جاباما
۱۰۷۱۶۲۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تلویزیون و متفاوت‌ترین یلدای قرن

حمید شاه آبادی معاون سیما در خصوص برنامه‌های سیما در بلندترین شب سال یادداشتی منتشر کرد.

خبرگزاری ایلنا: حمید شاه آبادی معاون سیما در خصوص برنامه‌های سیما در بلندترین شب سال یادداشتی منتشر کرد.
متن یادداشت معاون سیما بدین شرح است:
تلویزیون و متفاوت‌ترین یلدای قرن
سیما درحالی به استقبال آخرین روز پاییزرفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا، متفاوت‌ترین یلدای قرن نیز محسوب می‌شود. طولانی‌ترین شب سال برای همه ما ایرانیان یادآور سنت‌ها و آئین‌هایی است که با گردهمایی معنا پیدا می‌یافت و تازه کردن دیدار، توصیه شده‌ترین رسم این مناسبت بود. اما امسال به خاطر شرایط ویژه‌ای که در آن قرار داریم، خردمندانه‌ترین کار، عدم برگزاری گردهمایی و دیدار است.
مسئولیت اصلی معاونت سیما در یلدای امسال این است که از یک سو مردم را از دور هم جمع شدن و رفتن به میهمانی برحذر دارد و از طرف دیگر، با تقویت نقش رسانه در سرگرمی و ایجاد نشاط و امید، گرما و لحظات زیبایی را به منازل مردم به ارمغان ببرد.
بنابراین سیما با شعار «درخانه بمانید، ما به خانه‌های شما می‌آییم» جهت برنامه‌های خود را به سمت بازسازی آئین یلدا در قاب تلویزیون تنظیم کرده تا به طولانی‌ترین شب سال، روشنایی ببخشد.
وجه تمایز سیما در یلدای امسال این است که علاوه بر تولید و پخش برنامه اختصاصی، همه برنامه‌ها رنگ و بوی یلدایی پیدا کردند. به طور مثال، برنامه‌هایی چون «دستپخت» «ایرانیش»، «زوجی نو» و سیم آخر این مأموریت را یافتند تا حال و هوای این شب را زنده نگه دارند و برخی برنامه‌ها نظیر سیم آخر و انار زودتر به پیشواز شب یلدا رفتند. حتی برنامه‌ای چالشی چون «ثریا» و یا برنامه‌ای فرهنگی چون «شب‌های هنر» با این مناسبت تناسب یافته اند. ضمن اینکه برنامه‌های پرمخاطبی مثل «دورهمی»، «قندپهلو» و «رادیو هفت» که مدتی است پخش آن‌ها به پایان رسیده، به عنوان هدیه ویژه سیما برای شب یلدای خاص امسال، تدارک دیده شده‌اند و روی آنتن می‌روند.
شب یلدای امسال علاوه بر کرونا با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار نیز همزمان شده است. شبکه‌های سیما به همین مناسبت با برقراری ارتباط زنده با حرم مطهر حضرت عقیله بنی هاشم (س) امکان زیارت از راه دور را برای عاشقان و دلدادگان به ایشان مهیا کرده اند. همچنین برنامه‌های سیما بخش‌هایی را به مدافعان سلامت اختصاص داده اند. بطور ویژه یک مجموعه مستند با عنوان «پرستاران» هر شب روی آنتن شبکه یک می‌رود که به طور اختصاصی به بازنمایی ازخودگذشتگی‌های کادر درمان و طلایه داران مبارزه با کرونا می‌پردازد.
معاونت سیما برای امروز یکشنبه علاوه برسریال‌های شبانه از آغازین ساعات روز تا نیمه شب فردا هشت فیلم سینمایی هم پیشکش مخاطبان عزیز خواهد کرد.
به این امید که امشب را همه در خانه‌های خود بمانیم و با تماشای برنامه‌های سیما لحظات خود را به خوشی سپری نماییم تا بتوانیم در یلدای سال‌های آینده با ریشه کن شدن ویروس کرونا، باز هم با همه عزیزانمان و در سلامت پای تلویزیون جمع شویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج