adexo3
۱۰۵۷۰۰۲
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

مک بوک پرو ۱۳ اینچی با چیپست M۱ معرفی شد

مک بوک پرو ۱۳ اینچی یکی دیگر از لپ‌تاپ‌هایی است که امشب شانس معرفی با چیپست قدرتمند اپل M۱ را پیدا کرده و جانشینی شایسته برای مدل قبلی خواهد بود که از پردازنده x۸۶ بهره می‌برد

وبسایت دیجیاتو: مک بوک پرو ۱۳ اینچی یکی دیگر از لپ‌تاپ‌هایی است که امشب شانس معرفی با چیپست قدرتمند اپل M۱ را پیدا کرده و جانشینی شایسته برای مدل قبلی خواهد بود که از پردازنده x۸۶ بهره می‌برد

پردازنده M۱ تعبیه شده در مک بوک پرو ۱۳ اینچی بر پایه لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید شده و از ۸ هسته‌ پردازشی با چیدمان دو خوشه‌ای بهره می‌برد که به ادعای اپل هیچ هسته پردازشی دیگری در دنیا به پایشان نمی‌رسد. یکی از مزایای چیپست جدید پشتیبانی از موتور پردازش عصبی برای کاربردهای یادگیری ماشین است. در کنار این پردازنده تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۲ ترابایت حافظه SSD قرار گرفته است.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی با چیپست M۱ معرفی شد

به لطف این تراشه توان پردازش مک بوک پرو جدید نسبت به مدل قبلی ۲.۸ برابر بیشتر شده است. علاوه بر این آنطور که کمپانی سازنده می‌گوید عملکرد دستگاه ۳ برابر از لپ‌تاپ‌های ویندوزی در کلاس مشابه بالاتر است. در این مدل خبری از کارت گرافیک مجزا نیست اما انتظار می‌رود GPU مجتمع به کار رفته در M1 با ۸ هسته پردازشی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد چرا که ۵ برابر قوی‌تر از پردازشگر گرافیکی مدل قبلی است.

یکی از اصلی‌ترین اهداف اپل از مهاجرت به معماری ARM افزایش شارژدهی بود و حالا مک بوک پرو ۱۳ اینچی با یکبار شارژ کامل باتری قادر به ۲۰ ساعت پخش مداوم ویدیو است که دو برابر بیشتر از مدل قبلی و بسیاری از دیگر لپ‌تاپ‌های ویندوزی پرچمدار است.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی با چیپست M۱ معرفی شد

بهینه‌سازی‌های مک‌بوک پرو جدید به پردازنده محدود نمی‌شود و اپل آرایه میکروفون با کیفیت خود را به این محصول آورده و از طریق بهینه‌سازی پردازشگر سیگنال تصویر کیفیت وبکم را نیز ارتقا داده است. مجیک کیبورد و تاچ بار نیز کماکان به قوت خود باقی هستند.

از دیگر ویژگی‌های مک بوک پرو ۱۳ اینچی باید به ۲ پورت USB-C با پشتیبانی از USB ۴ و تاندربولت ۴ اشاره کرد که امکان بهره بردن کامل آن از پتانسیل‌های نمایشگر Pro Display XDR برای نمایش محتوا با وضوح ۶K را میسر می‌کند.

تنها ایرادی که می‌توان از این لپ‌تاپ جدید گرفت محدود بودن حافظه رم آن به ۱۶ گیگابایت است که البته در اجرای برنامه‌های پرکاربرد و بازی‌های محبوب اختلالی ایجاد نمی‌کند. مک بوک پرو ۱۳ اینچی با چیپست M۱ از هفته آینده و با قیمت ۱۲۹۹ دلار در عرضه خواهد شد.

مک مینی جدید مجهز به چیپ M1 با قیمت ۶۹۹ دلار معرفی شد

اپل همچنین امشب از مک مینی جدید با قیمت پایه ۶۹۹ دلار رونمایی کرد.

طبق اعلام اپل، مک مینی جدید به لطف استفاده از چیپ M۱ در مقایسه با نسل گذشته تا ۶۰ درصد مصرف انرژی بهینه‌تری دارد و همچنین در زمینه CPU و GPU به ترتیب ۳ و ۶ برابر سریعتر از نسل قبلی است. خریداران می‌توانند محصول جدید اپل را با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه SSD سفارش دهند.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی با چیپست M۱ معرفی شد

مک مینی جدید اپل از ۲ نمایشگر خارجی و همچنین مانیتور با رزولوشن 6K پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای پورت‌های HDMI، تاندربولت/USB 4.0، اترنت، USB-A و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است. این محصول در مقایسه با مک مینی ۲۰۱۸ مبتنی بر اینتل، دو پورت تاندربولت کمتر دارد و البته با ۱۰۰ دلار قیمت پایه کمتری به فروش می‌رسد.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی با چیپست M۱ معرفی شد

اپل به این موضوع اشاره کرده که مک مینی جدید به لطف چیپ M۱ می‌تواند بسیاری از فعالیت‌ها را با سرعت بالاتری نسبت به نسل گذشته انجام دهد که شامل موارد زیر می‌شود:

کامپایل کد در «Xcode» با حداکثر ۳ برابر سرعت بالاتر

اجرای بازی «Shadow of the Tomb Raider» با حداکثر ۴ برابر فریم ریت بالاتر

رندر تایم‌لاین پیچیده در «Final Cut Pro» با حداکثر ۶ برابر سرعت بالات

افزایش رزولوشن یک تصویر در «Pixelmator Pro» با حداکثر ۱۵ برابر سرعت بالاتر
مک بوک پرو ۱۳ اینچی با چیپست M۱ معرفی شد

مهاجرت از پردازنده‌های اینتل به پردازنده انحصاری مبتنی بر ARM اپل یک اقدام مهم در تاریخ این کمپانی محسوب می‌شود که برای اولین بار در کنفرانس WWDC ۲۰۲۰ خبر آن اعلام شد. چیپ M۱ که اولین اپل سیلیکون برای دنیای مک محسوب می‌شود، از ۸ هسته پردازشی و GPU با حداکثر ۸ هسته بهره می‌برد.

اپل علاوه بر رونمایی از مک مینی با چیپ M۱، از مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید مجهز به این پردازنده نیز رونمایی کرده است. در آینده این پردازنده در آی‌مک جدید نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج