adexo3
۱۰۵۵۱۱۳
۱۶ نظر
۵۰۱۰
۱۶ نظر
۵۰۱۰
پ

مسکو: بایدن شاید به برجام باز گردد اما...

رئیس کمیته امور خارجی شورای فدراسیون روسیه تأکید کرد که در صورتیکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا شود، ممکن است به برجام بازگردد اما فشارها به ایران را کاهش نخواهد داد.

خبرگزاری فارس: «کنستانتین کوساچف» رئیس کمیته امور خارجه شورای فدراسیون روسیه امرزو (پنجشنبه) در برنامه تلویزیونی «باهم آر اف» گفت که پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا احتمالاً به بازگشت ایالات متحده به برجام منجر خواهد شد.

طبق گزارش خبرگزاری روسی تاس، وی در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به برجام گفت: «فکر می‌کنم که این اتفاق می‌افتد. به یاد داشته باشیم که برجام زاییده افکار دولت [باراک] اوباما و دولت دموکرات وی بود که [دونالد] ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری آن را رد کرد. به نظر من، اگر بایدن پیروز شود، تلاش می‌کند تا نشان دهد سیاست خارجی ترامپ از حزب جمهوری‌خواه در تمامی موارد اشتباه بوه است و هم‌اکنون مجبور به اصلاح اشتباهات وی است بنابراین می‌توانم پیش‌بینی کنم که ایالات متحده به برجام بازمی‌گردد».

این دیپلمات روس ادامه داد که بازگشت آمریکا به برجام به مفهوم کاهش «فشار آمریکا به ایران نیست».

مسکو: بایدن شاید به برجام باز گردد اما...

کوساچف در این خصوص توضیح داد: «ایالات متحده در این منطقه (غرب آسیا) همچنان بر منافع نزدیک‌ترین همپیمان خود یعنی اسرائیل تکیه دارد. روابط اسرائیل به هیچ وجه تغییری نمی‌کند و اسرائیل همچنان ایالات متحده را تحت فشار قرار می‌دهد و سیاست آمریکا در قبال ایران حتی‌الامکان خشن خواهد بود».

«جو بایدن» پیش از این گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات به توافقات بین‌المللی که ترامپ از آن خارج شده، بازمی‌گردد با این حال، او درباره بازگشت به برجام گفته در صورتی که ایران به تعهدات اولیه‌اش در برجام برگردد، او هم آمریکا را به این توافق بازخواهد گرداند.

بازگشت دولت احتمالی بایدن به برجام، در ماه‌های گذشته همواره یکی از سوژه‌های بحث در میان خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای بوده است. یکی از دلایل اختلافات بر سر این موضوع، استفاده جو بایدن و مشاورانش از لحن مبهم و غیرشفاف برای توضیح درباره سیاست خود در قبال برجام بوده است.

تیم بایدن تا به حال به صراحت از بازگشت به برجام، به شکلی که در حال حاضر هست، سخن نگفته؛ با این حال، مشاوران برجام چندین بار گفته‌اند که چارچوب‌های زمانی برجام به هم ریخته و لازم است بر سر آن مذاکراتی انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نفع شماست روسیه جان ، همتون تکه تکه از این خاکو کندید و بردید

      پاسخ ها

      • راد

        روسیه از اسراییل بیشتر نگرانه ک آمریکا و ایران رابطه داشته باشن چون دیگه باج نمیگیره از ایران واسه دفاع خیالی ازش

      • رویا

        بایدن اینقدر آلزایمرش شدیده که یه بار دیگه از برجام خارج میشه

    • بدون نام

      روسیه نگران از بهبود روابط پرهزینه و پرتنش آمریکا با ایران!! جدید نیست این مساله، سالها از این مساله بهره برده روسیه، در واقع روسیه و آمریکا باید برای ایران ما در راستای کسب منافع ملی باشند و هزینه های اضافی در روابط بین المللی ایران کاهش یابد تا فرصتی باشد برای تقویت هر چه بیشتر توان اقتصاد داخلی. جنگ های اقتصادی کم از جنگ های سخت افزاری نیستند و این فرصت ها رو باید استفاده کرد.

    • پرویز

      تمام مشکلات مملکت بزرگ ایران روسیه و چین کمونیست هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ باشه باشه

      • بدون نام

        کمونیست ،،، لعنت بر کمونیست و طرفداراش

    • وجدان شیرفرهاد

      این دیپلمات روس از بعضی دیپلمات ایران بیشتر عقلش میکشه

    • حمید

      روسهای جنایتکار از به خطر افتادن منافعشون ترسیدن

    • ولایت

      این یعنی آمریکا و بایدن بفکر برجام هستن ولی فشار و گزینه ها روی میز بطوریکه تقریبا یه تحریک از سوی روسیه همان شوروی سابق که با صدام جوانان ما را کشت

    • دل

      اما ما نمیذاریم

    • بدون نام

      خدارو شکر

    • حسین

      سلام امریکا بایستی قبل از برگشت به برجام نسبت به صدمات مالی، اقتصادی و.... وارده به ایران که ناشی از خروجش از برجام ایجاد شده اقدام نماید و علاوه بر ان تعهدی قابل اجرا در خصوص هر گونه کارشکنی اتی و خروج مجدد از برجام بدهد. گرچه هیچ امیدی به وفادار ماندن شیطان به تعهداتش وجود ندارد. ضمناً دستاوردهای خارج از برجامی ایران بایستی محترم شمرده شود، زیرا برای دستیابی به انها سرمایه ملی ایران هزینه شده است. نباییتی مجددا" اجازه تولیدات اتمی را خارج و یا به حراج بگذاریم. این امریکا است که بی تعهد بوده نه ایران، پس بایستی متحمل هزینه گردد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه حتماً همین فردا جبران میکنه

    • ح

      شاید

    • بدون نام

      دولت ایران باید شرایطی برای امریکا بگذارد تا به برجام برگردد،تمام مشکلاتی که برای ایران درزمان تحریم برای کشور وملت ایران بوجود امده باید دولت امریکا به ایران پرداخت کند چون کشور ایران در زمان تحریم طالمانه دولت ترامب برای ایران بوجود امد،،،،،،،،ایران نباید از کشور امریکا ترسی داشته باشد ،،،،،،،،،
      ر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج