۱۰۷۲۰۹۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سازش در منطقه با آمدن بایدن به خطر می‌افتد

نیویورک تایمز نوشت: انگیره‌هایی که کشور‌های عربی مقابل عادی سازی روابط با اسرائیل داشته‌اند احتمالا از سوی دولت منتخب آمریکا یا کنگره رد شوند به این ترتیب توافقات صلح با خطر روبه‌رو خواهند شد.

ایسنا: این روزنامه به نقل از مسؤولان مطلع از تلاش‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا نوشت: توافقات صلح در خاورمیانه دستاوردی ویژه برای دولت دونالد ترامپ در سیاست خارجی است که برای برقراری روابط اقتصادی و دیپلماتیک بین تل‌آویو، امارات، بحرین، مراکش و سودان میانجی‌گری کرده است.

این روزنامه افزود: عمان و تونس احتمالا دو کشور بعدی باشند که منتظر پیوستنشان به این قطار عادی سازی هستند و توافقات می‌توانند تا زمان ترک کاخ سفید از سوی ترامپ در ژانویه گسترش یافته و شامل کشورهای آسیا و آفریقا در جنوب صحرا باشد.

در این راستا، رابرت مالی، مدیر اجرایی گروه بین‌المللی بحران و نزدیک به آنتونی بلینکن که بایدن او را به عنوان منصب وزیر خارجه تعیین کرده است، گفت، کاهش رسمی تنش‌ها بین اسرائیل و همسایگان منطقه‌ای "موفقیت" است و روسای جمهوری قبلی آمریکا چه جمهوریخواه و دموکرات برای تحقق آن همیشه تلاش کرده‌اند.

مالی افزود: دولت بایدن تلاش خواهد کرد از بخش‌هایی از توافقات عادی سازی روابط که قوانین بین‌المللی را به چالش می‌کشند، عقب‌نشینی کرده یا تغییراتی را در آن ایجاد کند. همچنین در مورد حاکمیت مراکش بر صحرای غربی یا به چالش کشیدن سیاست خارجه طولانی مدت آمریکا به عنوان مثال درباره فروش اف-۳۵ به امارات عقب‌نشینی‌هایی داشته باشد.

در این راستا نیویورک تایمز نوشت: اگر دموکرات‌ها بعد از انتخابات مجدد در جورجیا در ماه آینده کنگره را به دست بگیرند این گام‌ها از سوی دولت بایدن بازنگری خواهند شد تا درباره فروش این سلاح‌ها اطمینان پیدا کنند که برتری نظامی اسرائیل در منطقه را تضعیف نمی‌کنند.

حتی اگر بایدن و بلینکن با دیپلماسی انگیزه که ترامپ ارائه کرده، موافقت نکنند آن دو همچنین درباره ظهور نشانه‌های عقب‌نشینی در حمایت از اسرائیل هشدار خواهند داد؛ اسرائیلی که هم‌پیمان آمریکا در منطقه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج