جاباما
۱۰۷۰۲۶۴
۹ نظر
۵۰۱۵
۹ نظر
۵۰۱۵
پ

بیش از ۹۵درصد مردم یارانه می‌گیرند

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: به بیش از ۹۵ درصد مردم یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی پرداخت می‌شود و در خصوص توزیع عادلانه نیز باید توجه داشت که مهم افزایش تولید و کاهش مصرف انرژی است.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: به بیش از ۹۵ درصد مردم یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی پرداخت می‌شود و در خصوص توزیع عادلانه نیز باید توجه داشت که مهم افزایش تولید و کاهش مصرف انرژی است.

محمدحسین صابر در برنامه یه روز تازه شبکه پنج سیما، گفت: یارانه به معنای مجموعه اقداماتی است که دولت برای رساندن منافع به تولیدکننده‌ها برای کاهش هزینه‌ها ارائه می‌کند. از سمتی نیز دولت باید منافعی را به مصرف‌کننده نهایی برساند. منظور از هدفمندی بالا بردن سطح درآمدی دهک‌های پایین است. افزایش با منابع محدود نیازمند کاهش از محلی دیگر است. به این معنا که از طبقات و دهک‌های بالاتر کم شود و به دهک‌های پایین اضافه کنیم. در نتیجه سطح رفاه اجتماعی را با کاهش فاصله درآمدی افزایش می‌دهیم.

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت: یارانه انواع مختلف دارد و اگر بخواهیم کشورهای توسعه‌یافته را با کشورهای درحال‌توسعه مثل ایران مقایسه کنیم، قیاس مع‌الفارق است. به این دلیل که هدفمندی یارانه‌ها اگر کامل اجرا شود، نیازمند زیرساخت‌هایی است. زیرساخت‌ها باید برای ارگان‌های دیگر نیز فراهم شود تا هدفمندی یارانه‌ها به صورت صحیح اجرا شود.

وی افزود: یارانه فقط مبلغی نیست که به مصرف‌کننده نهایی داده می‌شود. هدف اصلی کاهش سطح درآمدی و اختلاف سطح درآمدی دهک‌های مختلف است. همچنین به دنبال افزایش کارایی اقتصادی جامعه، افزایش تولید، دسترسی عادلانه مردم به تأمین اجتماعی و سلامت هستیم.

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در ادامه گفت: در تبصره ۱۴ قانون بودجه شاهد هستیم که بندهای مختلف پیرامون هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد. اولین بند یارانه نقدی و غیر نقدی است که همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. در ردیف‌های بعدی کاهش فقر مطلق داریم که به مشمولان کمیته و بهزیستی تعلق می‌گیرد. این رقم هرسال افزایش پیدا می‌کند. در ردیف بعدی حوزه سلامت درج شده است که این ردیف به وزارت بهداشت تعلق دارد. مقداری از بحث بیمه سلامت از همین محل تأمین می‌شود.

صابر خاطرنشان کرد: صحبت در خصوص یارانه نقدی متفاوت است و عده‌ای معتقدند که باید این مقدار افزایش داده شود. عده‌ای نیز گلایه دارند که چرا به همه تعلق نمی‌گیرد. در خصوص تعلق به همه مردم باید اشاره شود که به بیش از ۹۵ درصد مردم یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی پرداخت می‌شود. در خصوص توزیع عادلانه نیز باید توجه داشت که مهم افزایش تولید و کاهش مصرف انرژی است.

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پایان تأکید کرد: برای اصلاح در الگوی مصرف بحث هدفمندی یارانه‌ها اجرایی شده است. این روند باید در چارچوب اصلاح ساختاری انجام شود. منابع یارانه از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوسف

      یک دروغ شاخدار بگو ۵۰درصد یارانه مگیرند نه ۹۵ درصد

    • بدون نام

      دروغگو دشمن خداست. شما دشمن خدا هستید. حداقل 60 درصد یارانه بگیرها مدتهاست حذف شده اند.

    • بدون نام

      ادم میخاددق کنه چی میگیدیارانه یک مرغ هم نمیکنه بااجرایی یارانه چوب رفت اسین مردم به بهانه یارانه تمام قیمت هار‌کشیذن بالا
      توی شرایطی هستیم که فقط دادن کوپن بهترین راه هستش عارهم نیس شرایط اینجوره

    • بدون نام

      عین امریکاه شد ۹۵ درصد فقیر ۵ درصد پولدار وسلام شبهای تهران با ماشین های لاکچنی

      پاسخ ها

      • سید علی مکینژاد

        دروغ سیزده خانواده ما یازده نفر است فقط چهار نفر میگیرن بقیه هم از قشر متوسط پایین هستند

    • غلامر ضا خان عینی پور

      اشتباه نکن بیش از 95 درصد مردم به دولت و آقا زاده ها یارانه پرداخت میکنند

    • الف دال

      مشکل اینجاست که که اون پنج درصد پولدار خودشون رو قاطی این نودو پنج درصد جا زدن

    • بینام

      ما بدبخت حتا شناسنامه هم نداریم پ برسه یارانه

    • بدون نام

      چقدر دورغ ترا بخدا اینقدر دورغ خورد این ملت ندهید من بازنشسته ارگان دولتی با تهمت واهی ابتدای ریاشت جمهوری حسن روحانی یارانه ام قطع شد هرچه پیگیری کردم موفق نشدم درست میگویند از۹۵ درصد ملت ۵ درصد بادرامدهای میلیاردی یارانه میگیرند و ۵۰ درصد هم در حد مولتی میلیارد بملت تهمت نزنید دولتمردان و مجلسیها یارانه بقیه را میگیرند درست است ۹۵ درصد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج