اقساط)

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان در واقع ماده‌ای ترکیبی از جنس رزین است که برای ترمیم دندان‌ها و بهبود ظاهر آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده در واقع همان ماده‌ای است که برای پر کردن دندان‌ها از آن استفاده می‌شود. این مواد به صورت خمیری می‌باشند و رنگی نزدیک به رنگ دندان دارند که یک لایه نازک از آن‌ها روی دندان قرار داده می‌شود و برای تثبیت و سخت شدن آن روی آن‌ها نور آبی تابانده می‌شود.

به طور کلی کامپوزیت‌ها به دو دسته کامپوزیت ونیر و کامپوزیت رزین تقسیم می‌شوند. کامپوزیت ونیر نسل جدیدی از کامپوزیت‌ها می‌باشد که دارای استحکام و ثبات رنگی بیشتری می‌باشد و شباهت بسیاری به لمینت سرامیکی دارد. از همین رو طراحی لبخند با کامپوزیت ونیر محبوبیت بسیاری دارد. در صورتی که دندان شما شکستگی‌های مختصری داشته باشد و یا آسیب دیده باشد، کامپوزیت ونیر گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود و در یک جلسه می‌تواند دندان کامپوزیت طرح لبخند  شما را ترمیم و لبخند شما را زیباتر کند.رزین کامپوزیت از پر کننده های دندانی با مواد معدنی و مونومر ها اطلاق می شود و اغلب به رنگ دندان است و در ترمیم و اصلاح دندان‌های پوسیده از آن استفاده می‌شود.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت + مزایا و معایب

طرح لبخند با کامپوزیت به چه معناست؟

به طور کلی طراحی لبخند یا همان اصلاح طرح لبخند به آن دسته از اعمال دندانپزشکی گفته می‌شود که منجر به زیباتر شدن دندان‌های جلویی که در لبخند افراد قابل مشاهده است، می‌باشد. این اعمال می‌تواند شامل ارتودنسی دندان، باندینگ، بلیچینگ دندان، رفع مشکلات لثه‌ای، کاشت دندان، ایمپلنت، لمینت دندان و کامپوزیت دندان باشد. هر یک از موارد گفته شده می‌توانند بنا به مشکلات مختلفی مورد استفاده قرار گیرند.

  یکی از رایج‌ترین روش‌های اصلاح طرح لبخند طراحی لبخند کامپوزیت می‌باشد. در این روش لایه نازکی از کامپوزیت روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و موجب رفع اشکالات و ناهنجاری‌های دندان می‌شود.  در طراحی لبخند با کامپوزیت، تراش کم روی دندان‌ها صورت می‌گیرد و حتی در مواردی دندان‌ها تراش داده نمی‌شوند. هزینه طراحی لبخند با این روش و همچنین طول درمان آن بسیار کمتر از سایر روش‌های طراحی لبخند می‌باشد.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت + مزایا و معایب

برای مشاوره با دندانپزشکی دکتر شیوا محمدی همین حالا تماس بگیرید.

(باامکان پرداخت اقساط)

۰۹۳۶۶۹۰۱۱۹۳

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت، برای چه دندان هایی مناسب است؟

به طور کلی طراحی لبخند برای تمام کسانی که قصد دارند لبخند زیباتری برای خود بسازند، مناسب می‌باشد. طراحی لبخند با کامپوزیت برای افراد زیر مناسب می‌باشد:

  • افرادی که هشت دندان جلویی‌شان دارای پوسیدگی باشد
  • افرادی که بین دندان‌های جلویی‌شان فاصله وجود دارد
  • افرادی که به صورت مادرزادی دندان‌های زرد یا لک‌دار دارند
  • افرادی که دندان‌هایشان به دلیل مصرف سیگار، نوشابه و خوراکی‌های دیگر زرد شده باشد

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت + مزایا و معایب

طراحی لبخند با کامپوزیت علاوه بر اینکه مزایای بسیار زیادی دارد، در موارد بسیاری نیز کاربرد دارد. کاربرد‌های آن در اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت به شرح زیر می‌باشند:

1: طرح لبخند با کامپوزیت، مناسب دندان های پوسیده

بدون شک یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های کامپوزیت برای پر کردن دندان‌ها می‌باشد. دندان‌هایی که بنا به هر دلیلی پوسیده شده‌اند و نیاز به عصب کشی دارند، باید پس از انجام عصب کشی دندان پر شوند. برای پر کردن دندان‌های عقبی از ماده‌ای به نام آمالگام استفاده می‌شوند و برای پر کردن دندان‌های جلویی، کامپوزیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت + مزایا و معایب

 2: کامپوزیت برای طرح لبخند، مناسب دندان های شکسته

دندان‌های جلویی به هر دلیلی می‌توانند شکسته و یا لب پر شوند. برای ترمیم این دندان‌های شکسته از ماده کامپوزیتی استفاده می‌شود. این ماده علاوه بر ترمیم دندان، طراحی لبخندی زیبا را نیز به همراه خواهد داشت.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت + مزایا و معایب

 3: طرح لبخند با کامپوزیت، مناسب دندان های فاصله دار

در صورتی که تنها دو دندان بیمار از یکدیگر فاصله داشته باشند، نیازی به انجام ارتودنسی برای اصلاح آن‌ها نمی‌باشدو دندانپزشک می‌تواند با استفاده از مواد کامپوزیتی اقدام به بستن فاصله میان دندان‌های بیمار نماید و دندان‌های بیمار در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرتب و منظم خواهند شد.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت + مزایا و معایباصلاح طرح لبخند با کامپوزیت + مزایا و معایب

4: اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت، مناسب برای سفید کردن دندان های تیره

دلایلی مانند مصرف سیگار و رژیم غذایی ناسالم می‌توانند موجب زرد شدن دندان‌ها در گذر زمان شود. کامپوزیت گزینه بسیار مناسبی برای سفید و درخشنده کردن دندان‌های تیره می‌باشد. در طراحی لبخند با کامپوزیت، برای سفید کردن دندان‌ها ابتدا مقدار کمی از سطح روی دندان تراش داده می‌شود و سپس روکش‌های کامپوزیتی با رنگ‌های روشن‌تر روی آن‌ها قرار می‌گیرد.مانند روکش زیرکونیا که این روکش ها بدون استفاده از فلز در زیرسازی و با پردازش زیرکونیوم که یک آلیاژ سفید رنگ است ساخته می شوند.روکش‌های زیرکونیا یکی از زیباترین و بهترین گزینه ها به دندان‌های طبیعی هستند. بنابراین، آنها در دندانپزشکی زیبایی بیشتر ترجیح داده می شوند.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت + مزایا و معایب

مزایا و معایب اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت

برای آشنایی بیشتر با اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت بهتر است به مزایا و معایب این روش نیز اشاره‌ای داشته باشیم. برای شناخت مزایا و معایب اصلاح  با کامپوزیت طرح لبخند به نکات زیر توجه کنید:

مزایای طرح لبخند با کامپوزیت

  • اصلاح ایراد واضح و جزئی طرح لبخند
  • بازگشت اعتماد به نفس
  • زیبایی بیشتر
  • جلوگیری از خراب شدن دندان‌ها
  • استقامت بیشتر دندان
  • لبخند زیباتر

معایب طرح لبخند با کامپوزیت

  • حساس شدن دندان‌ها
  • قیمت بالا
  • طبیعی نشدن طرح لبخند
  • مراحل درمان طولانی

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت + مزایا و معایب

طول عمر طرح لبخند با کامپوزیت چقدر است؟

می‌توان گفت طول عمر طرح لبخند با کامپوزیت تحت تاثیر عواملی مختلفی مانند جنس دندان‌های بیمار، نوع کامپوزیت و مهارت دندانپزشک است اما با این حال بسیاری از متخصصان طول عمر طرح لبخند با کامپوزیت را بین 5تا10 سال پیش‌بینی کرده‌اند. البته بیشتر یا کمتر شدن این مدت به طریقه نگهداری و مراقبت از دندان‌ها بستگی خواهد داشت.

اقدامات لازم قبل از طرح لبخند با کامپوزیت

پیش از اقدام برای انجام کامپوزیت، بیمار باید دندان‌های بیمار توسط متخصص معاینه و بررسی شود. زیرا برخی از مشکلات و آسیب‌های دندانی ممکن است به نحوی باشند که امکان اصلاح آن‌ها از طریق کامپوزیت مهیا نباشد. در این صورت دندانپزشک راه‌های دیگری را برای طراحی لبخند به شما پیشنهاد خواهد داد.

نکته دیگری که پیش از انجام کامپوزیت باید به آن دقت داشته باشید این است که به هنگام طراحی لبخند با کامپوزیت نباید هیچگونه بیماری لثه و یا التهاب لثه‌ای داشته باشید و پیش از اقدام به طراحی لبخند با کامپوزیت باید آن را به طور کامل درمان کنید.

مراحل انجام کامپوزیت دندان برای طرح لبخند

  • برای استفاده از کامپوزیت برای طراحی لبخند، ابتدا دندان‌ها کاملا تمیز می‌شوند تا سطح دندان کاملا تمیز و بدون جرم باشد. سپس دندان‌ها خشک می‌شوند تا هیچگونه خون و بزاق روی دندان وجود نداشته باشد.
  • در مرحله بعد با استفاده از موادی اسیدی سطح جلوی دندان را آماده چسباندن کامپوزیت بر روی آن می‌کنند. این مرحله تاثیر بسیار زیادی در چسبیدن کامپوزیت خواهد داشت.
  • سپس روی سطح دندان‌ها چسب مخصوصی زده می‌شود، بعد از زدن چسب مواد کامپوزیت با ملایمت روی آن قرار داده می‌شود. مقدار کامپوزیتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد.
  • در این مرحله از آن جایی که مواد کامپوزیت، چندان سخت نیستند، روی آن‌ها پرتو نور آبی با طول موج مشخصی تابانده می‌شود، تا مواد کامپوزیت فعال و سخت شوند.
  • در مرحله آخر، دندانپزشک با استفاده از پولیش فرم دلخواه را به دندان شما می‌دهد و زیبایی را برای دندان‌های یکدست شما و لبخندتان به ارمغان می‌آورد.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت + مزایا و معایب

مراقبت‌های لازم بعد از طرح لبخند با کامپوزیت

طبیعی است که رعایت برخی نکات و انجام برخی مراقبت‌ها پس از انجام کامپوزیت دندان طرح لبخند، می‌تواند سبب گردد که عمر مفید کامپوزیت‌ها افزایش یابد. در ادامه، برخی از مراقبت‌ها را که می‌توانند سبب افزایش مقاومت و طول عمر کامپوزیت دندان شوند را بیان کرده‌ایم:

  • پس از اتمام طراحی لبخند با کامپوزیت، تا چند ساعت و تا زمانی که بی‌حسی دندان به کلی از بین برود، از گاز زدن و خوردن غذاهای سفت بپرهیزید.
  • در صورتی که چند روز بعد از انجام کامپوزیت دندان با مشکلات جزئی آن مواجه شدید، به دندانپزشک متخصص خود مراجعه نمایید تا مشکلات را رفع نماید.
  • بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمایید. استفاده از مسواک و نخ دندان تاثیر به سزایی در سلامت دندان‌های شما خواهد داشت.
  • داشتن رژیم غذایی مناسب و پرهیز از خوردن غذاهایی که سبب تغییر رنگ دندان‌های می‌شوند، تاثیر به‌سزایی بر سلامت و زیبایی کامپوزیت‌های دندانی خواهد داشت.
  • از دندان‌هایی که روی آن‌ها کامپوزیت قرار گرفته است، به عنوان ابزار استفاده نکنید! جویدن ناخن یا مداد، بازکردن گره‌های سفت و یا شکستن یخ یا آجیل با دندان سبب می‌گردد که عمر مفید کامپوزیت‌ها کاهش یابد.

طرح لبخند با کامپوزیت برای چه افرادی مناسب نیست؟

اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد علاقه به اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دارید باید فاقد فاکتورهای زیر باشید:

1: عادت های بد دهانی

به طور کلی باید گفت کامپوزیت برای افرادی که عاداتی مثل دندان قروچه یا فشار دادن دندان ها روی هم و را دارند، مناسب نیست. اگر توانایی ترک این عادات را دارید کامپوزیت دندان می‌تواند روش مناسبی برای اصلاح طرح لبخند شما باشد.

2: دندان های ناسالم

در صورت داشتن دندان‌هایی که از ریشه دچار مشکل هستند شما را از انجام کامپوزیت بازمی‌دارد. قبل از اقدام به انجام کامپوزیت بهتر است از سلامت دندان‌های خود مطمئن باشید.

3: دندان با ریشه ضعیف

بسیاری از افراد به شکل مادرزادی از ضعف ریشه‌های دندان رنج می‌برند. از آنجایی که کامپوزیت دندان بر پایه دندان‌های طبیعی افراد  استوار هستند داشتن ریشه‌های ضعیف استفاده از مزیت کامپوزیت دندان را برای شما مسدود می‌کند.

4: نامرتب بودن بیش از حد دندان ها

ایرادات اساسی در نظم و ترتیب دندان‌های طبیعی  با استفاده از کامپوزیت قابل اصلاح نیست. برای همین بهتر است برای اصلاح نامرتب بودن بیش از حد دندان ها از روش دیگری استفاده نمایید.

هزینه کامپوزیت برای طرح لبخند

طراحی لبخند با کامپوزیت نسبت به سایر روش‌های طراحی لبخند هزینه مناسب‌تر و به صرفه‌تری دارد. هزینه کامپوزیت بسته به نوع موادی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، میزان آسیب دندان و همچنین دندانپزشک معالج شما متفاوت باشد، اما به طور کلی هزینه آن به ازای هر واحد از2 میلیون تومان تا 4 میلیون تومان متفاوت باشد. اما در دندانپزشکی دکتر شیوا محمدی با تخفیف ویژه می توانید از واحدی یک تا سه میلیون تومان کامپوزیت دندان انجام دهید. لمینت دندان در این دندانپزشکی با تخفیف واحدی 8 میلیون و پانصد هزار تومان انجام می شود.

دندانپزشک معالج شما پس از بررسی دندان‌های شما مناسب‌ترین کامپوزیت را به شما پیشنهاد خواهد داد و هزینه طراحی لبخند شما بسته به کامپوزیت استفاده شده، مشخص خواهد شد.

دندانپزشکی دکتر شیوا محمدی

  • شرایط پرداخت اقساط
  • لمینیت دندان تخصصی
  • کامپوزیت ونیر دندان تخصصی
  • ایمپلنت (بدون درد) توسط جراح و متخصص فک و صورت

برای مشاوره کلیک کنید.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت + مزایا و معایب

همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۳۶۶۹۰۱۱۹۳

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت + مزایا و معایب

جهت مشاهده نمونه‌ها از صفحه اینستاگرام بازدید نمایید.

@dr_shivamohamadi_

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت + مزایا و معایب

نیاوران، ابتدای جماران، مجتمع تجاری جم سنتر، طبقه ۱۳

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج