جاباما
۱۰۷۲۱۴۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آیا ترامپ برای دولت بایدن دردسرساز خواهد بود؟

یک کارشناس ارشد مسائل بین الملل با بیان این که ترامپ می‌تواند از نفوذ و پول خود برای کنترل حزب جمهوری خواه استفاده کند، گفت:عملکرد ترامپ نشان داده که ممکن است او پس از ترک کاخ سفید، مثل یک "پدر خوانده "بر سرنوشت نامزد‌های جمهوری‌خواه در انواع انتخابات‌ها در داخل آمریکا اثر بگذارد.

ایسنا: کوروش احمدی در پاسخ به این سوال که با قطعی شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ مجبور است ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ کاخ سفید را ترک کند ، با توجه به این موضوع آینده سیاسی ترامپ بعد از خروج از کاخ سفید چگونه خواهد بود و چه فرصت ها و چالش هایی در پیش روی او وجود دارد ؟ گفت : واقعیت این است که ترامپ همچنان می تواند آینده سیاسی درخشانی در پیش داشته باشد.

او حدود ۷۵ میلیون رای کسب کرده و به راحتی با استفاده از هیجانات طرفدارانش در زمان بعد از انتخابات ،حدود ۲۵۰ میلیون دلار به اسم اقدامات حقوقی برای "اثبات تقلب در دادگاه ها" جمع کرده است. این پولی است که عمدتا در اختیار او است. ظاهرا ۶۰ میلیون دلار از آن را در اختیار یک "کمیته اقدام" یا PAC جدید قرار داده که می تواند برای حمایت از برنامه های سیاسی او صرف شود.

استفاده ترامپ از نفوذ و پول خود برای کنترل حزب جمهوری خواه

این کارشناس ارشد مسائل بین الملل افزود: ترامپ می تواند از این نفوذ و این پول برای کنترل حزب جمهوری‌خواه و تخریب برخی و تقویت بعضی دیگر استفاده کند. پیش از این نیز با حمایت از یک نامزد برای ریاست کمیته مرکزی حزب و وجود شواهدی مبنی بر ضدیت با فرماندار جمهوری‌خواه جورجیا که به رغم نظر او تقلب در انتخابات را رد کرد، نشان داده که ممکن است مثل یک پدر خوانده بر سرنوشت نامزدهای جمهوری‌خواه در انواع انتخابات ها در داخل آمریکا اثر بگذارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ به عنوان یک برند سیاسی در آمریکا که توانست در انتخابات سال ۲۰۲۰ علی‌رغم شکست در انتخابات از سال ۲۰۱۶ آرای بیشتری کسب کند ، در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت می کند و یا اینکه اطرافیان و نزدیکان خود را راهی این رقابت ها می کند؟ خاطر نشان کرد : نزدیکانش گفته اند که اگر چه او در مورد شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ فکر کرده اما هنوز تصمیم نگرفته است. اگر او تصمیم بگیرد در ۲۰۲۴ کاندیدا شود، شکی نیست که قدرت بی رقیبی در حزب جمهوری‌خواه خواهد بود و کسی مشکل می تواند در برابر او عرض اندام کند.

ادامه تلاش جمهوری خواهان برای خشمگین نکردن ترامپ

این کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل افزود: البته در این مورد که او در ۲۰۲۴ کاندیدا خواهد شد یا خیر، از هم اکنون نمی توان پیش‌بینی کرد. چون اولا این بستگی دارد به اینکه در این فاصله مشکلی پیش نیاید و در دعاوی که علیه او وجود دارد محکوم نشود، ثانیا مهم است که تیم بایدن چگونه کار خواهد کرد. اگر تصمیم بگیرد خود کاندیدا نشود، حمایت او از هر نامزدی مسلما شانس او را برای گرفتن نامزدی حزب بسیار بالا خواهد برد. به این دلیل، می توان پیش بینی کرد که هر کسی که قصد نامزد شدن در هر انتخاباتی در سطح فدرال و ایالتی داشته باشد، ناچار خواهد بود به نحوی عمل کند که حداقل خشم ترامپ را متوجه خود نکند.

آیا ترامپ فردی دردسرساز برای دولت بایدن خواهد بود ؟

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ می تواند فردی دردسرساز برای دولت بایدن باشد و رهبری یک جریان ایوزیسیون قدرتمند را در آمریکا بر عهده بگیرد ؟ خاطرنشان کرد: تا کنون رویه روسای جمهور سابق آمریکا معمولا این بوده که در سیاست دخالت نکنند و اجازه دهند تا رئیس جمهور و حزب مربوطه بدون دخالت آنها کار کند، اما ترامپ اگر تصمیم بگیرد که در سیاست باقی بماند، بعید است به این سنت پایبند بماند.

وی ادامه داد :در این صورت او حتما همه تلاش خود را برای به شکست کشاندن بایدن خواهد کرد. البته زمینه چندانی برای موفقیت او وجود ندارد، چرا که در هر زمان قدرت اجرایی در دست یک رئیس جمهور است و او و همکارانش مسئول امور هستند و سر آخر او ، منصوبان او و نهایتا حزب آنها باید پاسخگو باشند. ترامپ و نزدیکان او هیچ قدرت اجرایی نخواهند داشت اما می توانند به همراه فراکسیون جمهوری‌خواه در کنگره که اپوزیسیون رسمی خواهد بود، تاثیراتی داشته باشند.

کار عمده ای که ترامپ می تواند از خارج از کنگره انجام دهد ، این خواهد بود که به نحوی موثر بر مواضع جمهوری‌خواهان در کنگره و نحوه تعیین کاندیداهای حزبی تاثیر داشته بگذارد.

تاثیر ده‌ها دعوای حقوقی و کیفری بر آینده سیاسی ترامپ

این کارشناس ارشد مسائل بین الملل در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد که پرونده های اقتصادی و اخلاقی او بعد از خروج از کاخ سفید در دستور کار پیگیری نهادهای قضایی آمریکا قرار بگیرد و این پرونده ها فعالیت های سیاسی ترامپ را تحت الشعاع خود قرار دهند؟ تصریح کرد : این امکان حتما وجود دارد. ترامپ تا کنون به عنوان رئیس جمهور از مصونیت حقوقی و کیفری برخوردار بوده است.

با ترک کاخ سفید او به یک شهروند عادی تبدیل خواهد شد و در دهها دعوای حقوقی و کیفری که منتظر چنین فرصتی هستند، باید پاسخگو باشد. بیشترین و جدی ترین این دعاوی در شهر نیویورک مطرح است. از جمله در رابطه با پیشنهاد پرداخت حق السکوت به یک مدل نشریه پلی بوی و یک بازیگر فیلم های پورن شکایاتی مطرح است. چنین تخلفاتی نقض قانون انتخابات نیز به شمار می رود و پیش از این وکیل شخصی ترامپ اقرار به دادن حق السکوت کرده و به ۳ سال زندان هم محکوم شده است.

دعوای دیگری در نیویورک مطرح است که ترامپ را متهم به جعل اسناد تجاری احتمالا با هدف فرار مالیاتی می کند. در مورد دیگری ترامپ متهم به تقلب در حوزه املاک است. چند دعوای مربوط به آزار جنسی توسط چند زن و تصرف در اموال صغیر توسط برادر زاده ترامپ هم در انتظار رسیدگی است. اگر برخی از این دعاوی به نتیجه برسد و احیانا به حکم زندان برای او منجر شود، در آن صورت آینده سیاسی او لطمه بسیار خواهد دید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج