۱۰۷۲۶۴۲
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

رسوایی اخلاقی در جامعه ادبی ترکیه

کمپین #من_هم در کشور ترکیه بعد از فاش شدن پیام های مستهجن یک نویسنده به زنان جوان و در نهایت خودکشی آن نویسنده، وارد مرحله تازه ای شد.

خبرگزاری صبا: کمپین #من_هم در کشور ترکیه بعد از فاش شدن پیام های مستهجن یک نویسنده به زنان جوان و در نهایت خودکشی آن نویسنده، وارد مرحله تازه ای شد.
رسوایی اخلاقی در جامعه ادبی ترکیه
به نقل از فیگارو، پس از برملا شدن رسوایی های اخلاقی شخصیت های مشهور در کشورهای آمریکا یا فرانسه و همینطور دیگر کشورهای دنیا، اکنون جهان ادبیات در ترکیه نیز به نوبه خود با اتهامات آزار و اذیت جنسی به نویسنده های شناخته شده این کشور تحت تاثیر قرار گرفته است.
کمپین #من_هم، در کشور ترکیه بعد از فاش شدن پیام های مستهجن یک نویسنده به زنان جوان که باعث شد در نهایت آن نویسنده دست به خودکشی بزند وارد مرحله تازه ای شد.
این جنبش که با پیام های ناشناس در شبکه های مجازی آغاز شد به سرعت حرکت کرد و شخصیت های مشهور را نشانه گرفت و همینطور به زن ها دل و جرات داد سکوت خود را در برابر آزار و اذیت جنسی این شخصیت ها که خود را مصون می یافتند، بشکنند.
همه چیز از روز ۷ دسامبر با یک توییت شروع شد، یک کاربر با نام مستعار لیلا سالینجر ویدیویی از حسن علی توپتاش معروف به «کافکای زبان ترکی» با این توضیح که چه تعداد از ما منتظر هستیم تا (رفتارهای) این مرد افشا شود؟ به اشتراک گذاشت. پس از این پیام بود که حداقل ۲۰ زن، حسن علی توپتاش را به آزار و اذیت جنسی متهم کردند و موجی از اتهام برعلیه نویسندگان دیگر راه افتاد.
ابراهیم کولاک نویسنده و صاحب یک کتابفروشی در آنکارا دیگر شخصیت ادبی ترکی بود که در معرض این اتهامات قرار گرفت، او در روز ۱۰ دسامبر با گذاشتن یادداشتی برای خانواده و ابراز تاسف و همینطور تقاضای بخشش از خانواده خود به زندگی اش در ۵۱ سالگی خاتمه داد.
بنا به گفته مقامات محلی، ابراهیم کولاک به کاربر توییتری لیلا سالینجر که آغازکننده این جنبش بود پیام های مستهجن فرستاده بود. کولاک در متن خودکشی اش از این نحوه پایان زندگی اش ابراز ناراحتی کرده و گفته بود: برای چنین پایانی آماده نبودم، من می خواستم مرد خوبی باشم اما نشد، دیگر نمی توانم به روی همسر، بچه ها و دوستانم نگاه کنم.
از آن زمان تا الان، حساب کاربری لیلا (سالینجر) در توییتر پاک شده است.
حسن علی توپتاش نویسنده سرشناس ترکیه در واکنش به این اتهامات تنها از رفتار ناخودآگاه خود که موجب رنجش برخی شده عذرخواهی کرد و البته مسئولیت این اتهامات را نپذیرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج