adexo3
۱۰۸۱۵۱۰
۷۰ نظر
۵۰۱۰
۷۰ نظر
۵۰۱۰
پ

ریزش قیمت‌ها با وعده دلار ۱۵هزار تومانی؟

با ریزش قیمت دلار در روز‌های پایانی هفته گذشته و البته در فضای بین دو تعطیلی بازار ارز، گمانه‌زنی‌ها برای تداوم ریزش قیمت‌ها ادامه دارد.

روزنامه توسعه ایرانی: با ریزش قیمت دلار در روز‌های پایانی هفته گذشته و البته در فضای بین دو تعطیلی بازار ارز، گمانه‌زنی‌ها برای تداوم ریزش قیمت‌ها ادامه دارد.

بسیاری می‌پرسند آیا بازار وعده رسیدن قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان را جدی گرفته است؟

ریزش قیمت‌ها با وعده دلار ۱۵هزار تومانی؟

وضعیت بازار ارز

به نظر می‌رسد تحولاتی در بازار ارز در حال رخ دادن است. قیمت‌ها در این بازار در آخرین روز هفته گذشته و اولین روز هفته جاری که بین تعطیلی بود، روند کاهشی را تجربه کرد. هر دلار حالا در کانال ۲۲ هزار تومان قرار دارد. نرخ خرید دلار در صرافی‌های بانکی نیز فاصله هزار تومانی خود با قیمت فروش را به ۶۰۰ تومان کاهش داده است. بسیاری معتقدند این سیگنال، سیگنالی است مبنی بر اینکه قیمت‌ها قرار نیست فعلا ریزش برق‌آسا را تجربه کند.

در اولین روز هفته، سکه امامی ۳۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. افت سکه بیشتر تحت‌تاثیر کاهش قیمتی دلار بود. به گفته تحلیلگران فنی، فلز گرانبهای داخلی حمایت سنگین ۱۰ میلیونی را پیش‌رو دارد و در صورتی که نتواند آن را حفظ کند، احتمال افت تا ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مطرح خواهد شد. برخی از معامله‌گران خریدهای پله‌ای را به فعالان از نزدیکی مرز ۱۰ میلیون تومانی پیشنهاد کرده‌اند.

اما آنچه در بازار رخ داد و افزایش شمار فروشندگان نشان می‌دهد تحولاتی در بازار ارز در راه است؛ تحولاتی که می‌تواند فضای اقتصادی ایران را در دو ماه آینده تحت‌تاثیر قرار دهد.

هفته گذشته، هنوز کاهش قیمت ارز کلید نخورده بود که عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: «بهتر است اقدامات صورت گرفته از سوی دولت و بانک ‌مرکزی برای ایجاد آرامش در بازار ارز را سیاسیون به نفع خود مصادره نکنند.» به نظر می‌رسد خطاب وی به نمایندگان مجلس بود. آنها که معتقدند با اقداماتشان قصد دارند فضای اقتصادی کشور را آرام کنند. اتفاقاً اختلاف‌نظرهای مجلس با دولت بر سر بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ در چند هفته اخیر، بازار سرمایه را به شدت تحت‌تاثیر قرار داده و بخشی از ریزشهای صورت گرفته در این بازار تحت‌تاثیر این اختلافات اتفاق افتاده است.

این هشدار مسلم همتی همان روز نشان داد که تحولاتی در راه است. پیش از این نماینده‌ای از جانب کره‌جنوبی برای مذاکره در خصوص آزادی نفتکش کره‌ای توقیف شده در آب‌های ایران از یک سو و همچنین آزاد‌سازی منابع بلوکه شده ایران در این کشور راهی ایران شد و مذاکراتی با عبدالناصر همتی داشت.

همتی در این نشست عتاب و خطاب شفافی نسبت به مقامات کره جنوبی داشت. وی تاکید کرد: ۷ میلیارد دلار پول ایران در کره بیش از یک سال و نیم است که بلوکه شده است. او دولت کره را به اجرای سیاست‌هایش فارغ از سوگیری‌های آمریکا فراخواند و اخبار منتشر شده نشان می‌دهد توافق نهایی در این زمینه حاصل شده است.

از سوی دیگر مذاکرات ایران و عراق نیز همچنان در جریان است و گفته می‌شود در این حوزه نیز ایران به موفقیت‌هایی برای آزادسازی بخشی از منابع بلوکه شده خود دست یافته است.

پیش‌تر، قبل از اینکه همتی به سیاسیون هشدار بدهد و خواستار آن شود که کاهش قیمت دلار از سوی گروه‌ها و جناح‌های سیاسی مصادره به مطلوب شود، رئیس‌جمهور در سخنانی تاکید کرده بود قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان کاهش خواهد یافت. بازار سرمایه بلافاصله پس از اعلام رئیس‌جمهور روندی کاهشی را تجربه کرد چراکه رشد برق‌آسای بازار سرمایه در پنج ماهه اول سال تحت‌تاثیر رشد تورم و رشد قیمت ارز بوده است و کاهش قیمت ارز می‌تواند زمینه را برای ریزشهای بیشتر در بازار سرمایه فراهم کند.

ریزش سنگین بورس در اولین روز هفته نیز نشان از آن داشت که بازار سرمایه واکنشی منفی را به کاهش نرخ دلار نشان می‌دهد و کانال یک میلیون و 200 هزار واحد نیز حاکی از این امر بود.

ریزش قیمت‌ها با وعده دلار ۱۵هزار تومانی؟

ریزش در بازارهای موازی

از سوی دیگر باید توجه داشت که سایر بازارها نیز روندی کاهشی را تجربه کردند. بازار خودرو به قول برخی از فعالان بازار ریزشی برق‌آسا را شاهد بود.

خودرو، ارزان اما بی‌مشتری شد

هرچند رکود بازار خودرو و عدم معامله در روزهای ابتدایی هفته مانع از آن است که قیمت مشخصی برای خودروهای مختلف اعلام شود اما نایب‌رئیس اتحادیه خودرو و دیگر فعالان از کاهش ۸ تا ۱۵ درصدی قیمت خودروها در بازار خبر می‌دهند و می‌گویند این روند در روزهای آتی با کاهش نرخ ارز ادامه خواهد داشت. افزایش شمار فروشندگان ارز و ورود نوسان‌گیران به بازار برای نقد کردن دلارها نشان می‌دهد هفته بسیار پر خبری پیشروی بازار ارز قرار دارد. در عین حال کاهش قیمت خودرو تنها اتفاق رخ داده در بازارها تحت‌تاثیر ریزش قیمت ارز نبود. قیمت طلا پس از مدت‌های طولانی به ازای هر گرم به کمتر از یک میلیون تومان رسید و قیمت سکه نیز حتی در ساعاتی از روز شنبه به کانال ۹ میلیون تومان ورود کرد.

سیر نزولی نرخ ارز و چشم‌انداز مثبت معادلات سیاسی موجب شده اغلب مشتریان برای خرید خودرو دست نگه دارند. به‌گفته فعالان صنفی تا زمانی که نرخ ارز در هر محدوده‌ قیمتی برای مدت ۲ تا ۳ هفته تثبیت نشود، نمی‌توان انتظار بازگشت مشتریان به بازار خودرو و رشد نسبی معاملات را داشت.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در یک هفته گذشته بیشترین ریزش قیمت در بازار خودروهای داخلی مربوط به‌خودروهای مونتاژی و گران‌قیمت‌تر مانند هایما اس۷ و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک بوده است. قیمت هایما اس۷ با کاهش ۵۵میلیون تومانی از ۶۷۵میلیون به ۶۲۰میلیون رسیده و قیمت دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک هم با نزولی ۲۴میلیون تومانی از ۴۳۷میلیون به ۴۱۳میلیون تومان کاهش یافته است.

روز شنبه هفته جاری کاهش ۵۰۰هزار تا ۵میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار محصولات سایپا و ریزش ۵۰۰هزار تا ۱۰میلیون تومانی قیمت در بازار محصولات ایران‌خودرو را شاهد بودیم به‌نحوی که قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ به ۱۸۸میلیون، پژو۲۰۶تیپ۵ به ۲۴۷میلیون، سمند (LX) ۱۷۵میلیون تومان و سمند EF۷به ۱۹۶ میلیون، پژوپارس سال به ۲۰۵میلیون، پژو۴۰۵GLX دوگانه‌سوز ۱۸۲میلیون، سورن ۲۲۹میلیون، ۲۰۷دستی ۲۷۴میلیون تومان و ۲۰۷پانور به ۳۰۹میلیون رسید. در گروه محصولات سایپا نیز قیمت سایپا ۱۱۱ به ۱۲۳ میلیون، سایپا۱۳۱ به ۱۰۵میلیون‌و۵۰۰هزار، سایپا۱۵۱ (پراید وانت) ۱۱۲میلیون تومان و نرخ تیبا، تیبا۲ و تیبا۲ پلاس نیز به‌ترتیب به ۱۲۶، ۱۲۸ و ۱۳۷میلیون تومان رسید. قیمت ساینا نیز به ۱۳۳میلیون، کوییک دنده‌ای ۱۴۳میلیون و کوییک R به ۱۴۸میلیون تومان کاهش یافت.

به این ترتیب مشخص می‌شود کف و سقف قیمت‌ها در بازار سکه و طلا در حال تغییری جدی است.

کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: شمار سرمایه‌گذاران در بازار سکه و طلا از یک ماه پیش به وضوح کاهش یافته بود و در روزهای اخیر تحت‌تاثیر کاهش قیمت دلار تعداد فروشندگان افزایش یافت.

به نظر می‌رسد فروشندگان، نوسان‌گیرانی هستند که با هدف پیشگیری از کاهش قدرت خرید نقدینگی خود دست به خرید سکه و طلا زده‌اند.

به گفته وی جدا از ریزش قیمت دلار در بازار، تحولات قیمتی در بازار جهانی طلا نیز بر بازار طلا و سکه در ایران موثر است. وی معتقد است با حضور بایدن در کاخ سفید بازار جهانی طلا دستخوش تغییراتی خواهد شد. این تحولات بستگی به سیاست‌های اعلامی رئیس‌جمهور جدید آمریکا دارد.

تحلیلگران چه می‌گویند؟

ریزش یکدست بازارهای ایران در شرایط کنونی بسیاری ‌از سرمایه‌گذاران را نگران کرده است. سهامداران در هفته‌های گذشته چندین بار در مقابل سازمان بورس و اوراق بهادار و مجلس شورای اسلامی دست به تجمع زدند و اعتراض خود را نسبت به روند حاکم بر اعلام کرده‌اند. باید در نظر داشت تحولات بازار ارز تحت‌تاثیر دعواهای سیاسی و همچنین اختلاف‌نظرها پیرامون قیمت‌گذاری دستوری میان وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت صنعت نیز قرار دارد. پیش از این نیز در مردادماه وقتی روند ریزشی بازار سرمایه آغاز شد، بسیاری دلیل اولیه را اختلاف وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت نفت بر سر واگذاری سهام اعلام کردند.

بسیاری معتقدند که اعتماد مردم به بورس اوراق بهادار کاهش یافته و در نتیجه روند خروج سرمایه از این بازار می‌تواند جو حاکم را بیش از پیش منفی نماید.

کارشناسان معتقدند کاهش تحریم‌ها و همچنین احتمال افزایش صادرات نفت ایران در بازارهای جهانی با ورود بایدن به کاخ سفید نیز خود مولفه‎ای است که به کاهش فشار بر بازار ارز منجر می‌شود.

همین نکته از سوی بسیاری از کارشناسان مورد استناد قرار می‌گیرد تا نشان داده شود آینده بورس، آیندهای مثبت خواهد بود چرا که لغو تحریم‌ها می‌تواند شرکت‌های صادرات‌محور را با تغییر مثبت مواجه کند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با «توسعه ایرانی»: شمار سرمایه‌گذاران در بازار سکه و طلا از یک ماه پیش به وضوح کاهش یافته بود و در روزهای اخیر تحت‌تاثیر کاهش قیمت دلار تعداد فروشندگان افزایش یافت

ریزش قیمت‌ها با وعده دلار ۱۵هزار تومانی؟

و اما بازار مسکن

بازار مهم دیگر ایران یعنی بازار مسکن هرچند مقاومتی جدی را در برابر کاهش قیمت‌ها از خود نشان داده است اما به نظر می‌رسد با تعدیل شرایط حاکم بر بازار مواجه شود.

برخی کارشناسان معتقدند هر چند بازار مسکن کمترین تاثیر را در زمان کاهش قیمت‌ها از بازار ارز می‌گیرد؛ اما در زمان افزایش قیمت دلار به شکل مستقیم از رشد قیمت‌ها تاثیر گرفته و با افزایش قیمت روبرو می‌شود.

چسبندگی قیمت‌ها در بازار مسکن بدان دلیل است که عرضه و تقاضا در این بازار سال‌های طولانی همخوان و هماهنگ نشده است. پایین بودن حجم تولید مسکن در قیاس با تقاضا سبب شده است قیمت مسکن در ایران همواره بالاتر از قدرت خرید باشد و وام‌های اعطایی بانک‌ها نیز نتواند بخش مهمی از درخواست خریداران را پوشش دهد.

با این حال با خروج سرمایهگذاران از بازار مسکن به نظر می‌رسد آهنگ رشد قیمت‌ها در این بازار نیز طی ماه‌های آینده متوقف شده و واحدهای مسکونی لوکس نیز با کاهش قیمت روبرو شوند.

به این ترتیب ریزش دسته‌جمعی در بازارهای ایران شرایط عجیبی را پیش روی اقتصاد ایران قرار داده است. دارایی‌های مردم در شرایطی در حال کاهش است که نرخ تورم طبق آمار رسمی همچنان بالاتر از ۳۰ درصد است. در نتیجه به نظر می‌رسد فشار بر سبد معیشتی خانوار با توجه به کاهش حجم قیمت دارایی‌ها افزایش یابد.

عبدالناصر همتی البته اعلام کرده است که اقدامات بانک مرکزی در ماه‌های پیش‌رو، روند رو به رشد تورم را مهار خواهد کرد.

ریزش قیمت‌ها با وعده دلار ۱۵هزار تومانی؟

پيش‌بيني آينده بورس

برخي كارشناسان بر اين باورند وقتي انتظار مي‌رود در سال آينده نرخ ارز در سطوح پايين‌تري قرار بگيرد و حتي برخي كارشناسان از نوسان قيمت دلار حداكثر در محدوده ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان صحبت مي‌كنند انتظار براي رشد شاخص كل بورس، چندان درست نيست. دولت انتظار دارد بازار سهام در سال آينده پررونق باشد. دولت در بودجه سال آينده ميزان درآمد خود از محل ماليات بر نقل و انتقال سهام را ۱۴ هزار ميليارد تومان برآورد كرده است.

با اينكه ميزان درآمد مالياتي دولت از نقل‌وانتقال سهام در بازار سرمايه طي ۹ ماهه اول سال جاري ۱۸ هزار و ۴۱ ميليارد تومان بوده است، اما آمارها نشان مي‌دهد كه رونق بورس در ۶ ماهه اول سال ۹۹ تكرار نخواهد شد. علاوه بر اين، از ۲۰ مرداد ماه تا پايان آذر ماه امسال ۴۳ هزار و ۸۸۰ ميليارد تومان از بورس خارج شده است. با توجه به روند خروج پول‌هاي حقيقي از بازار سهام، به نظر مي‌رسد در فصل پاياني سال ۹۹ ارزش معاملات بورس روندي كاهش داشته باشد و كاهش ارزش معاملات به معني كاهش درآمد ماليات از اين محل خواهد بود.

قيمت ارز بر بازار سهام آنچنان تاثيري دارد كه برخي پژوهش‌ها اين موضوع را تاييد كرده كه افزايش قيمت دلار با رشد شاخص بازار سهام همراه است. بنابراين با كاهش قيمت دلار روند شاخص سهام بر پايه اين متغير و انتظارات تورمي ناشي از آن صعودي نخواهد بود. حالا دولت بر سر دوراهي سختي قرار گرفته و بايد بين اين دو، يكي را انتخاب كند. كاهش نرخ ارز و به تناسب آن كاهش تورم فعلي يا بازگشت به رشد در بورس و درآمدزايي براي سهامداران و حتي خود دولت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیامک

      کدوم ریزش؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلار سی شش تومان بود شده پانزده تومان تمامی اجناس باید وباید شدیدا قبمت ها یک سوم بشود

      • سینا

        یادش بخیر یه زمانی از دلار ۷ هزار تومنی میترسیدیم

      • مصطفی

        ریزش بورس منظورشون بوده دیگه و الا چیز دیگه ای که ریزش نکرده هر وقت سمند و پراید قیمت دو سال پیش که نه قیمت سال پیش شد اونوقت راست میگن ریزش هست

      • بدون نام

        پارسال که قیمت دلار 22 تومن بود پراید هم پنجاه میلیون بود اگر قیمت پراید الان پنجاه باشه پس افت قیمت دلار واقعیه وگرنه خالی بندیه!

      • بدون نام

        اقا سینا قوربون دهنت.کلا مردم فراموشکاری هستیم.و به همه چی عادت میکنیم

      • AAAAAAAA

        اگر خاطر شما باشد قبل از برجام‌ دلار تا ۷ هزار تومان هم رسید و اجناس ۳ برابر افزایش یافت
        دلار آمد زیر ۳ هزار تومان ولی اجناس اصلا تکانی نخوردن
        این سری هم همانگونه است دلار شاید ۱۵ هزار تومان شود ولی اجناس اصلا ارزان نخواهد شد علت را پرسیدیم میگویند این اجناس خرید قبل است
        به همین راحتی

      • @ ال طه ‌@

        بانک مرکزی نهال است اجازه دهد دلار زیر ۲۰ هزار تومان برسد
        البته اگر دلار ۱۵ هزار تومان بشود که‌مهال است
        قیمت اجناس هیچ تکانی نخواهد خورد
        تاریخ را بخوان

      • بدون نام

        دلار امروز بشدت ریزش کرد و تا 11 هزار تومن هم میاد و اگر بخاد به 7 هزار تومن برسه به مذاکرات بستگی داره
        از این به بعد دیگه ریزشی هست
        بایدن هم چهارشنبه بر سر کار میاد
        خیلی از پولها ازاد میشه

      • بدون نام

        ریزش دلار تا زیر ۱۵۰۰۰ تومن هم میره دلال هایی که اینجا پیام می گذارند همه ناک اوت میشن

      • ناشناس

        هر وقت قیمت خونه به متری ۳ میلیون تومان رسید اونوقت درسته

    • نوری

      کو ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلال

      • آراد

        وقتی قیمت اجناس سر سوزنی تغییر نکرده حالا دلار هی با لا وپایین شود چه به درد میخورد.

    • پایان

      وعده!
      چه کلمه خنده داری

    • بدون نام

      ی بار گفت 10 تومن حالا میگه 15
      اول سال نو میشه 30 تومن باز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انتخابات نزدیکه

      • برای YOU..

        ... بله.. روحانی و دار.و دسته اش میتوانند دلار را به سی و دوهزار تومان و سپس به پانزده هزار تومان کاهش دهند.. ما میتوانیم..!!

      • بدون نام

        تو از اون ادمایی که دلار ذخیره کرده بره پایین سکته ت نزدیکه

      • بدون نام

        اشتباه گفتی بار اول گفت ۲۰ تومن و بعد ۱۷ و الان ۱۵ تومن ولی مطمئنم دلار به ۱۲۰۰۰ تومن هم میرسه

    • بدون نام

      دلار تا زیر۱۵میاد

    • بدون نام

      همش سیاست خوددولته

    • بدون نام

      بزک نمیر بهار میاد دلار ۶۸ ریال میاد.....خخخخخ

    • بدون توهین

      آره با تخم مرغ و تن ماهی ۵۰ تومنی، با هزینه های سفر صد ملیونی و با این هزینه های کلی زندگی باید کور باشی که دم از ارزونی بزنی. دلار از ۳۲ به قول خودتون شده ۲۲, پس چرا همه چیزای مصرفی و غیر مصرفی چندبرابر شده؟

    • بدون نام

      لامصب همه چی مفت شده...
      فقط وسیله نداریم ببریم خونه انبار کنیم...

    • محمد

      وعده سرخرمن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به ما چه ما که امروز میرویم خرید می بینیم قیمت مواد غذای چند برابر شده چطور دورغهای را باور کنیم

    • مجید

      لرزش قبل ازسرما

    • رضا

      وعده بیخود

    • بدون نام

      شما پایین نیاوردید که اگه ترامپ لعنتی میشد الان ۵۰ هزار شده بود دلار

    • امیر مسعود

      چقدر ساده ایم اینا اخر دولتشونه میخان بگن مثلا 15تومن تحویل دادیم دلار رو به دولت بعدی واقعا چی فرض کردید مردم رو ؟

    • بدون نام

      تمام سرمایه مردم را اتش زدند رفت.اف به وجدان افراد بی تدبیر

    • بدون نام

      با سرمایه وروح روان مردم بازی کردن..خدا لعنت کنه همتون.

    • بدون نام

      حالا پونزده تومن بشه باید خوشحال بشیم؟!!!مگه دلار پونزده تومنی کمه؟!

    • ع،ر

      خیز‌بعدی‌دلا‌ر‌حداقل‌پنجاه‌هزار‌تومان‌است
      شک‌نکنید.

    • یی سو

      شما مسولها کی می خواهید قبول کنید که مردم درهر کارهای اعم ازاقتصادوغیره ازشماهاجلوترند؟ واگر قراراست تعاملی دراقتصاد با دنیا انجام گیرد شماها نمی توانید جلو باارزش شدن پول ملی را با دستور دادن بگیرید

    • بدون نام

      عجب ریزشی هر وقت پراید یاهمان فرغون به قیمت 25 میلیون رسید اون وقت بگو ارزان شد

    • بدون نام

      کو ریزش فعلا که کالا روز به روز افزایش داره عزیزم اینجا ایرانه ارزونی گناهه ...

    • بدون نام

      دم انتخابات از اين حركت ها خيلي طبيعي ملت هم اساسا زود باور خوب ميشه رو مخ مباركشون كار كرد البته اگر مخي بود كه ادم جنتلمن رو نميبردن يك پا پتي رو بيارن
      كجا صف هست بريم وايسم !؟
      نشد ميريم صف انتخابات و مشروعيت بين المللي رو بگيريم كه با خيال راحت چشممون دربياد و نوششششش جان تون

    • بدون نام

      الان چی ارزون شده؟میشه لیست کنید؟

    • بدون نام

      چون اجناس روز به روز گران میشن پس ارزونی دستوری دلار ترفندی کوتاه مدته!

    • بدون نام

      والا همه چی ده برابر شده هروقت گوشت گوسفند رو آوردین رو 60 یا 70 بیایین حرف بزنین

    • ali

      میخوام‌ببینم سال دیگه دولت چحوری از پالایش سوم پول در میاره سال دیگه ی ابر تورم خواهیم داشت

    • بدون نام

      انتخابات نزدیک است یک فرجه برای تنفس مردم لازم است تانفس تازه کنند تا بلکه بار مشکلات پنجاه هزار تومانی دلار اینده را بتوانند به دوش بکشند

    • عبدالرحمن

      مردم دیگر هیچ چیز را باور نمیکنند جز خیانت شما!

    • محسن

      ای مردم هفته گذشته گفته بودم دلار وسکه کاهشی میشه بعضی ها مسخره کردند ولی بهتون قول میدم بیاد زیر ۱۳ تومن مطمئن باشید

    • بدون نام

      من که هیچوقت دلارنداشته وندارم وحالم ازدلاروعکس روی آن بشدت بهم می خورد

    • بدون نام

      نگران نباشید دلاربه پانزده تومن میرسه بودجه رو تصویب میکنه بعد دوباره به سی تومن میرسه منتظر باش وببین

    • بدون نام

      دلار باید بشه ۵تومان

    • ناشناس

      اينا بورسو ميگن که با دخالتهاشون سرمایه مردمو به باد فنا دادند

    • سید

      باز هم انتخابات نزدیک شد وعده های دروغین آقایان شروع شد بابا دست بردارین از این وعده بازی های دروغینتان

    • ناشناس

      هروقت پرایدصادراتیتون به عراق روسه میلیون پونصدهزار تومن به مردم ایرانم دادين حرف از ریزش قیمت بزنید

    • بدون نام

      دلار هزار وهشصد بود سکه سیصد بود پراید هفت تومان بود پژو دوازده بود الان قیمتشون بکجا رسیده حالا مثلا پراید صدوچهل ملیونی رامیگن ده ملیون ارزون شده هفت ملیون تا صدوسی ملیون صدوبیست وسه ملیون بعد دلخوشیم که ارزون شد چی چی ارزون شد اقاخانوم روحانی اومد اون وعده ی ازادی غربی که به دختر پسرا داد عملیش کرد دیگر کسی قدرت براتشکیل زندگی ندارد بعد تو پارکا خونه تیمی ها میشه همون وعده روحانی

    • بینام

      کلک مرغابی است خخخخخخخخخخ این ریزش ها

    • فقط خدا

      هنوز گرونه

    • بدون نام

      کدوم ریزش پس چرا ما نمیبینیم

    • بدون نام

      حی میگویند دلار آمده پایین پس چرا قیمت ماشین فرقی نمیکنه و پایین نمیاد و کارخانه حی قیمت ماشین را اضافه میکنه کدام اش درسته

    • امیر کاشانی

      من یقین دارم دولت میباید کسری بوجه خودش رو از نوسانات ارز تامین کنه و خواهد کرد

    • امیر

      این قصه ها برای سرمایه دارهاست اگر قیمت یخچال وماشیت لباس شویی وظرفشویی شد نصف قیمت انوقت میشه ریزش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دورغ میگن هیچی ریزش نکرد این دل مردم که بای خرید میرن بیرون میریز

    • ایرانی سالار

      ریزش کدام قیمتها مردم مگه طلاودلارمیخورندپس چراوقتی دلارمیادپایین اقلام خوراکی هرروزگرانترمیشوند؟اینهاهمه دروغه بااین روش دارنددلارهاروازجیب ملت بیرون میکشند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا راشکر پس بایدن سرکارمبیا من میتوانم یک قوطی ماست کاله بخرم خیلی خوبه اخ جون

    • حسن فولادی

      هروقت دلار رسید به قیمت ۵هزارتومان آن وقت بگید ازانی شد پراید ۲۰ملیونی شده ۱۰۰ملیون میگید ارزان شد نه

    • حسن فولادی

      پس چرا هر وقت شب دلار میرفت بالا اجناس سری گران می شد حالا دالار میاد پاین کس ارزان نمیکد

    • حاج عباس

      شتر در خواب بیند پنبه دانه ....گهی هف هف خورد گه دانه دانه .،بیچاره های خوش باور

    • بدون نام

      پدر مردمو در اوردید با این مملکتی ,که درست کردید

    • بدون نام

      کاملا درسته و به زودی قیمت ها ریزش شدیدی خواهد داشت

      ای مردم

    • س .گ

      الان موقع برکناری ترامپ و نشست جوبایدنه ک ارز و طلا پایین اومده دوباره قیمتها بالا میره مردم الکی دلشون رو خوش نکنن

    • ایرانی

      حالا دیگه با کاهش دلار اگر اجناس خودرو و مسکن تقییر نکرد نیاز همراهی مردم لازم به نخریدن است با نخریدن قیمتها کاهش پیدا میکند بالا رفتن قیمتها به سرعت بود ولی کاهش قیمت قصد ریال ریال دارن فقط نخرید نخرید نخرید عید نزدیک است نخرید تا آفت کند

    • بدون نام

      هرموقع دوست دارن ارزون میکنن هر موقع دوست دارن گرون میکنن یه عده از خدابی خبرا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج