اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۸۸۳۴۲
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

تست ٢۵درصد مسافرین ورودی به ایران مثبت است

این ویروس، رشد سرایتش فوق‌العاده سریع است و اگر میانگین همه‌گیری ویروس قبلی دو هفته است، انتشار این ویروس کمتر از سه چهار روز اتفاق می‌افتد. این موضوع خیلی باعث نگرانی است و قرار شد اقدامات جدی در این حوزه اتفاق بیفتد.

ایسنا: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: ٢۵درصد تست مسافرین خارجی که به ایران می‌آیند مثبت است یعنی با خودشان ویروس می‌آورند و بعد هم متأسفانه قرنطینه را رعایت نمی‌کنند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که صبح امروز با ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، گفت: امروز گزارش‌هایی که در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد، بیشتر در مورد استان تهران بود. البته در گزارشات استان تهران چند نکته نگران‌کننده مطرح شد. بخشی از نگرانی‌ها مربوط به مسافرین خارجی است که وارد کشور می‌شوند. متأسفانه ۲۵ درصد تست‌هایشان مثبت است، یعنی با خودشان ویروس می‌آورند و بعد هم متأسفانه قرنطینه را رعایت نمی‌کنند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: این موضوع مورد بحث قرار گرفت که چه اقدامی انجام دهیم تا هم‌وطنان ما که به خارج از کشور رفتند و حالا که می‌خواهند برگردند موارد را رعایت کنند. گفته شد ۹۰ درصد این افراد قرنطینه را رعایت نمی‌کنند و این عجیب است، به‌خصوص با توجه به بحث ویروس انگلیسی و آفریقایی و جهش‌های موتاسیون جای نگرانی دارد.

وی با اشاره به خیزش جدی کرونا در کشور تصریح کرد: با عادی رفتار کردن مردم و رعایت نکردن پروتکل‌ها باز دچار ویروس آن‌هم ویروس جدید خواهیم شد. این ویروس، رشد سرایتش فوق‌العاده سریع است و اگر میانگین همه‌گیری ویروس قبلی دو هفته است، انتشار این ویروس کمتر از سه چهار روز اتفاق می‌افتد. این موضوع خیلی باعث نگرانی است و قرار شد اقدامات جدی در این حوزه اتفاق بیفتد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های داده ‌شده متأسفانه تعداد شهرهای نارنجی دو برابر شده است، گفت: متأسفانه گزارش‌ها نشان‌دهنده این است که رعایت پروتکل‌ها به ۷۵ درصد کاهش پیداکرده است و این نشان می‌دهد که ما داریم کم‌کم دچار مشکل جدید می‌شویم.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: مطالعات هواشناسی داخلی و خارجی نشان می‌دهد که یک ماه آینده دچار سرما خواهیم بود. طبیعتاً چون مصرف گاز خانگی بالا می‌رود میزان مصرف مازوت و امثال این‌ها در نیروگاه‌ها زیاد می‌شود و این باعث آلودگی بیشتر هوا می‌شود و در نتیجه مشکل را بیشتر می‌کند. اگر میزان بارندگی به سیلاب بکشد باز میزان مناطقی که به‌طورمعمول در آن‌ها سیل اتفاق می‌افتد دچار مشکلات جدی‌تری خواهند شد و باید مراقبت بیشتری کنند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: باید با توجه به سردی هوا و افزایش آلودگی و همچنین بارندگی و وقوع سیل، برای این مناطق پیش‌بینی‌های لازم انجام شود و چون خدماتی که در این مناطق تحت عنوان «طرح شهید سلیمانی» و امثالهم انجام می‌شود، دچار مشکل خواهند شد. در این جلسه قرار شد بر این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

وی در مورد انجام تدریجی واکسیناسیون در کشور گفت: این ۱۶ میلیون دوز واکسن از جاهای مختلفی همچون آسترازنکا، هند، روسیه، کوبا و چین وارد کشور شده است و در فاز اول به کادر درمانی که در آی‌سی‌یوهای کرونایی هستند، تزریق خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رامین

      جرات داشتی اسفند پارسال میگفتی مسافران ورودی از چین ۱ درصدشون مثبت هستن . وزیرتون رو تهدید کردن

    • محسن نوروزی

      اما دولت تمام فشارش رو به مردم داخل کشور وارد میکند...ولی از مسافران خارج از کشور غافل است...که جای تاسف دارد

    • ستم دیده

      خوب شمااقایون باید اونها رو قرنطینه کنید

    • بدون نام

      وارد کشور شده است؟؟؟

    • بدون نام

      یعنی چی تست مثبته ولشون میکنید به امان خدا بلید سخت گیری شه باید ازشون هزینه بگرید و قرنطینشون کنید اونا که تو این بیماری خارج گردیشون گل میکنه ماها که از اول کرونا تا الان ۹۹ درصد رفت و امدمون کنسل شده ما باید توونشو بدیم ؟؟؟ تین انصاف نیست باید باید سخت گیری شه

    • بدون نام

      مسافرهایی ک میان ایران چ خودخاه هستن خودشون ویروس گرفدن قرنطینه رو رعایت نمیکننن تو کشور میخان پخش کنند اینها رو یا راه ندید توکشور تا کاملن خوب شن قرنطینه رو هم رعایت نمیکنند دس خود مسافر ک نباید باشع این موضوع باید قرنطنیشون کرد خوب شدن ازادشون کنند .وگرنه ایران پاک هست یا درصد بیمارا کم فقط ازطریق مسافران خارجی هست ینی چه اینهمه مردم رعایت میکنند پروتکل واین هارو چهارتا مسافر خودخاه همه جارو ب گند بکشند سخت برخورد کنید باهاشون

    • بدون نام

      گزارش دادن که حلش کنی نه اینکه بازم گزارش بدی..

    • بدون نام

      الکی درقرنطینه ایم خوشبحالتون پس

    • بدون نام

      خوب به جای هوار کردن دستور العمل بدید که قرنطینه بشوند

    • بدون نام

      اگررعایت نمی کنند برخوردجدی محکم وقانونی با آنهاصورت بگیردتادرس عبرت سایرین شود و مرگ ومیر کاهش پیداکند.

    • بدون نام

      خوب دیپورتشون کنید یعنی عرضه اینم ندارین میدونید تست مثبت دارن اجازه میدین راحت وارد کشور بشن بابا ای ول دارین بخدا

    • بدون نام

      باسلام، چرا پولدارنیکه برای خوشگذرانی بخارج میرن، در عوض بلا وبیماری را به کشور سوغات میاورند، با نرمی برخورد میکنید؟مگر بقیه چه گناهی کردن،که باید چوب ندانم کاری آنها رو بخورند؟ انجور افراد در اصل قاتل بحساب میان

    • بدون نام

      خوب مثل کشورهای دیگه عرضه نداری قرنطینه کنین این کارم ن میکنید یادر فرودگاه دردروازه ایران روببنده خدالعنتتوت کنه بااین بی مسولیت بودنتون

    • بدون نام

      شما باید قرنطینه و تحت نظرشون داشته باشین

    • بدون نام

      خوب راه ندین به کشور. همه رو برگردونین به همونجایی که ازش اومدن. همه اونا که از خارج میان وضع مالیشون خوبه، چشمشون کور وقتی کردنا دارن برگردن پس جا

    • بدون نام

      بکشینشون تاعبرت بشن رعایت کنن

    • امیر اکبری

      شما حتی اسباب قرنطینه رو هم ندارین بعد اینها ول میکنین به امان خدا ورودی ایران از کشور های اروپایی یک جا که بیشتر نیست یه مرکز قرنطینه هم اماده کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج