۱۰۵۸۱۰۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ساخت تلسکوپی برای بررسی سیارات فراخورشیدی

"آژانس فضایی اروپا" قصد دارد تلسکوپی را در سال ۲۰۲۹ ارائه دهد که با هدف بررسی سیارات فراخورشیدی ساخته می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: "آژانس فضایی اروپا" قصد دارد تلسکوپی را در سال ۲۰۲۹ ارائه دهد که با هدف بررسی سیارات فراخورشیدی ساخته می‌شود.

"آژانس فضایی اروپا" (ESA) رسما قراردادی را برای انجام بررسی‌هایی امضا کرده است که با هدف ارائه یک تلسکوپ فضایی در سال ۲۰۲۹ برای بررسی سیارات فراخورشیدی صورت می‌گیرند.

این تلسکوپ موسوم به "آریل"(ARIEL)، با این هدف طراحی شده است تا بررسی کند که جو سیارات فراخورشیدی از چه ساخته شده‌اند و چگونه شکل می‌گیرند و تکامل می‌یابند. این تلسکوپ، طول موج‌های مرئی و مادون قرمز حدود ۱۰۰۰ سیاره فراخورشیدی را بررسی خواهد کرد.

دانشمندان آژانس فضایی اروپا در حال حاضر مرحله ساخت را آغاز خواهند کرد تا طی آن به ساخت قسمت‌های گوناگون برای آزمایش طراحی تلسکوپ بپردازند. بزرگترین چالش در این میان، ساخت یک آینه ۳/۶ پایی است که از آلومینیوم ساخته و سپس با نقره پوشیده خواهد شد. این آینه می‌تواند حتی در دمای منفی ۲۳۰ درجه سلسیوس نیز کار کند.

"ریچل دراموند" (Rachel Drummond)، مدیر پروژه اریل گفت: این نخستین بار است که چنین تلسکوپ بزرگی از آلومینیوم ساخته می‌شود. دلیل انتخاب یک فلز این است که با سرد شدن، جمع می‌شود و هنگامی که کوچک شود، همه چیز تحت تمرکز باقی می‌ماند.

این پروژه، تنها تلاش آژانس فضایی اروپا برای ماموریت ساخت تلسکوپ با هدف بررسی سیارات فراخورشیدی نیست‌. این آژانس سال گذشته نیز تلسکوپ موسوم به "چیاپس" (Cheops) را ارائه داد که برای بررسی سیاراتی که در فاصله دور قرار دارند و یادگیری در مورد نحوه شکل‌گیری آنها ساخته شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج