۱۰۵۴۳۵۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

لاوروف: ۲۰۰۰ مزدور خارجی در قره‌باغ حضور دارند

سرگئی لاوروف در گفت‌وگو با روزنامه روسی کومرسانت گفت نزدیک به ۲۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ قره‌باغ حضور دارند.

خبرگزاری ایسنا: سرگئی لاوروف در گفت‌وگو با روزنامه روسی کومرسانت گفت نزدیک به ۲۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ قره‌باغ حضور دارند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه از بازیگران خارجی از جمله ترکیه خواسته است تا از قدرت خود برای جلوگیری از اعزام مزدوران خاورمیانه به منطقه قره باغ کوهستانی استفاده کنند، افزود: در منطقه‌ای که درگیری‌ها در حال انجام است حدود ۲۰۰۰ مزدور وجود دارد.

به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه گفت: ما بارها و بارها از بازیگران خارجی خواسته‌ایم تا از توانایی‌های خود برای جلوگیری از انتقال مزدوران استفاده کنند که طبق داده‌های موجود تعداد آنها در منطقه درگیری نزدیک به ۲۰۰۰ نفر است. به ویژه این موضوع توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک مکالمه تلفنی با رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان در ۲۷ اکتبر و طی مکالمات منظم با رهبران آذربایجان و ارمنستان مطرح شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که کار گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) همچنان ادامه دارد هرچند که نمی‌توان اطمینان حاصل کرد که نتیجه آن آتش بس در قره باغ باشد.

به گفته لاوروف، هر دو طرف باکو و ایروان باید با شرایط مکانیسم مورد توافق در تاریخ ۱۰ اکتبر در مذاکرات مسکو برای برقراری آتش بس در قره‌باغ موافقت کنند.

وزیرخارجه روسیه هم‌چنین اضافه کرد که مسکو طرفدار حل و فصل اختلافات در قره‌باغ خارج از کشورهای گروه بین‌المللی مینسک است که به ریاست مشترک فرانسه، روسیه و ایالات متحده انجام می‌شود.

لاوروف اظهار کرد: ما طرفدار کار با همه شرکا، از جمله همسایگان دو طرف دعوا هستیم که این فرصت را دارند که بر آذربایجان و ارمنستان تأثیر بگذارند تا شرایط را برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک مطابق با اصول اساسی ایجاد کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج