۱۰۶۹۴۹۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

تاثیر یک سریال: رشد بی‌سابقه زنان شطرنج‌باز

سریال «گامبی وزیر» پدیده اصلی صنعت سرگرمی در سال ۲۰۲۰ بود. حالا روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی، درباره افزایش شدید جذابیت شطرنج مخصوصا در میان زنان پس از نمایش این سریال نوشت.

سینما دیلی: سریال «گامبی وزیر» پدیده اصلی صنعت سرگرمی در سال ۲۰۲۰ بود. حالا روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی، درباره افزایش شدید جذابیت شطرنج مخصوصا در میان زنان پس از نمایش این سریال نوشت.
تاثیر یک سریال: رشد بی‌سابقه زنان شطرنج‌باز
دراین مقاله اشاره شده که اصلی ترین سایت بازی شطرنج آنلاین در دنیا، شاهد افزایش 2.35 میلیون نفری اعضایش بوده که در این اعضای جدید 15% بیشتر از قبل بازیکنان زن حضور داشتند. همچنین در این گزارش، دختران جوانی از اقصی نقاط جهان از جمله آتن، آلبوکرکی و برزیل معرفی شده اند که تنها بعد از دیدن این سریال به این بازی علاقه‌مند شدند. «گامبی وزیر» همچنین دلیل اصلی افزایش 50% ثبت نام در دوره های آنلاین آموزش شطرنج است و بسیاری از استاد بزرگان این بازی گفته اند که تعداد شاگردان زن آنها بعد از این سریال افزایش چشم گیری داشته است.
در این گزارش یکی از پیشکسوتان این بازی اعلام کرده، آخرین باری که چنین موج علاقه ای به شطرنج به وجود آمده، در دهه هفتاد و اوج جنگ سرد و رویارویی بابی فیشر و بوریس اسپاسکی بود. بازی که به «بازی قرن» معروف شده اما در دهه های بعد با اظهارات جنجالی بابی فیشر کم کم این موج از بین رفت، جالب است که یک سریال حالا توانسته در حد مهمترین بازی تاریخ شطرنج، برای این بازی طرفدار ایجاد کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج