۱۰۸۹۴۹۸
۱۹ نظر
۵۰۱۳
۱۹ نظر
۵۰۱۳
پ

معافیت مالیاتی برای حقوق‌بگیران تا سقف ۵میلیون

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: افرادی که دریافت حقوق آن‌ها کمتر از پنج ملیون تومان است از معافیت مالیات برخوردار خواهند شد.

خبرگزاری فارس: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: افرادی که دریافت حقوق آن‌ها کمتر از پنج ملیون تومان است از معافیت مالیات برخوردار خواهند شد.

امیدعلی پارسا اظهار کرد: نظام مالیاتی کشور در این سال توانسته است در واقع درآمد مالیاتی کشور را به شایستگی از همه وصول کند.

وی ادامه داد: اما مهم این است که این درآمد مالیاتی با یک وصولی صورت بگیرد که تمرکز بر واحدهای بزرگ و حداقل فشار بر اصناف و طبقات بازار و حداکثری بخشودگی، مقابله با فرار مالیاتی و ایجاد انگیزه برای مودیان در پرداخت مالیات آنها است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد: لذا در این سالی که کشور تحت فشار شدیدترین تحریم‌ها ظالمانه بود نظام مالیاتی کشور این توفیق را داشته در سرجمع همه درآمد مالیاتی کشور را وصول کند.

پارسا در پاسخ به اینکه چند درصد از مالیات براساس عدالت به تبع استان ها وصول می شود، گفت: وصول مالیات بر طبق قانون است و طبق قانون و متناسب با درآمدها این قانون رعایت شده و هر استان متناسب با طبقه بندی انجام گرفته مالیات وصول و جمع آوری می شود.

معافیت مالیاتی برای حقوق‌بگیران تا سقف ۵میلیون

وی ابراز کرد: سرجمع سه دهم درصد یعنی کمتر از نیم درصد از درآمد مالیات کشور از آن وصول می شود در حالی که چیزی 2و نیم درصد کل بودجه‌های استانی کشور در اختیار این استان قرار می گیرد اما آیا این درصد متناسب با نیازهای استان است و استان را ظرف مدت پنج سال به جایگاه مطلوب می رساند یا که خیر.

این مسوول ادامه داد: بنابراین لازم است که از یک طرف متناسب با ظرفیت‌ها درآمد بیشتری از کل استان‌های کشور وصول شود و هم از طرف دیگر با تغییر در برخی قوانین خصوصا قانون مالیات بر ارزش افزوده سهم استان های کم برخوردار را بیشتر کنیم.

پارسا گفت: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه های مودیان زیرساخت‌هایی هم اکنون در حال فراهم شدن است که در آینده تمامی معاملات کشور و تمام فروشگاه‌های کشور به سامانه سازمان امور مالیاتی وصل خواهند شد.

رئیس کل امور مالیاتی کشور ادامه داد: ۵۰ حرفه که قریب بر ۱۵ رسته شغلی می شود در فاز اول به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور متصل خواهند شد.

وی در ادامه به مالیات خانه های خالی اشاره کرد و افزود: مالیات خانه های خالی در واقعیت جریمه خالی گذاشتن خانه ها است و در مجلس بیان کردند چه جریمه سنگینی تعیین کنیم که هیچ شخصی خانه خالی از سکنه نگذارد.

پارسار خاطرنشان کرد: جریمه سنگینی برای افرادی که خانه های خود را خالی از سکنه می گذارد تعیین شده است به گونه ای که اگر شخصی اجاره منزل او پنج میلیون تومان باشد حدودا این جریمه ۲ میلیون و۵۰۰ هزار تومان می شود.

وی ابراز کرد: مجلس به دنبال وصول مالیات نبوده بلکه به دنبال ایجاد انگیزه برای اشخاصی بود که خانه‌های خود را خالی از سکنه نگذارند و آن ملک را اجاره دهند و بازار مسکن متعادل شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: مالیات برخانه‌های مسکونی هدف درآمدی چندانی نداشت و در اصل تنظیم بازار مسکن و عرضه همه واحدها بود.

پارسا در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار فارس مبنی بر کسر مالیات از کارمندان و کارگران آن هم در این شرایط اقتصادی عنوان کرد: آن چیزی که در قانون دولت نهایی می شود افرادی که دریافتی حقوق آن‌ها کمتر از پنج میلیون تومان است از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد و کسانی که بیش از این مبلغ حقوق دریافت می‌کند کسر مالیاتی به صورت پلکانی انجام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      ببخشید خودتون چقد مالیات می دین؟

      پاسخ ها

      • بی نام

        جالبه در شهر کرمان یک لوازم یدکی بزرگ قطعات خودرو وقتی برای خرید قطعه می روی با اینکه چندین دستگاه پوز دارد شماره کارت به مشتری می دهد و باید از خودپرداز کارت به کارت کنید و یک فرار مالیاتی در روز روشن می باشد اما پارتی و نفوذ دارد اما از حقوق چندرغاز کارمند و کارگر مالیات می گیرند

    • بدون نام

      نظامی هابایدمعاف شونند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی میگه حقوق بگیران یعنی همه

      • قلی

        عزیزم نظامی ها از مالیات حقوق معاف هستند.

    • Alpha

      من ۵میلیون حقوقم .مجردم ..فقط خرج شیکمم میشه با کرایه خونه... بخورنمیر شده ... دارم واقعا خفه میشم زیر این همه گرونی

    • بدون نام

      چرا از کارگر مالیات کم میکنید؟حرومتون باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیکنن

    • مهدی

      کارگران هم باید معاف شوند.

    • #گاوها پرواز میکنند

      از ما بهترون چی ،اوناهم مالیات میدند.البته مسئولین پاکدست و دلسوز نظام که برای رضای خدا کارمیکنند و بقول حجت الاسلام پناهیان در اضای خدمت هدیه ای میگیرند از مردم .فکر نکنم هیچ مسولی تو کشور باشه که حقوقش بالای ۵ میلیون باشه

    • milad

      واقعااین دیگه یعنی باج گیری ازمردم ومخصوصاکارگران بدبخت شماهرسال به مدت سه ماهه وقت وبرنامه ریزی میکنیدواسه کارگراکه چه درصدی اضاف بشه ودرآخربین ۱۵تا۲۱درصدبه مزدکارگراضاف میکنید،خب حالااگه کارگری دریافتیش ۷ملیون تومان باشه چقدربایدمالیات ازش کم کنیداونم اگه باچهارتافرزندباشه به نظرشما۷میلیون کفاف کجای زندگیشومیده که حالاشمابخوایدازش مالیاتم بگیرید،این نشان دهنده این است که دولت اصلابه فکرمعیشت مردم وکارگران نیست.

    • بدون نام

      منظورش معافیت از ۵به بالا هست بازنشسته تامین اجتمایی داره۲۱۰۰میگیره مالیاتم میده اخه با این پول چطور میشه زندگی کرد

      پاسخ ها

      • انصار

        بازنشسته مالیات نمیده لطفا تحقیق کن بعد بگو

    • بدون نام

      من معلم هستم دومیلیون حقوقمه بازازمن مالیات کم میشه چرا؟چرا؟چرا؟

    • بدون نام

      چرا بازیگرها مالیات نمیدن؟ ولی من کارگر باید از حقوق ۲۵۰۰ مالیات بدم. دولت ما شده نظام سرمایه داری

    • ر.. ک .

      درود
      یه سوال. خداییش اونایی که درآمد های نجومی دارن و شغلشون آزاد هست مالیات هم میدن؟؟!!
      من که فکر نمیکنم!

    • بدون نام

      چرا پزشکان سقف مالیتی شون سالی۵۰۰میلیون.ولی کارمندان۵۰میلیون؟

    • بدون نام

      برید توافق کنید با دنیا که مجبور نشید نوسان گیری کنید از مردم در بورس دلار و مالیات

    • بدون نام

      مالیات برای طبقه پایین بالایها در فکر چیز دیگر خدا ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج