۱۰۵۶۹۲۶
۱۳۱ نظر
۵۰۱۴
۱۳۱ نظر
۵۰۱۴
پ

فعال اصولگرا: باید بدون FATF مشکلات را حل‌کنیم

صادق کوشکی اظهار داشت: فراموش نکنیم که دلیلی هم وجود ندارد که بگوییم بایدن اگرچه چنان مواضعی نسبت به ایران داشته یا چنان عملکردی از خود در گذشته نشان داده بود ولی امروز بخواهد خلاف آن را عمل کند.

انتخاب: یک استاد دانشگاه گفت: دلیلی هم وجود ندارد که بگوییم بایدن اگرچه چنان مواضعی نسبت به ایران داشته یا چنان عملکردی از خود در گذشته نشان داده بود ولی امروز بخواهد خلاف آن را عمل کند. اینکه بگوییم او غیرایرانی و ضدایرانی صحبت کرده و از تلاش برای افزایش فشار بر ایران حرف زده ولی در عمل بخواهد دنبال رویکرد دیگری باشد. عملکرد او دوران مسئولیت طولانی که داشته همواره نشان داده که مواضع سخت و جدی و خشنی علیه جمهوری اسلامی داشته و دارد.

صادق کوشکی با اشاره به احتمال مذاکره بین ایران و آمریکا و بازگشت کاخ سفید به برجام با توجه به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، گفت: واقعیت این است که درباره امور واقعی نه می‌توان نظر داد و نه می‌توان تصور کرد و فقط می‌توان واقعیات را توصیف کرد که این اتفاق نیز بر اساس مستندات امکان‌پذیر است. لذا اگر کسی بخواهد در برخورد با واقعیات، تصور کند یا فرضیه‌ای مطرح کند، این حرکت به نوعی غیرعلمی، توهمی و غیرواقع‌بینانه است. بنابراین بهترین راه آن است که به فاکتورهای موجود و مستند مراجعه کنیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مهمترین فاکتورهایی که در زمینه دیدگاه‌های بایدن نسبت به ایران وجود دارد مشمول مواضع او در ایام انتخابات، سخنرانی‌ها و مصاحبه و همین طور سوابق عملکرد او در قبال موضوعات عینی و مشابه ایران است. اگر ما نگاهی به این موضوعات اعم از مواضع و عملکرد آقای بایدن داشته باشیم به این نتیجه خواهیم رسید که بایدن هیچ نشانه‌ای برای آنکه احیانا بخواهد روی خوشی به ایران نشان بدهد، ندارد.

فعال اصولگرا: باید بدون FATF مشکلات را حل‌کنیم

وی افزود: فراموش نکنیم که دلیلی هم وجود ندارد که بگوییم بایدن اگرچه چنان مواضعی نسبت به ایران داشته یا چنان عملکردی از خود در گذشته نشان داده بود ولی امروز بخواهد خلاف آن را عمل کند. اینکه بگوییم او غیرایرانی و ضدایرانی صحبت کرده و از تلاش برای افزایش فشار بر ایران حرف زده ولی در عمل بخواهد دنبال رویکرد دیگری باشد. عملکرد او دوران مسئولیت طولانی که داشته همواره نشان داده که مواضع سخت و جدی و خشنی علیه جمهوری اسلامی داشته و دارد.

برجام تمام شده است

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که در صورت محقق نشدن برجام، رویکرد ایران در حوزه سیاست خارجه باید به چه شکلی ادامه داشته باشد، گفت: برجام اتفاقی بود که بعد از اجرای تعهدات ایران مبنی بر نابودی توانمندی هسته‌ای ایران بیش از 80 درصد تمام شد. برجام یک پروژه بود - چنان که اوباما در سخنرانی خداحافظی از کاخ سفید مطرح کرده بود- تا ایران وادار شود به دست خودش بیش از 80 درصد توانمندی هسته‌ای خودش را نابود کند که کرد و تمام شود. پرونده برجام در همان سال 94 که ایران تعهدات خودش را قبل از موعد انجام داد، تمام شد. چیزی به اسم برجام وجود ندارد و تمام شده است.

وی افزود: واقعیت این است که در برجام، طرف‌های مقابل ایران بر اساس مقدمه برجام اجرای آنچه را که برعهده گرفته بودند، داوطلبانه می‌دانند و لذا اگر خواستند انجام می‌دهند و اگر نخواستند انجام نمی‌دهند و دیدیم که هیچکدام حتی چینی‌ها نیز تعهدات خودشان را انجام ندادند. بنابراین برجام در همان سال 94 و بعد از اجرای تعهدات ایران تمام شد و به تاریخ پیوسته است و پدیده‌ای نیست که زنده باشد و بخواهیم درباره آن صحبت کنیم.

کوشکی با بیان اینکه رویکرد سیاست خارجه یک کشور ربطی به یک برنامه خاص(برجام) ندارد، اظهارکرد: سیاست خارجه هرکشوری تلاش آن کشور برای آن است که بتواند در عرصه بین‌المللی بهترین حافظت را از امنیت ملی و منافع ملی داشته باشد. اگر نگاه دستگاه سیاست خارجه ما معطوف به برجام است، این درواقع منجر به منجمد شدن سیاست خارجه کشور می‌شود و باعث دگم ماندن آن می‌شود. این بدان معناست که سیاست خارجه ما فقط یک راه را می‌شناسد و اگر آن راه(برجام) مسدود شود، به بن بست می‌رسد.

وی ادامه داد: متاسفانه ما در سال‌های اخیر شاهد بودیم که توقف پروژه برجام، دستگاه امورخارجه ما به بن بست رسید و به حالت تعطیلی رفت و آقایانی که عمده زمان خودشان را در اروپا و نیویورک در اوج برجام می‌گذراندند، حالا در اتاق‌هایشان زندانی شده‌اند. این یعنی هیچ راه دیگری برای امنیت منافع ملی ایران در عرصه بین‌المللی نداشتند و عملا زندانی شدند و آقای عراقچی بعد از یک سال برای بحران قره باغ می‌رود و تمام.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه تیم حاکم بر سیاست خارجه کشور هیچ ابتکار عملی ندارد، گفت: ما می‌توانستیم ده‌ها ابتکار عمل متفاوت را برای منافع ملی در عرصه بین‌المللی پیدا کنیم. به نظر می‌رسد که در نگاه دوستان دنیا فقط 5 کشور است و نه 205 کشور. ما با 5 کشور در حوزه برجام وارد شدیم که هرکدام از این 5 کشور عملا راه را برای همکاری با خودشان بستند و بعد از آنکه به هدفش برای نابودی امکانات هسته‌ای ایران رسیدند، کرکره گفت‌وگو و همکاری را پایان کشیدند. چه اروپاییان و آمریکا و حتی روسیه با ما در برجام این کار را کردند.

وی ادامه داد: این درحالی است که کشورهای زیادی در دنیا وجود دارند که برای همکاری با ایران آمادگی دارند ولی متاسفانه دستگاه سیاست خارجی کشورمان این 200 کشور را ندیده است. ما باید برای موفقیت در عرصه سیاست خارجه می‌بایست محیط فعالیت خودمان را اولا در منطقه و سپس در عرصه جهانی تعیین کنیم و در این مسیر وزارت خارجه فقط وظیفه حفظ و امنیت منافع ملی را ندارد بلکه باید در جهت توسعه این منافع گام بردارد.

کوشکی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف مهم دستگاه وزارت خارجه بحث توسعه بازرگانی بین‌المللی است، تصریح کرد: اصلا وزارت خارجه ما در این قسمت کلا تعطیل است و تلاش‌ها و فعالیت‌هایش صفر بوده است. این در حالی است که یکی از ارکان وزارت خارجه ایجاد و کشف بازارهای اقتصادی جهانی است.

وزارت خارجه ما در این زمینه هیچ قدمی برنداشته است و نتیجه این نگاه دگم و تک بعدی آن بود که آقای ظریف بعد از 6 سال یک سفر یک هفته‌ای به عراق می‌رود و در برگشت با تعجب می‌گوید که من باور نمی‌کردم که چنین ظرفیتی برای همکاری بین ایران و عراق وجود داشته باشد. شما باور نمی‌کردید چون منطقه را نمی‌شناسید و چون نگاه شما از جنس همان نگاه‌های عصر قاجاری است و صرفا جهان را آمریکا و انگلستان می‌دانید و بس.

به گفته وی، دنیای امروز یک دنیای چند قطبی است و مانند گذشته تک قطبی و اروپامحور نیست و کشور فعال و موفق، کشوری است که بتواند با هرجایی که منافعش اقتضا کند، ارتباط داشته باشد و پیشگام و پیشقراول همکاری‌های اقتصادی باشد و عملا دستگاه وزارت خارجه، دستگاه تنفسی آن کشور باشد و زنده و پویا باشد. این درست نیست که دستگاه دیپلماسی ما در بن بست برجام بماند.

رفتار روحانی توهین به ایرانیان است

این استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که وزارت امورخارجه با وجود تحریم‌ها و مسائلی مانند FATF و پالرمو چگونه می‌تواند در امور اقتصادی بین‌المللی نقش فعالی را داشته باشد، تصریح کرد: این مسائلی که شما مطرح کردید برای زمانی است که ما بخواهیم از اروپا و آمریکای شمالی کالایی بخریم. دنیا که فقط این مناطق نیست. امروز کشورهای زیادی هستند که حاضرند در قالب‌های مختلف با ایران مبادله کالاها و خدمات داشته باشند. ما امروز می‌توانیم به خیلی از کشورها دانش فنی و مهندسی صادر کنیم و از این کشورها کالاهای موردنیاز خودمان را وارد کنیم.

وی افزود: مگر هدف از معاملات بانکی چیست؟ رسیدن به کالا و خدمات مورد نیاز است . ما وقتی در سریلانکا پروژه نیروگاه ایجاد می‌کنیم و موفق هستیم، آن هم در شرایطی که در گذشته باید نفت می‌فروختیم و چای می‌خریدیم، حالا با انجام پروژه می‌توانیم این خرید را انجام بدهیم. مهم این است که اگر راه مبادله بانکی ما بسته شده است، از راه دیگری وارد عمل شویم. وگرنه این درست نیست که بگوییم با وجود FATF و پالرمو چه کاری می‌توان کرد و برویم دنبال یک قبر مناسب بگردیم و کشورمان را در آن دفن کنیم.

کوشکی ادامه داد: ما حتی در عرصه‌های مختلفی مانند برق و مهندسی در الجزایر همکاری‌های خوبی داشتیم و آورده‌های خوبی رقم زدیم ولی جای تاسف است که وزارت خارجه این مجموعه‌های خصوصی و دانش‌بنیان حمایت نمی‌کند. یک شرکت ایرانی که فعالیت خوبی در الجزایر داشته و در نهایت پول را به دینار الجزایر دریافت کردند ولی وزارت خارجه برای تبدیل این پول همکاری نکرد. وزارت خارجه باید از همه مسیرها و امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد کشوری مثل ایران بگوید که نمی‌توان به خاطر FATF و پالرمو مشکلات اقتصادی خودش را حل کند چون نمی‌تواند کالا از آمریکای شمالی و اروپا بخرد، اسمش را تغییر بدهیم و جیبوتی بگذاریم. رفتار آقای روحانی و وزارت خارجه ایشان نوعی اهانت به ایران و هویت ایرانی و مردم ایران و توانمندی و دانش و صنعت ایرانی است. آقایان سطح ایران را در حد قطر و عربستان سعودی تنزل دادند و این تصور را ایجاد کردند که فقط باید نفت بفروشیم و کالا بخریم. ما می‌توانیم از فرصت تحریم‌ها استفاده کنیم ولی نگاه آقایان مانند نگاه‌های دوران قاجار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقایان سطح ایران را در حد قطر و عربستان سعودی تنزل دادند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا شما اینطوری فکر می‌کنی ؟انگار رو کره زمین زندگی نمیکنی و از پیشرفت این دو کشور خبر نداری!

      • بدون نام

        به امثال کوشکی چه تو همه چی نظر میده فعال اصولگراها هم شد شغل

      • بدون نام

        جیب ملت را خالی کنید
        مشکلات حل میشود

      • گل آقا

        بنده خدا عربستان وقطر؟چی میگی.
        ایران بین ۲۱۵ کشور رده ۲۱۴ است یعنی یکی به آخر.....

      • بدون نام

        ترامپ امثال این رو تحریم میکنه نه مردم رو

      • بدون نام

        اصولگراها نابود کردند ایران رو با رای ندادن مردم اسفند رفتند تو مجلس ۱۴۰۰ فکر انتخابات هستند مسخره اس

      • بدون نام

        ترامپ خوب حالشون رو جاآورد چهار سال

      • بدون نام

        فعال اصولگرا مگه سمت شغل تو همه چی نظر میده

      • بدون نام

        شرمنده ما تا ۱۰۰ سال دیگه به اونا نمی رسیم

      • صیادی

        باید بدون اف ای تی اف بتوانید بیشتر اختلاس و دزدی کنید چون اف ای تی اف دست و پایتان را میبندد

      • بدون نام

        سطح عقب ماندگی کشورمون از اونجا معلوم میشه که این آقا استاد دانشگاهمونه

      • بدون نام

        کاربر ۱۹:۳۲ حاضرم شرط ببندم که حتی نرفتی تحقیقی نکردی که چرا اینا مخالف fatf هستند تیتر رو دیدی اومدی یچی فقط بگی. اول برو تحقیق کن چرا مخالف fatf هستند بعد نظر بده

      • صیادی

        ۲۰:۱۷ هدف کذب و ظاهری بیان شده، جلوگیری از لو رفتن مسیر دور زدن تحریم ها بوده، الان تحریمی دور زده میشه؟ اگر بله پس چرا وضع بازار اینه اگر نه پس ادعا چی بود؟ اگر شما بیشتر اطلاع داری بفرمایید استفاده میکنیم

      • بدون نام

        اگر نگران پولشویی شون نیستند امضا کنند اصولگراها

    • بدون نام

      فقط حرف مفت میزنی. نشستی خونت پول میرسه و فقط حرف میزنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون برای اینا حرف مفت زدن مساوی یک عالمه حقوق گرفتنه

      • azizi

        من موندم اگر برجام این همه برای ما خسارت داشت چرا آمریکا دس پاچه شد، از آن خارج شد و بعد اروپایی ها و چین و روسیه هم به قول این استادهمه چیز دان به تعهداتشان عمل نکردند تا بلکه ایران برای خروج از برجام پیشقدم شود. (یاد شعر معروف چو ایران نباشد تن من مباد ولی آقای کوشکی می بفرمایند اگر نظر من نباشد کل ایران مباد).

      • ای بابا

        خدا لعنت کنه کاسبان تحریم رو - کسانی که به راحتی پولشویی میکنند و اختلاس و نگرانند با
        fatf
        جلوی دزدی و اختلاسشون گرفته بشه
        معلوم نیست چقدر به جیب زدند و میزنند که دلشون نمیاد لوایح امضا بشه و رفت و امد پولها تو حسابهاشون مشخص بشه

    • بی نام

      ۱_ این یارو چرا آستین کوتاه پوشیده؟
      ۲_ جیبوتی اعتراض کرده میگه مگه الکی که از اسم کشور ما استفاده کنید

    • بدون نام

      استاد دانشگاه؟؟؟؟؟؟
      باید گِل بگیرید در اون دانشگاه را

      پاسخ ها

      • یگانه

        یه مشت بی سواد و‌ کاسب تحریم شدند برای‌ ما‌ تحلیلگر مسائل سیاسی و خط مشی مملکت رو تعیین میکنند. از بالا تا پایین مملکت همینجوری هستند که وضع ما شده این.

    • هادی ت

      شما که مستند نظر میدی به ما بگو مستند ،وضعیت جوانان کشور چگونه است امید به آینده دارند یا خیر؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • حامد ع

        این باید بره راز بقا تحلیل کنه نه سیاست

    • بدون نام

      آخه تو کی هستی که بجای ما مردم نظر میدی ؟تو بیخود میکنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توکی هستی

    • امیر

      تو راست میگی از این به بعد از ونزوئلا اناناس میگیریم میدیم به هند جاش ادویه میگیریم اوونوقت میدیم به ترکیه جاش لباس میگیریم ... همه پیش رفت میکنن ما برمیگردیم به عصر کالا به کالا.وای بر مملکتی که تو استادشی

    • بدون نام

      تو کجا مدرک گرفتی که شدی کارشناس و اهمیت EFT , FATF,و پالرمو رو هنوز نمیدونی ؟!!!

      پاسخ ها

      • بهروز

        اف ای تی اف جلوی پولهای بی شماری را که از کشور خارج میشه ،پولهاییکه باید برای مردم هزینه میشد میگرفت و دست مسئولین رو میشد

    • بدون نام

      منظورت اینه که تبادل کالا از طریق پولشویی؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بلی دیگه پول رو اول بزارن تو جیب دوستان ایشون بعد که نصفشو برداشتن دوستان بقیه شو بدن دولت و ملت
        مردم هم خوشحال باشن که تحریمها رو دور زدیم

      • بدون نام

        یک سری اقلیت قدرت دستشونه نظرات غیر عملی میدن خبر از ایران ندارن دنیا که هیچ فقط ونیزولاو جیبوتی وچند کشور فقیر وبیچاره تر از ایران را میشناسن حرفهای بیرمعنی میزنن دست از سر کشور بر نمی دارن

    • بدون نام

      جیبوتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیدونم اینا کین خدایانجات بده مردم ازدست این

    • بدون نام

      کدوم شرکت معتبر خارجی حاضر با بانکهایی که مشکوک به پولشویی هستند مبادله مالی داشته باشن؟

    • بدون نام

      اگه منظورت چین و هند و روسیه هستن، اونا هم الان دیگه حاضر نیستن با ما معامله کنن...

    • عبدالله

      اصوگراها برجامو ازبین بردن ومانع تصویبFATF شدن چوب لای چرخ دولت گذاشتند هنوز هم رودارن ول کن مردم وملکت نیستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای اینکه پول حسابی داره براشون

      • بدون نام

        چی میگی؟؟لابد ترامپ اصولگراست!!!اونی که از برجام اومد بیرون امریکا بود.یبار حرف این اصلاح طلب هارو گوش کردیم رفتیم مذاکره حالا نتیجش. سلاح و راکتور هسته ای دادیم در عوضش؟؟؟ اها یادم رفت ترامپ اصولگرا خرابش کرد و داشتن نتیجه میگرفتن

    • بدون نام

      این مملکت با تئوری های شما اساتید به خاک سیاه نشسته، براتون عبرت نشده؟!

    • بدون نام

      اون شکره که حل میشه!!!

    • بدون نام

      اونی که بخواد تکنولوژی بخره میره از کشورهایی میخره که مشکوک به پولشویی نباشن، حتی اگه تکنولوژی قاجار باشه!!!!

    • 88888

      شما همفکران تان ایران رابه اینروز انداختید

    • بدون نام

      خخخخخخخ استاد دانشگاه

    • بدون نام

      ما هرجا ساخت ساز و سرمایه گذاری کردیم پولهامون یا بلوک شده یا مصادره شده یا بخشیدیم رفته!!!

    • یی سو

      شماکجاتون استاد شاگرد خوب هم نیستید چه برسد به استاد حقوق استادی قطع نمی شود نترس

    • ۱۱۰

      استادددددد خودت فهمیدی چی افاضات کردی.

    • ناشناس

      امکان ندارد بدون اف ای تی مشکلات حل شود احتمالا این اقا اصلا نمی دونه بدون اف ای تی باید دلار و ارز داخل چمدان جابجا کنند

    • بدون نام

      نمیشه چرت میگه

    • بدون نام

      اصولگراها نابود کردند زندگی چند نسل رو

    • بدون نام

      تو همه چی دخالت میکنند مسخره شو درآوردند

    • بدون نام

      این همونی به بنی اعتماد باران تو هین کرد

    • بدون نام

      کوشکی ها چهل سال است فکر می کنن باید جای همه ملت تصمیم بگیرن

      ملت ایران عقاید شما را نمی خواهند

    • اکبر

      درمورد صحبت های این استاد موافقم و درست میگوید وزارت خارجه مثل اینکه بجز برجام و ۵ کشور تعهدی به کشور نداردباید قسمت بازرگانی وزارت خارجه فعال باشد و با تمام کشورها مراوده اقتصادی لااقل تهاتری داشته باشد و بخاطر منافع ملی تلاش کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطور باید مراوده داشته باشه؟؟؟!!!!!

    • بدون نام

      خودشون استاد مشکل تراشی هستند

    • بدون نام

      مگه شدنیه؟,تو مغزتون چیه ؟

      پاسخ ها

      • حامد ع

        گچ .پودرسنگ .سیمان.کاه

    • علیرضا

      منظورش کدوم کشورهاست که صف بستن برای رابطه با ما؟؟
      دقیقا از چی داره میگه..انگار حالش خوش نیست.!

    • بدون نام

      اف ای تی اف همون که همشون نتونستند هیچ وقت درست تلفظ کنند

    • بدون نام

      من نميدونم شما چه مشكلي با شفاف سازي داريد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطور پولشویی کنن اونوقت

      • حامد ع

        اونوقت چجوری از کیسه ملت ببخشن

    • بدون نام

      طرز تفکر بربادفنادا ده آید

    • بدون نام

      مهدل دیپلم استاد۱۰ است

    • بدون نام

      چطوره شما مسئولیت اداره کشور را به عهده بگیری تا بدونی یک من ماست چقدر کره داره ؟! شما فقط خرافی وشعار توخالی می دهید واز دور دست برآتش دارید!
      خارج گود ایستادید!می گویید لینگش کن!!؟

    • بدون نام

      بشین تا بشه ، میشه
      بدون ای اف تی اف یعنی بیست درصد سود نقل و انتقال پول از طریق بازار سیاه و صرافی از جیب ملت بیچاره به جیب کاسبان تحریم

    • ناشناس

      چرا کسی در ایران به این باصطلاح اساتید دانشگاه بابت افکار سراسر اشتباه که خسارات زیادی به اقتصاد و فرهنگ ایران وارد کرده اند ، ایراد نمی گیرد تا کی اینها کیلویی حرف میزنند

    • بدون نام

      شما استای بنا هم نیستید .یک استاد دانشگاه جامعه را خوب مشناسد . با قوانین بینالمللی اشناست.جهان بینن. است. واقع بین است..در راستای رفع مشگلات جامعه قدم بر میدارد.خشونت طلب نیست.

    • ابوالفضل

      مشکل !؟ مگه مشکل هم داریم؟
      کار رسیده ب تخریب و نابودی.

    • مدو

      متاسفم برلی اون دانشگاهی که تو استادش باشی،دانشجوهای تو چی میشن باز؟

    • بدون نام

      fatf یک سند بین المللی حاجی

    • رضا

      اقای کوشکی این چه تحلیلی است که شما دارید افکار قرون وسطایی چرا مانند دیگر کشورها عمل نکنیم و رفتار خود را اصلاح نکنیم و با جهان ارتباط برقرار نکنیم

    • بدون نام

      اون وقت هروقت تونستی پشت گوشاتو ببینی اونوقت پولای بلوکه شده رو میبینی

    • ابراهیم

      اره اف ای تی اف اخه دزدیهاتونو رو میکنه

    • حسن

      عمرا بد نگذره

    • من گرفتار:

      من یک چوپان هستم ومیدانم که توی کوشکی فقط داری وراجی میکنی خودت هم میدانی که داری وراجی میکنی

    • فردین

      مرغ امثال کوشکی یه پا داره!آقا اگه ۸۰درصد صنعت هسته ای نابود شد چطور کمتر از۶ماه به حالت اول برگشت؟مگه شما نبودید گفتید تو قلب رآکتور اراک سیمان ریختن؟دیدید دروغ گفتید دوباره داره شروع به کار میکنه؟تا کی میخواید دروغ بگید؟شما تا ما را نابود نکنید دست برنمیدارید؟حتما میخواید با کره شمالی همترازمون کنید؟

      پاسخ ها

      • حامد ع

        کره شمالی از ما وضعش بهتره اول تحقیق کن بعد نظر بده

    • بدون نام

      من نمیدونم این FATF مگر غیر از شفافیت مالی و جلوگیری از پولشویی چیر دیگه ای داره؟؟؟ چرا مقابل شفافیت انقد مقاومت میکنید؟ جوابش البته مشخصه و تموم مردم میدونن

    • بدون نام

      لعنت به این شانس ما که ترامپ رای نیاورد.لعنت.
      دوباره شروع کردن به سم پاشی و تا کار از یک جا بیخ پیدا نکنه دست بردار نیستن.

    • آرمین حاتمی

      برادر کوشکی ادبیات زشت و زننده شما رو در مورد بانوی محترم سینمای ایران فراموش نمی کنیم نسخه پیچیدن تون برای مردم پیشکش

    • ارسلان

      خوب تو چکاره ای؟

    • بدون نام

      شماهرسنگ اندازی وعدم پذیرش قوانین بین المللی هست رو انجام بدین تقصیری ندارید ظاهرنمایی میکنید برای قلقلک دادن به خیال خودتان پول ودلارهاتان میرسد فکر مردم نیستید که چه زجری میکشن ازفقیری زندگی کردن

    • بدون نام

      زندگی وسرمایه های مردم به فنابردید

    • بدون نام

      روزگار مردم رو سیاه کردین ول کن هم نیستین

    • بدون نام

      قیمت یه تخم مرغ رو توش موندین . حالا دم از مدیریت جهان میزنید . لطفا ساقی خود را تعویض نمایید

    • بدون نام

      برجام خیانت روحانی ظریف وصالحی لاریجانی که چون میخواستن رای بیارن باامریکااروپاتوافق کردن تانمایندگان طرفدازشون اصلاح طلبان رای بیارن وجوری هم برجام ونوشتن به ضررایران و

    • zj

      سلام این ٱقا(کوشکی)چطور استاددانشگاه شده متاسفم برای ٱن دانشگاه

    • بدون نام

      استاد شستشوی مغزی دانشجویان!
      ببین چی از آب در میاد؟!

    • بدون نام

      مردم دیگه از شماها خسته شدن با چه زبونی باید بگن!

    • بدون نام

      شمابالاببرید!انشالله کره شمالی دوم می رسیم!یاحق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل ایران تا استادهایی مثل شما هست حل نمیشه دلیلش تفکر نادرست وسطحی امثال ایشون از جامعه بین الملل هست البته این تفکرات براشون نون داره امثال این اقا به تنها چیزی که فکر نمیکنن منافع ملی ومردمش هست حزب و. گروهشون اولویت اصلی این به ظاهر اساتید دانشگاه هشتش درد مردم سختی مردم کیلویی چند

    • بدون نام

      امثال همین تفکر مردم را به بدبختی و کشور رو به پایین ترین سطح ممکن رسوندن و نزول دادن. اینهایی که از طرف مردم صحبت میکنند و حتی حاضر نیستند حرف طرف مقابل را گوش کنند.

    • بدون نام

      این حرف بچه کلاس اول هم بلده بزنه.
      عرضه میخاد که...

    • بدون نام

      از اون پیراهن آستین کوتاه پیداست جات خیلی گرم و نرمه.جایی که تو نشستی الان پاییزه و خبر از زباله گردها نداری پس برای تو هیچی مهم نیست

    • بدون نام

      حلش کردی !؟

    • بدون نام

      این افراد کلا کاسبان تحریم ورانت خوارند

    • بدون نام

      زیر چراغ روشن که نمیشه اختلاس کرد باید تو تاریکی دزدی بکنن آقایون . طبیعیه که جلو شفافیت رو میگیرن . تو کل دنیا فقط ایران و کره شمالی تو لیست سیاه اف ای تی اف هستند

    • naser.f

      خواهشا یه قیاس کنیدوضع ایران زمان پهلوی روباالان ازچی بگم ازارزش پول ازپاسپورت ازقدرت دیپلماسی ازکاریزمای سران ایران ازنفوذایران درمنطقه وجهان و......

    • بدون نام

      فقط یک جمله بگم خودتان قضاوت کنید در جهان دو کشور اف ای تی اف رو امضا نکردن : کره ی شمالی و ایران!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      شماقیمت گرجه وتخم مرغ ثابت نگهدار

    • بدون نام

      حتما از طریق پولشویی مثل بانک بین المللی در بحرین آخر سر هم وقتی پول این مردم بدبخت رو دادین به فنا بگین مال ما نیست!!!!!!!

    • ممد

      حرف نزنی بهتره

    • بدون نام

      آخه یکی نیست به این مردک از نظر خودش فیلسوف بگه که این 200 تا کشور از ترس تحریمهای همون 5 کشور نمیتونن با ایران مراوده و ارتباط داشته باشن!!!!!!

    • بدون نام

      دلار9هزارتومان بودبعدازتصویب نکردن fatfقیمت رفت هوا . حالابایدتندروها جوابگوباشن

    • بهروز

      لعنت بر کسانیکه مانع تصویبFATF شدند مردم را بدبخت کردند.خدا ازتان نگذره

    • بدون نام

      ضایع...تملق و چاپلوسی هم حدی داره

    • بدون نام

      منظورش بدون علم و دانش است.

    • بدون نام

      اگر این نظرات مردم را نظر سنجی فرض کنیم از 80 میلیون ایرانی کمتر از 5 میلیون بخاطر کم سوادی باشما هم نظرند75 میلیون مخالف

    • سیامک

      اره پدر ملت رو در میارین

    • مملکت و ..

      باید حل کنیم باید بشود ...تو‌ هوا میپرونند ..باید حل کنیم نه راست میگی راه حل بده حل‌کن که تا مثل یک کشور معمولی مثل بقیه کشورها نشیم هیچی حل نمیشه

    • سام وثوقی

      یکی به این حالی کنه بدون اف ای تی اف ، مراوده و اقتصاد با افغانستانم تعطیله

    • بدون نام

      امثال این ادما هیچوقت نمیذارن ایران و ایرانی یه روز خوش داشته باشن،به نمایندگی از کدوم مردم این نظرات رو میدن؟

    • گل آقا

      آقای استاد حرفت منطقی نیست.

    • بدون نام

      جناب استاد شما هیچی نگی خدمت بزرگی به خلق خدا میکنی

    • یک ایرانی

      مگر مجبوری چرند بگی!!!!!
      جیب تو و امثال تو پره مردم بیچاره چه گناهی کردند که گرفتار شما شدند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر اف تی اف تصویب شده بود تمام کالا ها رسد میشد و هم پولهایی که جا بجا میشد از کشور معلوم میشد مقصد کجاست مبدا کجاست ولی حالا نه بنفع کاسبان تحریم است

      • بدون نام

        خدا به فریاد دانشجویی برسد که شما بخواهی استاد آن باشی هنوز استادی برای شما خیلی زود است کوشکی جان بهتر است مدتی به سواد خودت اضافه کنی و درس بخوانی و تلاش کنی و مطا لعه زیاد داشته باشید فواید برجام را درست تشخیص بدهید ودرمورد اف ای تی اف مطالعه زیاد ی داشته باشی بعد نظر بدهی بهتراست در کار بزرگان هم دخالت نکیند

    • بدون نام

      واقعا این آقا استادعلوم سیاسی دانشگاه ؟معلومه الکی دکترا گرفته.چون هرکی کارشناسی علوم سیاسی گرفته باشه میدونه که این حرفها چقدر خنده اوره

    • بدون نام

      شغل اینجور ادما فقط صدمه زدن به دولت و ملته دنبال ماهی گرفتن از اب گل الود ودفاع از کسب در اوضاح تحریم.

    • بدون نام

      خیلی راست میگی لنگ بپوش نون خشک هم با خودت بردار برو کمک یمن . فقط به درد اونجا میخورید.اینجا جز بد بختی مردم کاری نمیکنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این استاد از همان کاسبان تحریم است که نه سواد درستی دارد نه درک درست نه از اقتصاددچیزی می داند نه از برجام و نه از اف ای تی اف ونه از مشکلات مردم و معیشت مردم این اشخاص دلسوز مردم نیستند فقط سنگ خود را به سینه می زنند شکم خودشان پر باشد خودشان در رفاه باشند چکار به دیگران دارند

    • بدون نام

      ۱۹۳۲چون صیادی خبره شدی تو
      دست وپا بستن درهمین حدبمون
      بیشتردست وپانزن

    • استاد منم

      آره مث ۱۸۰میلیون دلاری ک ایران خودرو توی ی کشور آفریقایی سرمایه گذاری کرد ماشین بسازه کشوره اصلا نتونست برقش رو تامین کنه ولش کردن کشیدن هزینه اون رو روی قیمت ماشین هاشون جمع کنید بابا ی جور میگه فناوری انگار چیپست های۵نانومتری میسازن

    • بدون نام

      بله...مشخصه...حل کردین و دیگه مشکلی وجود نداره

    • بدون نام

      فوفولگرا دورانت رو به افول است.

    • گل آقا

      تاریخ در باره این دولت چی خواهد نوشت؟قطعا هرکسی از اقوام ونوادگان وبستگانش بخواند جز سر افکندگی چیزی نصیبش نمیشود!!!!

    • بدون نام

      این کوشکی همونی هستش که به خانم بنی اعتماد و دخترش تهمتهای ناموسی می زد !!!؟ عجب مغز متفکری دارند این اصوالگراها !!!!!

    • بدون نام

      نسخه ایشون قرارداد ترکمانچای چند ده ساله با چین و روسیه است یعنی انحصارکردن شراکت تجاری و فروش نفتمان فقط به دو کشور که هر طور و با هر قیمتی که خواستند قراردادش رو ببندند.

    • بدون نام

      میخوان با همه دنیا قهر باشن اوضاع هم خوب پیش بره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج