اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۶۹۱۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

توصیه‌ معاون روحانی به منتقدان دولت

حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت روحانی از نقد سازنده استقبال می‌کند گفت: توصیه‌ام به تمام منتقدان دولت انصاف، انصاف و انصاف است و به رسانه‌های نامهربان نیز توصیه می‌کنم در کنار انتقاد، انصاف و اعتدال را رعایت کنند.

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت روحانی از نقد سازنده استقبال می‌کند گفت: توصیه‌ام به تمام منتقدان دولت انصاف، انصاف و انصاف است و به رسانه‌های نامهربان نیز توصیه می‌کنم در کنار انتقاد، انصاف و اعتدال را رعایت کنند.

حجت الاسلام مجید انصاری پس از شرکت در جلسه شورای اداری و مراسم ویژه بزرگداشت روز معلم شهرستان شهریار، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در بخش ابتدایی سخنان خود اظهار داشت: در سالجاری که بنابر تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است باید اخلاق را سرلوحه امور قرار دهیم چراکه زیربنای هر فرهنگ فاخر، اخلاق فاخر است.

زیبنده نیست حتی یک نفر در مجلس فراتر از انصاف سخن بگوید

این مسئول در واکنش به برخی اظهارات در زمینه جشن همسر رئیس جمهور عنوان کرد: زیبنده نیست حتی یک نفر هم در مجلس فراتر از انصاف سخن بگوید و فشار وارد کند، یک اقدام انسانی - اسلامی در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) از سوی همسر رئیس جمهور صورت گرفت که با انتقادات تند برخی ها مواجه شد، جمعی از بانوان فعال و فرهیخته و همسران دیپلماتهای مقیم ایران به بهانه میلاد بانوی دو عالم و برای شناساندن سیره اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا (س) در جشنی دور هم گرد آمدند، آیا این کار بدی بود؟

وی ادامه داد: برخی گفتند جشن در کاخ برگزار شده اما بدانید تالار حافظیه غیر از کاخ و محلی مختص برگزاری چنین مراسمی است، در این جلسه برنامه‌های متنوعی از جمله سخرانی خانم الهی قمشه ای برگزار شد، چرا منتقدین از این بخش که بهترین سخنرانی در وصف و مدح حضرت زهرا (س) بود صحبت نمی‌کنند؟

برخی قصد دارند دولت را وارد حاشیه کنند

معاون پارلمانی رئیس جمهور در واکنش به برخی اظهارات دیگر مبنی‌بر شاد بودن برنامه، شوی لباس و اهدای سکه به میهمانان خاطر نشان کرد: گفتند برنامه شاد بوده آیا می بایست زنجیر و سینه زنی می کردند؟ در بخشی از برنامه لباس فاخر اقوام ایرانی با حفظ حجاب کامل در جمعی زنانه برای بانوان کشورهای دیگر نمایش داده شد، آیا این اقدام در برابر مانکنهایی که در ویترین مغازه های تهران و دیگر شهرهای کشور لباس غربی را ترویج می دهند اشکالی دارد؟ در این مراسم همچنین از پنج زن نیکوکار برجسته با اهدای لوح و یک سکه تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام انصاری افزود: این اقدامات برای این است که دولت را وارد حاشیه کنند اما رئیس جمهور خطاب به دولتمردان گفتند که ما با خدا و مردم پیمان بستیم و وعده دادیم که مسائل کشور را بر مدار سیاست‌های رهبری سامان دهیم و بر اساس آن نیز پیش می رویم لذا وارد حاشیه نخواهیم شد.

رئیس جمهور از هیچ رسانه منتقدی شکایت نکرده است

این مسئول در پاسخ به سوالی در زمینه فعالیت رسانه‌ها و آزادی بیان گفت: رئیس جمهور از نقد سازنده استقبال می‌کند و نه تنها در این مدت مشوق رسانه‌ها بودند بلکه با برنامه‌های خود فضای عمومی رسانه های کشور را به گونه‌ای پیش بردند که همه حرف خود را بزنند و از هیچ فرد و رسانه ای به دلیل نقد و حتی انتقادات تند به شخص رئیس جمهور، گلایه و شکایتی صورت نگرفت.

وی افزود: اما لازمه رشد و بالندگی سیاسی، اجتماعی و پویایی جامعه، مشارکت فعال آحاد مردم بویژه رسانه‌ها است،طبیعی است که این حضور پرشور باید حدود قانونی را نیز رعایت کند چراکه در غیراینصورت جامعه دچار هرج و مرج شده و موجب بداخلاقی سیاسی، کدورت‌های اجتماعی، آسیب به انسجام ملی و اقتدار نظام خواهد شد.

دولت تاکنون خویشتن داری کرده است

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: از این جهت اگر فردی بخواهد به نام نقد یا اظهار نظر، به اشخاص دیگر تهمت وارد کرده و دورغ منتشر کند، در انجا باید قانون اجرا شود، البته دولت و معاون حقوقی تاکنون خیلی خویشتن داری کرده و بسیاری از مسائل را نادیده گرفته است، طی این مدت برخی رسانه‌های خاص وابسته به جریان‌های افراطی بیشترین نقد، حمله و متاسفانه اخیرا دورغ پردازی علیه دولت و رئیس جمهور را آغاز کرده اند.

حجت الاسلام انصاری گفت: چندین سی‌دی از رئیس جمهور منتشر شد که مشحون از دورغ است و مشاهده کردیم که پیش از هرگونه موضع گیری رئیس جمهور، مسئولین منصف نظام از جمله رئیس مجلس در این باره صحبت کردند.

طی سنوات گذشته جامعه از بد اخلاقی سیاسی بسیار آسیب دیده است

این مسئول ادامه داد: طی سنوات اخیر جامعه ما از بد اخلاقی سیاسی بسیار آسیب دیده است و عدم رعایت قانون موجب شکل گیری اختلافات میان قوا، اقشار مختلف مردم شد، یادمان نرفته است این هنجارشکنیها حتی در سطحی اعمال شد که در خانه ملت و در برابر نمایندگان مردم به رئیس مجلس اتهام وارد کردند.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید بنا ندارد این فضا را ادامه دهد و به دنبال دوری از حاشیه است لذا اگر احساس شود که در جایی مصالح ملی فدای دورغ پردازی و حاشیه نویسی می شود به طور قطع برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، البته در بحث‌هایی که در حوزه مسائل شخصی دولتمردان است گذشت می‌کنند اما در مسائل ملی باید به طور جدی وارد شده و برخورد کرد.

بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی بوده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگر سخنان خود متذکر شد: واقعیت این است که اعتبارات عمرانی در سالهای اخیر به حداقل رسید و هم اکنون هزاران طرح کلنگ خورده و نیمه کاره در سراسر کشور داریم و دولت برای حل این مسائل امکانات محدودی در اختیار دارد.

حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشور بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است لذا با توجه به کمبود بودجه‌ها، دولت به دنبال استفاده از بخش خصوصی، خیرین، سرمایه‌گذاری‌های خارجی و... است.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از طرح ها و پروژه های نیمه تمام خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی بوده است، یادآور شد: سرمایه گذاری دولت گذشته در خیلی از حوزه ها ممنوع بوده است اما کلنگ خورد و برای مردم توقع ایجاد شد، در این رابطه همراهی مجلس با دولت بسیار کمک کننده است.

هنوز فضای تخریب روابط قوا به نقطه تعادل نرسیده است

وی بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر قوای سه‌گانه تاکید کرد و افزود: هنوز فضای تخریب روابط قوا که در گذشته وجود داشت به نقطه تعادل نرسیده و در دولت درصدد است این حوزه را نیز به اعتدال برساند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوالات حوزه مسائل شهرستانی و نیاز شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد به افزایش تعداد نماینده در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: بنابر قانون اساسی هم اکنون زمان افزایش تعداد نمایندگان مردم در مجلس فرا رسیده است و این مساله باید به صورت طرح و لایحه در مجلس مطرح شود، اما راجع به این موضوع هنوز بطور رسمی چیزی به دولت ارائه نشده است.

ریه تنفسی تهران باید سالم بماند

این مسئول افزود: مناطقی از کشور با توجه به ارتقای تقسیمات ارضی و افزایش جمعیت، طرفیت برخورداری از نمایندگان بیشتر را پیدا کرده است، در حوزه استان تهران نیز درخواستهای متعددی برای این مساله و استقلال حوزه انتخابیه وجود دارد که قابل بررسی و پیگیری است اما باتوجه به اینکه هنوز لایحه ای به دولت ارائه نشده نمی توان پیش داوری کرد.

وی ابزار امیدواری کرد: هیچگاه صفت سرسبز از نام شهریار و شهرستانهای غرب استان تهران حذف نشود، متاسفانه این صفت مطلوب از مناطق شمال تهران حذف شد و به تعبیر رهبری درختها تبدیل به تیرآهن و سیمان خشن شدند.

حجت الاسلام انصاری اظهار داشت: امیدواریم با تدبیر مسئولان استانی و شهرستانی این ریه تنفسی تهران سالم و زنده باقی بماند، طبیعی است که دولت نیز باید هزینه حفظ سلامت این ریه را بپردازد چراکه عدم تغییر کابری اراضی کشاورزی و باغات بخشی از منابع درآمدی شهرداریها را از بین میبرد و باید با تخصیص منابع جبران شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج