۱۰۷۰۴۱۱
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

درخواست پوزشِ خاتمی بابت حمایت از روحانی

دو ماه قبل بود که واعظی رئیس‌دفتر روحانی گفت خاتمی همیشه حامی دولت بوده و با روحانی روابط خوبی دارد. حالا محمدخاتمی در اظهاراتی بدون‌اشاره به مشکلات معیشتی مردم و نقش دولت مورد حمایت وی در این مسئله، به دو قوه مقننه و قضائیه حمله کرده است!

کیهان نوشت: دو ماه قبل بود که واعظی رئیس‌دفتر روحانی گفت خاتمی همیشه حامی دولت بوده و با روحانی روابط خوبی دارد. حالا محمدخاتمی در اظهاراتی بدون‌اشاره به مشکلات معیشتی مردم و نقش دولت مورد حمایت وی در این مسئله، به دو قوه مقننه و قضائیه حمله کرده است!

به گزارش رجانیوز او در جمع فعالین سیاسی اصلاح‌طلب اقدامات این دو قوه را منجر به رنج دیدن مردم معرفی کرد و گفت: «قوانین یا صدور و اجرای احکام قضایی که می‌تواند رنجی بر رنج‌های ملت بیافزاید، پرهیز کنید.»

در حالی که عزم جدی قوه قضائیه در برخورد با فساد اقتصادی و تلاش مجلس برای بهبود وضعیت اقتصادی مورد حمایت مردم واقع شده اما خاتمی معتقد است این اقدامات توجیه عقلی و شرعی ندارد!

خاتمی از عدم رعایت تمام موازین قانونی و منافع مردم در این دو قوه ابراز نگرانی کرده(!) و گفته است: «مسئله این است که آیا تمام موازین قانونی برای انجام این وظایف رعایت می‌شود یا نه؟ مهم‌تر از آن، آیا مصالح عمومی و منافع ملی در این رابطه مدنظر بوده یا خیر؟ آیا گفتار، رفتار و منش و روش ما در جهت بهبود حال مردم است یا خلاف آن؟ که اگر اینچنین باشد، این امور توجیه عقلی، شرعی و قانونی ندارد!»

خاتمی در حالی از قوای تازه نفس مقننه و قضائیه طلبکار است که هیچ گاه به دلیل حمایت خود از حسن روحانی و بی‌تدبیری‌های اقتصادی دولت عذرخواهی نکرده است. محمدرضا عارف معاون اول خاتمی قبلا گفته بود اگر بنای عذرخواهی باشد شجاعت این کار را داریم. اما گویا خاتمی حتی شجاعت این کار را هم ندارد.

علاوه‌بر این خاتمی هرگاه کشور و مردم با مشکلات ناشی از سوء مدیریت دوستانش روبه رو شده، به نظام حمله کرده و دولت را بری از خطا شمرده است. به عنوان نمونه صحبت‌های وی در دیدار با نمایندگان اصلاح‌طلب فراکسیون امید در اسفند ۹۷ بدون‌اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی چه در بازار خودرو و مسکن و چه در بازار گوشت و نیازهای خوراکی که همه دست‌پخت دولت مورد حمایتش است انتقاد خود را به سمت نظام برد.

وی البته در سخنان خود‌اشاره نمی‌کند که منظور او از تصمیمات کدام تصمیمات است و چه کسی آن را اتخاذ کرده است؛ چرا که باید به تصمیم دولت در تعیین نرخ اجباری ارز فسادساز ۴۲۰۰تومانی جهانگیری و پیش فروش سکه و سیاست‌های نادرست آخوندی در حوزه مسکن و وزرای صنعت روحانی‌اشاره کند. خاتمی به هیچ عنوان وارد انتقادات جزئی نمی‌شود چراکه باید به شریکان سیاسی خود انتقاد کند و این امر برای اصلاح‌طلبان خوشایند نیست.
به نظرمی‌رسد صحبت‌های اخیر او در جمع سیاسیون حامی خودش، رمز افزایش حملات به مجلس و قوه قضائیه در ماه‌های پایانی دولت روحانی و انتخابات ۱۴۰۰ باشد.

سخنان خاتمی در حالی است که بسیاری از مردم، وی و امثال او را به خاطر سوءمدیریت موجود در دولت لعنت می‌کنند. چندی پیش زیباکلام گفت که 90 درصد مردم او و اصلاح‌طلبان را به خاطر وعده‌های انتخاباتی 92 و 96 دروغگو می‌دانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببخشید
      اعلام کنید تیراژ کیهان چند تا است
      و چقدر سالیانه از دولت سوبسید می گیرد
      می دانم که این کار را نخواهید کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج