جاباما
۱۰۸۰۹۸۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تولید بنزین مصنوعی از هوا

محققان روشی برای تولید متانول از دی اکسید کربن و آب با استفاده از برق تولید شده در نتیجه تغییر دما، ابداع کرده اند. این محصول در مرحله بعد به بنزین مصنوعی تبدیل می‌شود.

خبرگزاری مهر: محققان روشی برای تولید متانول از دی اکسید کربن و آب با استفاده از برق تولید شده در نتیجه تغییر دما، ابداع کرده اند. این محصول در مرحله بعد به بنزین مصنوعی تبدیل می شود.

گروهی از محققان روشی پاک‌تر برای تولید سوخت خودروهای بنزینی ابداع کرده‌اند.

فرایند جدید تولید سوخت دی اکسید کربن هوا و آب را با استفاده از الکتریسیته به متانول تبدیل می‌کند. برق مورد نیاز برای این فرایند نیز از افزایش و کاهش روزانه دما تولید می‌شود. هرچند در برخی در برخی موارد می‌توان از متانول استفاده کرد اما قابلیت تبدیل آن به بنزین مصنوعی سبب می‌شود سوختی پاک‌تر در مقایسه با بنزینی باشد که از نفت تولید می‌شود.

طبق گزارشی که در نشریه «نیچر کامونیکیشنز» منتشر شده، به طور معمول تبدیل دی اکسید کربن به متانول نیازمند دمای بسیار بالا است. اما محققان دانشگاه چینی سیستمی ابداع کرده‌اند که با استفاده از نانوپلت های دو بعدی الکتریسیته کافی برای تغییر دما بین شب و روز را تنظیم کند.

این سیستم تاکنون فقط در آزمایشگاه استفاده شده و بنابراین محققان مقادیر اندکی از دی اکسید کربن را به مولکول‌های متانول تبدیل کرده‌اند.

البته متانول مصنوعی همچنان گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کند و این فرایند برای زمین مضر است. اما گامی در جهت درست و ارتقای سوخت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج