اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۶۹۳۳۶
۸۳ نظر
۵۰۱۳
۸۳ نظر
۵۰۱۳
پ

دنده معکوس قیمت‌ها در بازار خودرو

بازار خودرو روزگار عجیبی را پشت سر می‌گذارد؛ همانطور که در یکی دو سال اخیر افسارگسیخته به ترک‌تازی خود در بازار ادامه می‌داد حالا با کمی کاهش سرعت نسبت به زمان صعودش، در حال کاهش قیمت است؛ آن هم با شرایطی که بسیار جالب توجه و شاید کمی هم برای خودروسازان خطرناک است.

روزنامه توسعه ایرانی: بازار خودرو روزگار عجیبی را پشت سر می‌گذارد؛ همانطور که در یکی دو سال اخیر افسارگسیخته به ترک‌تازی خود در بازار ادامه می‌داد حالا با کمی کاهش سرعت نسبت به زمان صعودش، در حال کاهش قیمت است؛ آن هم با شرایطی که بسیار جالب توجه و شاید کمی هم برای خودروسازان خطرناک است.

نظراتی که از قول فعالان بازار خودرو منتشر شده است، نشان می‌دهد روال کاهش قیمت خودرو که در هفته‌های گذشته آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و کار را به جایی رسانده که برخی از ثبت‌نام‌کنندگان تصمیم گرفته‌اند تا با دریافت وجه واریزی خود به جای دریافت خودرو در بازه زمانی که خودروساز اعلام کرده بود، از زیان بیشتر پیشگیری کنند. روند رو به کاهش قیمت‌ها نشان می‌دهد سود چندانی در این انتظار، برای تحویل خودرو در راه نیست. حالا خودروسازان زمان واریز وجه را تمدید می‌کنند تا برندگان بتوانند برای واریز وجه تصمیم بگیرند.

دنده معکوس قیمت‌ها در بازار خودرو

حالا این خطر وجود دارد که تداوم این روند خودروسازان را متضرر کند چراکه با از بین رفتن جادوی ثبت‌نام، روند ورود نقدینگی به خودروسازان قطع خواهد شد.

خودرو چقدر ارزان شده است؟

به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، قیمت خودرو در هفته سوم آذر نسبت به هفته گذشته پنج تا 10 درصد ارزان شده است و این روال کاهش ادامه خواهد داشت و برخی، حتی از کاهش قیمت خودرو در بازار کمتر از قیمت مصوب خودروسازان خبر می‌دهند. به گفته کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران، قیمت برخی مدل خودروها همانند دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷پانوراما، چانگان، آریا، کی ۱۳۲ با آزادسازی و خروج از شمول قیمت‌گذاری در بازار کاهش می‌یابد پس دیگر خودرو نقطه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران نخواهد بود.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت با بررسی یک پیشنهاد گفته است: حداقل 10خودرو شامل دناپلاس‌توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو 207پانوراما، چانگان، آریا، کی 132و برخی دیگر از خودروها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج می‌شود.

این خبر در کنار خبر ترخیص دو هزار و 800 خودرو معطل مانده در گمرک نشان می‌دهد گشایش‌هایی در حوزه خودرو در حال رخ دادن است و این یعنی ادامه کاهش قیمت و زیان دلالانی که روزی به طمع سود بیشتر خودروها را در پارکینگ‌ها دپو کردند. اما برگشتن ورق می‌تواند سبب کندی جریان ورود نقدینگی به صنعت خودرو ‌شود.

ارزان‌ترین خودرو ۷ میلیون ارزان شد

نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو معتقد است: با آزادسازی قیمت برخی مدل خودروها، قیمت خودرو داخلی و مونتاژی ارزان می‌شود. ممکن است قیمت خودروهای نام‌برده بین 10 تا 20 درصد دیگر ارزان شود. از روز شنبه تاکنون قیمت پراید هفت میلیون تومان ارزان شده است. هفته گذشته قیمت پراید 112 میلیون تومان بود اما قیمت این خودرو به 105 میلیون تومان رسیده است. قیمت پژو 206 هم هفته گذشته 210 میلیون تومان بود، اما امروز قیمت این خودرو به 190 میلیون تومان رسیده است.

روال کاهش قیمت در بازار خودرو درنهایت می‌تواند هم دلالان و هم تولیدکنندگان را با بحران مواجه کند. در این میان خودروسازانی که آینده‌فروشی کردند، اگر با موج انصراف روبرو شوند، چه خواهد شد؟

این روال حتی به پیش‌بینی‌های درگوشی ختم شده که خبر از تلاش خودروسازان برای ثبات قیمت خودرو در بازار دارد تا شاید کمتر از چیزی که پیش‌بینی می‌شود زیان ببینند. آن هم در شرایطی که خودروسازان قصد کرده بودند تا از هفته آینده 32 هزار خودرو را روانه بازار کنند و قطعا ورود این تعداد خودرو به بازار یعنی کاهش دوباره قیمت به طوری که سعید موتمنی این کاهش را حدود 30درصد برآورد می‌کند.

دنده معکوس قیمت‌ها در بازار خودرو

در بازارهای موازی خودرو چه می‌گذرد؟

بررسی‌ها حکایت از کاهش تقاضا در بازار ارز، سکه و طلا دارد ثبات ارز در نیمه کانال ۲۵ هزار تومان سبب شده است بازار خودرو نیز سیگنالی افزایشی دریافت نکند. محمدی از فعالان بازار در گفت‌و‌گو با خبرنگار «توسعه ایرانی» به آن اشاره می‌کند و می‌گوید :«هم‌اکنون با گروهی طرف هستیم که قصد خرید دارند و هر روز قیمت‌ها را چک می‌کنند، اما وقتی می‌بینند قیمت‌ها در حال کاهش است، خرید را به تعویق می‌اندازند.

در عین حال در جهت مخالف هم با گروهی طرف هستیم که متقاضی فروش هستند و می‌خواهند خودروهای دپویی‌شان را وارد بازار کنند تا بیش از این متضرر نشوند.»

وی ادامه می‌دهد: «بازار در عین حال که در حال کاهش قیمت است سکون خاصی را هم طی می‌کند چراکه بعد از دو هفته قرنطینه، دو طرف برای هر نوع معامله‌ دستشان می‌لرزد هم خریدار و هم فروشنده. بسیاری از کسانی که در حال خرید هستند حتی عنوان می‌کنند امروز نخریم شاید فردا دوباره ارزان‌تر شود .» محمدی با اشاره به قیمت خودرو می‌گوید:«همین امروز (یکشنبه ۲۳ آذرماه ) قیمت سمند LX نسبت به قبل با کاهش یک میلیون تومانی مواجه شده و به ۱۸۳ میلیون تومان رسیده. قیمت سمند EF۷ هم ۲ میلیون افت کرد و روی ۲۰۲ میلیون تومان ایستاد و در حال حاضر این قیمت‌ها هستند که پالس خرید یا فروش را به مخاطبانشان می‌دهند و حتی ما فروشندگان هم نمی‌توانیم دخالت بیشتری در بازار داشته باشیم.»

دنده معکوس قیمت‌ها در بازار خودرو

وی همچنین به قیمت پژو 405 جی ال ایکس و اس ال ایکس اشاره می‌کند و می‌گوید: هر دو خودرو 2 میلیون نسبت به دیروز(شنبه 22آذرماه ) ارزان شده و به ترتیب به قیمت 184 و 192 میلیون تومان رسیدند. پژو 207 دنده دستی هم کاهش 2 میلیونی را تجربه کرد و به 293 میلیون تومان رسیده و این درحالیست که پژو 206 تیپ 2 هم با 2 میلیون تومان کاهش روی 193 میلیون تومان ایستاده است.

این فعال بازار درمورد قیمت پراید که به عنوان کالای سریع نقدشونده بین مردم شناخته می‌شود هم اشاره می‌کند و می‎گوید:«قیمت پراید نسبت به شنبه تغییر محسوسی نداشت و قیمت پراید 131 در همان محدوده 105 تا 106 میلیون مانده است. اما قیمت تیبا صندوقدار و تیبا هاچ‌بک با کاهش یک میلیون تومانی رو به رو شد. قیمت تیبا صندوقدار 116 میلیون و قیمت تیبا هاچ‌بک 126 میلیون تومان بود. »

با همه این شرایط که به نظر می‌رسد کاهش قیمت تداوم دارد، شرکت سایپا اعلام کرده که تا پایان سال سه فروش فوق‌العاده دیگر خواهد داشت و احتمالا ایران‌خودرو نیز همین مسیر را طی می کند. از سوی دیگر چشم‌انداز تورم انتظاری به نسبت تابستان امسال با کاهش مواجه شده است. این مساله خود عاملی است که تقاضای سفته‌بازانه در بازار خودرو را کاهش می‌دهد.

این روال درنهایت می‌تواند هم دلالان و هم تولیدکنندگان را با بحران مواجه کند. در این میان خودروسازانی که آینده‌فروشی کردند، اگر با موج انصراف روبرو شوند، چه خواهد شد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ن - م

      خخخخخخخخ بازهم که گرونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاهش یک ملیون تومانی خخخخ جمع کنید خودتونو

      • بدون نام

        خدایا . کاش مردم ما میدونستند با اتحاد چه کارهای بزرگی میتونند بکنند . ....

      • بدون نام

        نتیجه حمایت دولت از خودروسازها

      • بدون نام

        مگه متنفر نبودید از دلال و کارخانه میگه نخرید ضرر میکنند نخرید دیگه

    • بدون نام

      خودرو رو تو چند ماه ۷۰۰ درصد افزایش دادید حالا با کاهش یک میلیونی تن و بدنتون میلرزه؟؟
      وای که اگه ما مردم اتحاد داشتیم.....

      پاسخ ها

      • آرمان عظیمی

        یه سری متن ها را ثبت نمی کنند تا بگویم که نمایندگی ها، ماشین های فروش فوق العاده دریافت کرده اند آن هم تعداد بالا!!!!! کدام نظارت؟؟

      • ف. ق

        افرین

      • مهدی

        نخرید

      • بدون نام

        شرم حیا ندارن فکرمیکنن دگ ملت
        هیچ حالیشون نیست. پراید هفت ملیونی شده 110ملیون. حالاپنج ملیون کاهش دادن. ....

    • علیرضا

      باید واردات خود رو آزاد شود تاکی به مردم ظلم می کنید وعده ای مافیایی که به هیچ دردتان نخواهند خورد با انحصار خود رو سود ببرند

    • گل آقا

      آگر مردم برای خرید عجله نکنند ۵۰ درصد دیگر ارزان میشود.

    • بدون نام

      انشاالله خورو سازی تخته بشه بلند بگو آمین.

    • بدون نام

      112 بووود . نامرد ۲۳ بوده شده ۱۰۵ . خدا لعنتتون کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم خدا همشونو لعنت کنه

      • جاشو عبدو

        دادش قبل انقلاب ۲۰ هزارتومان بود که شده ۱۰۰_۲۰۰ میلیون تومان

    • بدون نام

      ن اینکه مفته الان،،،،انگار حالا مثلا پراید شد بیست میلیون

      پاسخ ها

      • صادق

        من سال89 دیماه،یعنی ده سال پیش پرایدراقسطی خریدم7800000 تومن!! خیال کردن ارزون شده،بریدببینیدتواروپا،آمریکا،کره،و... بعدده سال قیمت خودروشده25 برابر!!!

    • بدون نام

      چی میگه این
      پراید رو زیر100هم میدن کسی نمیخره

      پاسخ ها

      • داش علی از خوبای روزگار

        کجا میدن من پراید زیر ۱۰۰ میخام آدرس بده برم بخرم

    • بدون نام

      امیدوارم به زودی ریشه انحصار مفت خوری و دزدی خود رو سازها خشک بشه،فقط مردم همدل باشند و خرید نکنن،مشکل حل خواهد شد......

    • بدون نام

      دروغ گو..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخ خیلی ارزان شده پراید بالاتر ارز سی میلیون گران هست چهارصد پنج با پارس هم بالاتر از شصت میلیون گران هست دیگه چچی ارزان شده

    • بدون نام

      چطورپراید20تومانی شد100تومان.دست ازجناح با زی بردارید به فکرملت باشید

    • گلعلی

      پول فورد هایلوکس ولامبورکینی را میدیم پراید وانت سوار میشیم
      با حمایت غلط از این صنعت هم جان مردمو وهم پول ملی بی ارزش شد نصف ویلا های شمال مال زیرگروه خودرو ساز ماشااله هفتاد میلییون ایرانی را فدای هفتاد هزار خودرو ساز کردیم بی کیفییت بودن این صنعت بخاطر نداشتن رقیب و رقابته درامد دولت از این صنعت خوده تورمه

    • بدون نام

      حالا که داره میاد پائین یه عده زور میزنن نیاد پایین عجب مملکتی داریم

    • بدون نام

      خودرو ده ملیون گران می شود بعد یک ملیون ارزان می شود و اقایون روی همین یک ملیون ارزان شدن تبلیغ می کنند . واقعیت این است خودروها به این قیمتهایی که اعلام کرده اند نمی ارزد .

    • بدون نام

      الا برکته الله.به حول قوه الاهی.

    • رسول

      مردم فهیم ایران دمتون گرم بخدا همین جوری پیش بره با التماس به مردم خودرو میدن با پایین ترین قیمت تحمل کنید بخدا این اتفاق میوفته آمین

    • saftarmodarsi5372@ gmail.com

      هیچ مسولی نظارت کند مچه یه خودرو باید چقدر چران بشه خوذرو ساز کم تولید میکنه تا بازار تشنه نگه دارد و بیشتر انچه که تولید میکنه به یه عده ای خاص با قیمت بازار میفروشه .ببین چطور با مردم بازی میکنن و هیچ کس هم توجه ای نذارد

    • پدرام

      لعنت به خودرو سازان ومافیا دولت

    • بدون نام

      اینقدر خبرهای چرت نزنید هرموقع پراید شد ۱۰ میلیون اونموقع درسته!

    • بدون نام

      ما که کاهشی ندیدیم

    • بدون نام

      خودروهای داخلی باید مثه قبل بیان زیر 100میبلیون،پراید 37،پژو پارس Tu5 هم 74میلیون،ببخشید مگه اصهاب کهفیم که 300سال خوابیده باشیم ویهو همه چی ده برابر بشه؟!چرا پول ملت بدبخت باید بره تو جیبای فلان آقازاده تو اروپا و آمریکا؟؟!

    • بدون نام

      حیف پول که به این چهارچرخه های معیوب و آلاینده بنزین ودیزل که عامل اصلی مرگ ومیرهموطنان هستند،داده شود.اگرمجهزبه موتوربدون آلاینده ازجمله الکتریکی می بود ارزش خریدداشت.والسلام.

    • بینام

      همچین میگند ارزون انگاری پراید شده ۲۰تومن نهایتا ۷۰ت باید بیاد پایین تا بشه خرید

      پاسخ ها

      • الله وردی

        تا دو سه ماه دیگه تحمل کنیم و خودرو نخریم پراید صفر به ۵۰ میلیون میرسه

      • مریم

        واله من 2 تومن بود نخریدم تشخصیص دادم ارابه مرگ !!
        ولی چه فایده کاش مردم هم این مدلی بودند اون وقت اینها باید جمع می کردند میرفتند همون خراب شده ای که ازش فرار کردند !!

    • بدون نام

      ازوزیرصمت انتظارداریم درموردتخفف قیمت خودرو ایرانی وخارجی به قیمت عادلانه برگرددتاازدست دلالان بیرحم وکروه مافیای ظالمان خودرو نجات یابد ومردم نهایت حمایت وهمکاری خودشان آمادگی دارن

    • بدون نام

      حالمون از کم و زیاد شدن قیمت خودرو بهم خورد دیگه . حرفای تکراری یه روز افزایش یک روز کاهش . زندگیمون شده کاهش و افزایش قیمت خودرو ها . مردم رو خوب سر کار گذاشتین !

    • مرتضی

      هنوز گرون ،پراید باید بشه مثلا ۲۰ تومن سمند ۲۵ تونن ۲۰۶ ۳۰ تومن

    • یک نفر

      بذارید حباب توهمی قیمت خودروها بریزه، چرا الکی شلوغ میکنید و اینکه خودروساز و دلال به مشکل میخوره ، اون موقع که سه برابر ۴برابر گرون میشد رو یادتون رفته قیمت منطقی پراید زیر۴۰میلیون هست

    • کهنه سرباز

      بعدازعیددوباره گران خواهدشدشک نکنیدنه تنهاخودرومسکن موادغذایی هم گران ترخواهدشدیک ماه پیش ماست رامیخریدم 4خزارتومان الان شش وپانصدمیخرم سال آینده ده هزارتومان ميشه تمام بازاریها بی دین وثروتمندان خون ملت رامیخورن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما دلال هستی دیگه این حناها رنگی نداره مردم‌میخرن و نخریدن که مستعجل شدین

    • بدون نام

      باعث تمام گرانیها ونابسامانیها دولت ودلالها هستند در هیچ جای دنیا این مسخره بازیهایی که فقط وقت مردم را میگیرد وجود ندارد ملت بی هدف وشغلهای کاذب بدبخت کننده

    • بدون نام

      همچین شلوغش میکنن ارزون شده کو این اشغالا خیلی بی ارزه ۳۰تومن

    • بدون نام

      دروغگو ها.پراید ۲۰ میلیونی به ۱۰۰ میلیون ارزونه. ...

    • بدون نام

      در سال اینده میلادی قیمت طلا ارز و متعاقب ان همه چیز کاهش پیدا میکند. 

      پاسخ ها

      • بشین

        بشین تا کاهش پیدا کنه

    • بدون نام

      خخخخ.... تاسف....مردمی که لیاقتشون این نبود

    • خریدار پراید

      پراید صفر هفت میلیون خریدارم .

      پاسخ ها

      • مهران

        اگه پول نقد داری بیا همون ۷ میلیون معامله کنیم

    • ادریس رزاقی

      چقدر خنده دار کاهش برای خودرو سازان خطر ناک میشه? مردم بدبخت گیر شما افتادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جنسی که چهار سال قبل از چین وارد می کردیم مثلا ۱۰ هزار تومان دیروز که تماس داشتیم با کشور سازندن چین با ۹ هزلر تومان اماده قرار داد بود حالا شما حساب کنید تو این چهار سال چه اتفاقی تو کشور ما افتاد از نظر تورم

    • عباس تیمورزاده نجار

      رنو5 . 6ملیون پیکان5ملیون .پراید10 تا25 ملیون پژو405 .10تا30ملیون سمند15تا40 ملیون رانا20تا30ملیون پیکاپ20تا35ملیون پژو206. 15تا45ملیون بیشترازقیمتهای فوق هر کسی بخرد بادلالان همپیمان است قیمت بقیه خودروها چنانچه این قیمتها اعلامخودبخود خواهندآمد.

    • علی

      قیمت خودرو برای سال 1400 به نصف کاهش میابد خریداران فعلا خودرو بخرید در غیر اینصورت ضرر خواهید کرد خرید خودرو خود را در خرداد 1400انجام دهید

    • بدون نام

      خواهشا نخخخخخخخخخخخخخخخررررررررررررررررییییییییییییییدددددددددددددددد

    • شیراز ...

      بایدپرایدروهمون 10الی12قیمت بزارن نه صدتومن

    • بدون نام

      آفرین به این ملت اینقدر نمیخرین که قسطی بفروشین

    • بدون نام

      کاش انسانها در خرید خودرو عجله نکنند و کمی صبر کنند که خودروها به قیمت واقعی اش برسد و اون موقع خرید کنند و طوری باشد که خودروها اقساط هم داده شود باتشکر

    • بدون نام

      خجالت اوره ۲۰۶ که سال ۹۷بود ۳۳میلیون شده ۲۰۰میلیون میفرماین ارزون شده چرااینقدر مردم رو کم عقل حساب میکنید خجالت بکشید

    • بدون نام

      جانا بالا انشالا بیاد پایین من خودم الان ۳تا خودرو دارم کاش بیاد پایین قیمتها معلوم بشه خرید فروش کنیم بابا الان گیر کردیم اصلا خرید فروش نمیشه الان پرشیا دارم ۶۰میلیون ضرر میکنه بازم خریدار نیست ۱۰۰میلیون ضررش میفروشم بازم نمیخرن

    • خ

      میبینید چقدر افتادتد به دست وپا زدن اگر ما مردم همینطور همت داشته باشیم و نخریم این اشغالها را به شدت میاد پایین

    • کاربرچت

      قیمت خودرو خیلی پایین میاد هرکس بخره ضرر کرده

      پاسخ ها

      • بی نام

        باشه بهش میگم

    • نیما

      بعد از اینطور مصاحبه هایی همیشه تن من یکی میلرزه.بعد از هر نوع مصاحبه که بیشتر جنبه تبلیغاتی داره بازار ول میکنه

    • مجید

      مردم عزیز خواهشا خودرو ثبت نام نکنین
      بخاطر خودمون......

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه تا زمانی که کاسبان تحریم روی کار هستند محال است وضع بهتر شود بدتر از این وضع را هم تجربه خواهیم کرد چون جیب انها گشاد است پر شدنی نیست

    • بدون نام

      اگه مردم اتحاد داشته باشن ماشین نخرن باز هم ارزون تر میشه

    • سونامی

      دنبال سودن همش .یعنی مردم بخرن خودرو ساز سود کنه .کیفیت وامنیت در کار نیست .خون چند تا انسان بی گناه گردنتونه.

    • بدون نام

      اگر مردم عجله نکنند بیش از ۵۰ درصد خودرو ارزانتر میشود و حتی قیمتها به سه سال قبل برگردد. شک نکنید با واردات خودرو خارجی کسی پول ماشین خارجی رو خرج خرید بنجل ایرانی نمی کنه .

      پاسخ ها

      • فرهاد

        کاملا با شما موافق هستم دوست عزیز

    • بدون نام

      شورای رقابت و حمایت از تولید و مصرف کننده هم کلاهی است که سر مردم گذاشتن تا خودرو ایرانی رو به قیمت بالا به مردم بندازتد حال اینکه نبودن این شورا به نفع مر دمه .

    • بدون نام

      پراید ۵ میلیونی شد ۱۲۰ میلیون،حالا با ۱ میلیون بالا و پائین، میگید ارزان شد
      چه مردم بدبخت و نادانی گیر آوردین

    • بدون نام

      مگه خودرو قبل ازاین گران بود پراید صفرش هفت میلیون پژو بالای ده میلیون بود این دلالان هستن از گران ی دلار سو استفاده کرده قیمت و بردن بالا

    • رضا

      راستی پرادکجازیر۱۰۰میلیون مابخریم،۱۱۱

    • بدون نام

      باکاربر ۸:۲۵ موافقم ارزانی درراه است با اتحاد نخریدن یا طوفان وباد

    • حسین

      اونایی که دلال هستن میگن ارزون نشده و اونایی که خریدارن میگن ارزون شده تومملکتی که دولت بخواد با کلک جیب مردم رو خالی کنه انتظاری بیش از این نیست من دیگه بریدم از زندگی فقط میگم خدا لعنتشون کنه

    • محمد

      هیچوقت خودروسازان ضررنمی کنند چون هر ماشین رو جای چهار یا پنج خودرو به ملت میفروشن

    • بدون نام

      این دلغک بازی ها چیه خودرو سی ملیونی رو دارن به ۱۵۰ ملیون به مردم غالب میکنن بعدش ننه من غریبم بازی در میارن کلک بازها

    • Sarikhani H

      لطفا فعلا نخرید اگر صبر داشته باشید با توجه به شرایط کرونا و افت مدل باید ماشینهای دپو شده را وارد بازار کنند شرکتهای خودرو ساز تلاش میکنند از کاهش قیمت جلوگیری کنند اگر نخرید قیمت بازار زیر قیمت شرکت خواهد آمد

    • منصور

      مردم شماراخدانخرید تااین لگن کانها روی دستشون بماند ۷۰۰درصدخودرراگران کردن ۷ملیون ارزان کرده خداکنداین پولها ازگلوتون پایین نرود

    • بدون نام

      دمتون گرم خدا نعلتشون کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج