۱۰۶۵۴۵۶
۱۹ نظر
۵۰۰۳
۱۹ نظر
۵۰۰۳
پ

باید ۳۵درصد به دستمزد کارگران اضافه شود

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بر اساس برآوردی که مجلس دارد، حداقل باید ۳۵ درصد به دستمزد کارگران اضافه شود. این برآورد بر اساس آمایش چند ساله صورت گرفته است.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بر اساس برآوردی که مجلس دارد، حداقل باید ۳۵ درصد به دستمزد کارگران اضافه شود. این برآورد بر اساس آمایش چند ساله صورت گرفته است.

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی را محور فعالیت‌های کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: مباحث مربوط به امور استخدامی کشور و روابط کاری در حوزه کاری از جمله اموری هستند که مورد توجه مجلس قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مجلس یازدهم و به ویژه کمیسیون اجتماعی، اقتصاد را از منظر اجتماعی با رویکرد عدالت مورد بحث قرار می‌دهیم و در حقیقت یکی از شاخص‌های عدالت اقتصادی، بستگی به رویکرد‌های اجتماعی است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم باید در این دوره بیش از دوره‌های قبلی مجلس در راستای تحقق عدالت اجتماعی اهتمام داشته باشد، اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس تاکنون ۱۸ جلسه داشته است و پنج طرح در حوزه اجتماعی بررسی و به سرانجام رسیده است.

وی به وظیفه نظارتی مجلس اشاره و بیان کرد: مجلس یازدهم به دنبال این است با استفاده از ابزارهای نظارتی خود یعنی سوال، تذکر و استیضاح برای بهبود شرایط اجتماعی و حتی اقتصادی اقدام کند. در این راستا کمیسیون اجتماعی تاکنون از پنج وزیر بنا به درخواست‌های نمایندگان، سوال پرسیده است و جلسات مشترکی با وزار در حوزه‌های اجتماعی برگزار کرده است.

بابایی به چند محور مهم در برنامه‌های کمیسیون اجتماعی اشاره و ابراز کرد: تعیین و تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی و همچنین انواع دیگر قراردادها که بنا به خواست وزارت‌خانه‌ها با کارکنان دولت منعقد شده است، یکی از اهداف مهم کمیسیون اجتماعی است که قرار است در طرح ساماندهی کارکنان دولت و نهادهای عمومی غیر دولتی مانند شهرداری‌ها به این امر مهم رسیدگی شود. همچنین تجمیع صندوق‌های بازنشستگی و ارزیابی و آسیب شناسی عملکرد صندوق‌های بیمه‌ای از خواسته‌های ملت ایران است که مورد توجه مجلس قرار گرفته است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی کشور، تصریح کرد: نخستین گروهی که به دلیل شیوع این بیماری متضرر شده‌اند کارگران و نیروی کار است و به همین جهت کمیسیون اجتماعی در نظر دارد سبد درآمدی نیروی کار کشور را اضافه کند و بر اساس برآوردی که مجلس دارد، حداقل باید ۳۵ درصد به دستمزد کارگران اضافه شود. این برآورد بر اساس آمایش چند ساله صورت گرفته است.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: نقش دولت در تامین بسته‌های حمایتی مهم و اثرگذار است و می‌تواند بخشی از نیازهای کوتاه مدت کارگران و دهک‌های پایین را تامین کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجیدعزتی

      از اول سال تا الان قیمتها صددرصد روی تمامی جنس ها افزایش داشته . وقراره هرساله از افزایش قیمت داشته باشه شما میگید ۳۵ درصد روی حقوق کارگر باید بره .
      ....

    • بدون نام

      همه چی ۱۰۰۰ درصد رفته بالا اونوقت میخواین اینم به کارگرا ندید اونم با منت ۲۰ درصد میدید آخرش

    • ایران

      از ۴۰درصد رسید به ۳۵درصد تا آخر سال این یخ آب میشود وچیزی به کارگر نمیمونه

    • کاربر

      دو برابر هم که بشه بازم فایده نداره

    • مهدی

      کارگر بدبخت بدبختر هم میشی عجله نکن

    • بدون نام

      تادیروزمی گفتید۴۵درصدامروزمی گوهید۳۵درصدتانزدیک عیدکه شدی گندی توکشورمی زنیدوهمه فکرهابه سمت اون مسیرمیرودومی گوهیدانشاالله شورای عالی کاربعدازتعطیلات تصمیم می گیرداونم با۳۰درصدبسته می شودوسلام پس گول خودوکارگرهای بیچاره نرنیدزبون بازهای ریا

    • بدون نام

      چرا همیشه یه کارگر کارخونه یا معدن میزارین بعنوان کارگر تو کشور ما متاسفانه همه کسایی که قراردادی کار میکنن حقوق کارگری میگیرن با مدرک دکترا کار مهندسی کنیم حقوق اداره کار میگیریم و این قانون مسخره اداره کار ماست

    • بدون نام

      عجب چند روز نگذشته پیمانکاران هم مثل خودرو سازان بهت دنا پلاس دادن از 40 درصد اومدی روی 35 درصد تا اخر سال نشه 5 درصد

    • Amhc

      از بس دزد زیاد شده حق کارگرا رو هم میخورن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما دم از حق حقوق کارگران شهرداری هستیددر زمان قالیباف که شهردار بود به کدام کارگران کمک کردن به چند نفر از کارگران یک قطعه زمین دادند جز به دوستان و آشنایان خودشان درهفت ماه گذشته چکار مثبتی برای مردم انجام داده اید جز دنبال خودرو هستید و با وام دویست میلیونی وام سیصد میلیونی

    • بدون نام

      آخرش 35درصد نمیشه 3.5 درصده

    • بدون نام

      بابا یه کم منطقی با‌شید تورم لحظه ایست یه کم به فکر ما کارگرها باشیم دیگه از بس پیش زن و بچه مون شرمنده شدیم مردیم

    • بدون نام

      حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی هم امسال باید مثل بازنشستگان کشوری و لشکری اضافه بشه لطفا آقایون دولت و مجلس رسیدگی کنید

    • بدون نام

      شما مثل اینکه در ایران زندگی نمی کنید
      تورم مواد غذایی ۳۰۰ در صد است
      خط فقر ده میلیون تومان است آن وقت
      می گویی کارگران با ما هی سه میلیون زندگی کنند کجا زندگی می کنید
      بهتر است کار ی برای ما نکنید چون شما
      اصلا به فکر ایران و ا بروی مردم نیستید

    • بدون نام

      همه کارخانجات کشور دقیقا از ابتدای سال تا به امروز چندین مرحله و حداقل سه ماه یکبار بالای ۳۰ درصد افزایش قیمت داشتند دولت فقط به فکر پول دار جماعت کارخانه داره هاست مقدار افزایش حقوق کارگران باید به همان مقدار که افزایش قیمت داشتیم باید اضافه شود البته اینم بگم با به نفع کارخانجات هست چون دستمزد کارگران توی ایران کمتر درصد تو تولید بین همه کشورهای دنیاست

    • محمد

      شما بگو ۱۰۰درصد زیاد بشه ۲۰۰۰درصد قیمتها بالاتر میره.

    • بدون نام

      هر سال کلی از این حرفها زده میشه آخرش ۲۰۰تومن میزارن رو حقوق کارگر.بسه دیگه جمع کنید خسته شدیم

    • sina

      شما به فکر کارگر نیستین و نبودین همیشه به فکر جیب خودتون بستگانتون هستین،تنها کاری میخوایم شما بکنین اسم کارگر بدبختو به زبون نزنید

    • بدون نام

      پس امسال چی مگه قرار نبود اضافش کنین ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج