۱۰۷۲۱۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آخوندی: وضعیت شهرسازی مطلوب نیست

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ مشکل فروپاشی مرکز شهر که هسته اصیل و نمایانگر هویت آن شهر است، ما را رنج می‌دهد، تاکید کرد که از اواخر دهه ۱۳۶۰ بی قانونی در ساخت و ساز شهری همه‌گیر شد و این بی قانونی کار را به اینجا کشانیده است.

خبرگزاری فارس: به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی که در جلسه ۱۶۰ کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی سخن می گفت، با سپاس از تلاش‌های این شورا در زمینه معماری اسلامی تصریح کرد: معماری و شهرسازی یکی از اصلی‌ترین نمودهای سبک زندگی در هر جامعه است.

در این جلسه که به ریاست علی اکبر ولایتی به بررسی موضوع «معماری اسلامی ـ ایرانی» اختصاص داشت، وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: متأسفانه وضعیت فعلی معماری و شهرسازی در کشور مطلوب نیست و ما در وزارت راه و شهرسازی اصرار داریم تا این روند را بهبود ببخشیم.

آخوندی اضافه کرد: شاید در طول دوره ۴ ساله وزارت یک وزیر کار به نتیجه نرسد، اما می‌توان در همین مدت بنیان یک حرکت را ایجاد کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: متأسفانه از اواخر دهه ۱۳۶۰ بی قانونی در ساخت و ساز شهری همه‌گیر شد و این بی قانونی کار را به اینجا کشانیده است.

آخوندی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: حس می‌کنم که هنوز جامعه علمی و فرهنگی اهمیت موضوع معماری را درک نکرده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ کشور یک محیط مناسب برای انواع ناهنجاری‌های فرهنگی را ایجاد کرده است و رفع این معضل یک عزم ملی را می‌طلبد.

آخوندی در پایان یادآور شد: در شهرهای بزرگ نیز مشکل فروپاشی مرکز شهر که هسته اصیل و نمایانگر هویت آن شهر است، ما را رنج می‌دهد و در این شهرها به ویژه در تهران باید برای جلوگیری از این روند فکری شود.

پس از سخنان وزیر راه و شهرسازی اعضای شرکت کننده در جلسه به بیان نظرات خود در خصوص تدوین مبانی علمی و ادبیات مناسب برای احیای معماری و شهرسازی اسلامی، طراحی یک جایزه ملی و بین‌المللی معماری اسلامی ـ ایرانی، توجه به تفاوت اقلیم‌های طبیعی در کشور برای ساخت و ساز و تأسیس نهادی مسئول و دارای اختیارات لازم برای مدیریت فرابخشی شهرسازی و معماری پرداختند.

همچنین در ادامه توجه به نقش معماری در نمایش هویت اجتماعی، تهیه اطلس ساخت و ساز در کشور، دقت در تغییرات صورت گرفته در معماری شهری کشور و تأثیر این تغییرات سبک زندگی و برنامه‌ریزی برای ارتباط با فعالان بخش ساخت و ساز در کشور برای بهبود وضع فعلی از مواردی بود که حاضران در جلسه به آن پرداختند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج